کد خبر: ۵۱۳۵۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر محمد حبیبی» افزود: آزمایشگاه مرجع دامپزشکی ایران در آزمون‌های مهارت استاندارد بین‌المللی (PT) شرکت دارد که به طور معمول ایران همیشه رتبه اول تا دوم را در این آزمون‌ها دریافت می‌کند ...

حکیم مهر: رئیس مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه به طور متوسط سه میلیون و ۷۰۰ هزار نمونه آزمایشی در حوزه‌های مختلف دامپزشکی از جمله دام، طیور، آبزیان، زنبورعسل، واکسن، دارو، مکمل، خوراک و فراورده‌های خام دامی انجام می‌شود که در فرایند نظارت بر بهداشت تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد حبیبی» روز یکشنبه افزود: در حال حاضر ۳۶۴ آزمایشگاه در حوزه تشخیص و کنترل کیفی دامپزشکی کشور داریم که از این تعداد  ۱۲۰ آزمایشگاه در بخش دولتی و ۲۴۴ آزمایشگاه در بخش خصوصی فعال هستند.

وی درباره میزان اشتغالزایی در آزمایشگاه‌های مرجع دامپزشکی اظهار داشت: هزار و ۴۲۵ نفر در رشته‌ دامپزشکی در مقاطع مختلف، کارشناسی تا دکترا در آزمایشگاه‌های مرجع دامپزشکی کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۴۶۵ نفر در بخش دولتی و  ۹۶۰ نفر در بخش خصوصی مشغول به کارند.

وی مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی را آزمایشگاه مرجع دامپزشکی کشور معرفی و تصریح کرد: آزمایشگاه‌های دامپزشکی دولتی، منطقه‌ای و خصوصی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور در سطح یک و دو فعال هستند که زیر نظر آزمایشگاه ملی قرار دارند.

آزمایشگاه مرجع دامپزشکی طبق قوانین  OIE

رئیس مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه مرجع و مطالعات کاربردی گفت: سطح آزمایشگاه مرجع دامپزشکی به دلیل فعالیت‌های بین‌المللی سازمان دامپزشکی کشور با دستورالعمل‌ها و استانداردهای بین‌المللی برابری دارد و تابع قوانین و مقرارت سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور در حوزه تشخیص و کنترل براساس دستورالعمل‌های مراجع بین‌المللی در حوزه دامپزشکی فعالیت دارد.

ایران رتبه اول و دوم آزمون‌های مهارت استاندارد (PT) را داراست

حبیبی رتبه‌بندی آزمایشگاه‌های مرجع را بالا عنوان کرد و افزود: آزمایشگاه مرجع دامپزشکی ایران در آزمون‌های مهارت استاندارد بین‌المللی (PT) شرکت دارد که به طور معمول ایران همیشه رتبه اول تا دوم را در این آزمون‌ها دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: به دلیل کیفیت بالای آزمایشگاهی، ایران با برخی آزمایشگاه‌های خارجی خواهر خواندگی دارد و به تازگی نیز با تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) قرار است با آزمایشگاه‌های بین‌المللی جدید خواهر خواندگی پیدا کند.

وی درباره وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی ایران افزود: معتقدم «نیروی خوب حرف اول و تجهیزات حرف دوم را می زند» اما در حال حاضر تحریم‌ها تاثیری در کیفیت کار آزمایشگاه‌های مرجع دامپزشکی ندارد زیرا پیش از تشدید تحریم‌ها آزمایشگاه‌های ما به دستگاهها و ماشین‌های مدرن مجهز کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آلمان شده بودند.

وی ادامه داد: بنابراین اکنون تجهیزات آزمایشگاهی و شبکه ملی آزمایشگاهی دامپزشکی کشور به ویژه در بخش خصوصی امکان آزمایش و کنترل روز دنیا را دارد و مشکلی در این خصوص نداریم.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
6
دقیقا حق با شماست!
ما باوجود اینکه آنتی ژن رایت 2ساله نداریم ولی کلی نیروی خوب داریم که صدای کار را اصلا در نمیارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
جواب خوب میدهند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
حق مطلب را بجا آوردی همکار محترم
همکار
|
Finland
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
3
تجهیزات هست ولی متاسفانه بسیاری از کیت های تشخیصی موجود نیست. ایشون در مورد موجودی کیت الایزا برای تشخیص MG &MS که در مرغ اجداد کاربرد ویژه دارد و کیت های بیماری های آبزیان نیز اعلام نظر فرمایند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
3
اصلا خبر از نیروهای خوب آزمایشگاهها دارین که در چه وضعیتی هستن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
2
نه تنها در آزمایشگاه بلکه در تمام حوزه های تکنیکال نیرو و تجهیزات لازم و ملزوم همدیگر هستند و این حرف که نیرو حرف اول را میزند یا تجهیزات اصلا حرف علمی و مورد قبولی نیست
دكتر نكته بين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
9
با سلام و ادب
دكتر نكته بين هستم و پيرامون فرمايشات اين عزيز چند نكته دارم:
اول از همه بايد عرض كنم كه ظاهرا اين احساس همه چيز گل و بلبل و عالي بودن در قلوب صدر تا ذيل مديران محترم سازمان تسري پيدا كرده است. بقول اون عزيز ظريف:"خدارو شكر"
ايشان مي فرمايند:"٣ مليون و ٧٠٠ صد هزار نمونه ازمايشي"
عرض مي كنم: كميت خوبي است ولي چقدر از كيفيت انجام ازمايشات مطمئن هستيد؟مثلا چقدر از كيفيت واكسن هاي وارداتي مطمئن هستيد؟ ايا همه ازمون هاي كنترل كيفي لازم روي آنها انجام مي شود؟
در ادامه مي فرمايند:" ٣٦٤ ازمايشگاه دولتي و خصوصي"
بنده عرض مي كنم : اگر ادعا داشته باشيد كه بر عملكرد انها نظارتي وجود دارد بايد به شما جايزه نوبل در زمينه نظارت بر ازمايشگاه را بدهند!!!!!!

