کد خبر: ۵۱۳۵۰


معاون فنی محیط زیست استان یزد: برای جلوگیری از بروز بیماری هاری، دامداران هرگونه حیوان گزیدگی را اطلاع دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «حبیبی پور» با اشاره به مشاهده هاری در بین دام های منطقه زردین افزود: بررسی ها نشان داد، عامل حمله به گوسفندان زردین، سگ های بلاصاحب و حیوانات هیبریدی هستند.

وی گفت: زمانی که جمعیت سگها زیاد شود با حیوانات وحشی دیگر جفت گیری و هیبریدها تولید خواهند شد که این امر می تواند به جوامع محلی و انسانی آسیب رسان باشد.

معاون فنی محیط زیست استان یزد با اشاره به اینکه تخریب لانه گرگ و سرقت توله های این گونه وحشی موجب افزایش هیبریدها می شود، افزود: این اقدام موجب نزدیک شدن گرگها و حیوانات خطرناک به مناطق مسکونی می شود.

حبیبی پور از دامداران خواست در صورت مشاهده حیوان گزیدگی برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری، موضوع را به دامپزشکی اطلاع دهند.

مسئول دامپزشکی شهرستان تفت هم یکی از دلایل تجمع حیوانات وحشی و سگهای بلاصاحب در این منطقه را انباشت پسماندهای خانگی و لاشه مرغ های تلف شده مرغداریها عنوان کرد و از مردم خواست تا در صورت مشاهده، این موضوع را به دامپزشکی یا بخشداری نیر اطلاع دهند تا برخورد قانونی شود.

میرزایی گفت: دامداران باید اطراف انبارهای علوفه و دامداریهای خود را حصار بکشند تا علاوه برحفظ  جان دام از خطر بیماری ها جلوگیری شود.






نظر شما
ادامه