کد خبر: ۵۱۳۴۹


رییس نظام دامپزشکی همدان گفت:۷۰ درصد رستوران‌های استان همدان دارای ناظر کیفی و بهداشتی دامپزشکی هستند و از این نظر استان همدان بین برترین استان‌های کشور قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مسعود ذو الحواری»، رئیس نظام دامپزشکی همدان گفت: ۳۰۰ ناظر بهداشتی برفعالیت حدود ۵۰۰ رستوران و مراکز طبخ غذا در استان نظارت دارند.

او با بیان اینکه امنیت غذایی به نظارت دقیق مسولان فنی بهداشتی و ناظرین دامپزشکی بستگی دارد، افزود: دامپزشک نقش مهمی در سلامت غذا دارد و حضور این ناظران در مکان‌های عرضه و طبخ موادخامی دامی ضزوری است که سازمان دامپزشکی با جدیت این موضوع را پیگری می‌کند.

او با بیان به اینکه رستوران‌های استان همدان امن‌ترین رستوران‌های ایران هستند گفت:نظارت دامپزشکی استان همدان بر رستوران‌ها و مواد خام دامی از طریق ناظران مسول فنی و بهداشتی است که به صورت مستمر در رستوران‌ها وفست فود‌ها انجام می‌شود .

ذو الحواری اظهار داشت:حضور گردشگران در استان همدان نظارت بر مواد خام دامی بیشتر تشدید شده است.

«قیطران فر»، کارشناس آزمایشگاه دامپزشکی استان با اشاره به اینکه تمامی مواد پروتینی گوشت و مرغ زیر نظر مسول فنی وارد رستوران‌ها می‌شود گفت:در صورتی که مسول فنی تخلفات رستوران‌ها و مراکز عرضه گوشت ومرغ را گزارش نکند براساس آیین نامه دامپزشکی با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

 


نظر شما
ادامه