فرمودند:"ازمايشگاه هاي دولتي و خصوصي مرجع!!!!"
در اين زمينه عرضي ندارم وفقط به خدا پناه مي برم.

همچنين فرمودند:"فعاليت هاي بين المللي دامپزشكي!!!"
عرض مي كنم:ممنون مي شويم بفرماييد اين فعاليت هاي بين المللي را بفرماييد. اقاي رئيس ؛شما و مديران محترم ان سازمان به همان وظايف ملي خود عمل كنيد صنعت دام و طيور كشورسپاسگزار شما خواهد بود.

ايشان فرمودند:"ايران رتبه اول و دوم ازمونهاي استاندارد مهارت"
عرض مي كنم: در ازمون مهارت فقط ميزان صحت نتايج مشخص مي شود و خبري از رتبه نيست چون اساسا مسابقه اي در كار نيست ضمن اين كه اگر بفرماييد چند ازمون و چه ازمون هايي مورد ارزيابي قرار گرفته اند و اخرين باري كه مورد ارزيابي قرار گرفتيد چه زماني بوده مزيد امتنان خواهد بود.

در ادامه فرموده ايد:"نيروي خوب حرف اول و تجهيزات حرف دوم "
با احترام عرض مي كنم: قبل از هردوي اينها وجوديك مدير كارامد و مجرب در زمينه ازمايشگاه كه خاك ازمايشگاه را خورده است حرف اول را مي زند. ......................

فرموديد:" تحريم ها ........."
عرض مي كنم : همان اظهار نظر هاي سياسي رئيس محترم سازمان در زمينه بي تاثيري تحريم ها به اندازه كافي صنعت دام و طيور كشور را مورد عنايت قرار داده است لطفا شما ديگر لطف اضافه نفرماييد.
اقاي دكتر مجموعه ازمايشگاهي دامپزشكي كشور بشدت با كمبود كيت ، انتي ژن و مواد روبرو هست . همين است كه عزض مي كنم شما ازمايشگاهي نيستيد. مگر مي شود بدون مواد و تجهيزات كار ازمايشگاهي كردبرادر من؟؟؟؟؟؟؟
كمي بخود اييد و با انصاف و سنجيده فرمايش كنيد.
با احترام
دكتر نكته بين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
با سلام و احترام آقاي دكتر نكته بين عزيز اين موضوع ...... نشان دادن شرائط أيده آل و عالي خواست مديران رده بالآي سازمان و مسؤولين مي باشد كه به خود و مديران نموه ١٩ و١٨ مي دهند . نه شرائط أسف بار افزايش كانونها را مي بينند و نه مشكلات حاصل از تصميم هاي خودسرانه را. روند كنترلي بيماري انفلوانزا در سطح كشور را ( رودني كه در منطقه هم وجود داشته) به حساب خود مي گذارند و به خود مي بالند.
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
با سلام خدمت دوست عزیز جناب دکتر نکته بین!
در خانه اگر کس است یک حرف بس است:
................................
دوران احترام "نکته بین" ها خیلی وقت است گذشته.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
1
با سلام
خواهشمند است نسبت به پیگیری تسری همکاران در احکام حقوفیشان تدبیری اندیشه شود باشد که مورد قبول حضرت حق واقع شود. دعای خانواده دامپزشکی بدرقه راهتان...
ناشناس
|
France
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
5
چی بگه آخه!
وقتی سران مملکت تحریم و دور‌ماندن از جامعه جهانی را نعمت می دانند از ایشان چه انتطاری دارید؟
خودشان دقیقا می دانند چه خبر است.راستش را بگوید فردایش کارشناس معمولی یک اداره شهرستان می کنند.
کارمنددامپزشکی
|
Canada
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
8
طی چندسال اخیر ،نیرو های خوب و مجرب ان مجموعه هم که مورد لطف و عنایت سیستم قرارگرفته و بجای اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه،موجب کناره گیری این نیروهای ارزشمند شده اند.
نظر شما
ادامه