کد خبر: ۵۱۳۵۸
تعداد نظرات: ۹ نظر

نشست طرح کلان سلامت محصولات غذایی با حضور معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار و رئیس موسسه رازی به عنوان مجری این طرح معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، نشست طرح کلان سلامت محصولات غذایی با حضور «دکتر کامبیز بازرگان» معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، «دکتر علی اسحاقی» رئیس موسسه رازی و نمایندگانی از موسسات کشاورزی سازمان تحقیقات در سالن زنده یاد دکتر کاوه موسسه رازی برگزار شد.

در این نشست دکتر بازرگان با بیان اینکه معاونت فناری و پژوهش سازمان تات، موضوعات مهمی که وزارت جهاد کشاورزی با آن مواجه است را استخراج کرده و در قالب بیش از 10 طرح کلان در دست بررسی و پژوهش قرار داده است، گفت: طرح کلان سلامت محصولات غذایی، طرح ردیف یک و از اولویت های ویژه معاونت پژوهش و فناوری سازمان بوده و هدایت آن نیازمند توانمندی هایی است که با توجه به دانش علمی، درایت و تجربه دکتر اسحاقی رئیس موسسه رازی، به عنوان مجری طرح کلان سلامت، معرفی شده و امور مربوط به این طرح با هدایت وی پیش خواهد رفت.

وی اظهار کرد: گرچه این کار جدیدی است اما با توجه به دانش و تخصص دکتر اسحاقی، مطمئن هستیم کار از انسجام خوبی برخوردار خواهد بود و امیدواریم با همکاری و هم افزایی سایر اعضا، ساختار این طرح شکل گرفته و به عنوان الگویی برای مگا پروژه های دیگر قرار گیرد.

 معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات با بیان اینکه تنوع محصولات و شرایط به انتخاب موسسات دنبال خواهد شد، تاکید کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اولویت ویژه طرح های کلان را دنبال می کند و دفتر امور پژوهشی این سازمان به طور کامل در کنار طرح های کلان خواهد بود.

این نشست به منظور تخمین میزان باقی مانده سموم یا مواد آلاینده در محصولات غذایی برگزار و مقرر شد، ویژگی های محصولات غذایی و استانداردهای نمونه برداری برای هر محصول تعریف و مشخص شود.

طرح کلان سلامت محصولات غذایی از طرح های معاونت پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است و با هدف تولید محصولات غذایی سالم از طریق پایش محصول سالم، تدوین شده است.

 در این طرح پایش سالم محصولات پرمصرف دامی شامل شیر، گوشت، تخم مرغ و عسل؛ محصولات باغی مانند پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، برنج و میوه جات از جمله سیب درختی، گلابی، خیار و ... بررسی و برای هر کدام پروپوزال تهیه خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
2
سیاست ثابت و اعلام نشده وزارت های کشاورزی سابق و جهادکشاورزی، ایجاد اختلاف و نفاق دائم بین سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقاتی از همان اول که در سال 1303 این دو با هم در موسسه پاستور تحت عنوان "دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی" زاده شدند و سپس آن را پس از انتقال به وزارت فوائد عامه منحل کردند و پس از آن در 1310 مهندسان کشاورزی به شرطی اجازه فعالیت دادند که از هم جدا باشند، بوده است!!!!!

اگر دوستان در چارت سازمانی وزارت جهادکشاورزی دقت کنند دفتری عجیب و مشکوک به نام دفتر "سلامت مواد غذایی" وجود دارد که با وجود رسالت های قانونی و تکالیف تعریف شده سازمان دامپزشکی در حفظ سلامت غذایی از مزرعه تا سفره، از اهداف پنهان و نهان وزارت جهادکشاورزی در تضعیف عملی سازمان دامپزشکی حکایت می کند!

تداخل کارها ببن موسسه تحقیقاتی رازی و سازمان دامپزشکی نه به نفع هیچ کدام و نه به مصلحت بهداشت دام و انسان است.

نبایستی همکاران عزیز این موسسه در دام اقدامات خطرناک وزارت جهادکشاورزی برای تضعیف و در نهایت نابودی و فروپاشی عملی این دوقلوهای دیرینه 95 ساله بیفتند.

اصولا چرا بایستی نشست سلامت غذایی فرآورده های دامی بدون حضور سازمان دامپزشکی برگژار شود؟؟!

آیا همین یک اقدام غیر علمی و عملا ضد دامپزشکی، کافی است که مسئولان محترم سازمان دامپزشکی را به هوش آورد که آنها برای وزارت جهادکشاورزی ابزاری بیش نیستند!
شما خودتان را برای آقای حجتی هم فدا کنید و بکشید عملا منافع ............ بر هر چیز ارجحیت خواهد داشت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
4
سلام.از حکیم مهر انتظار داریم حرفه ای تر خبر رسانی کند.با نگاهی به شرح وظایف رازی معلوم میشود رازی هیچ ماموریتی برای سلامت مواد غذایی ندارد و بهتر است رییس موسسه در راستای ماموریت های موسسه طرح انتخاب نماید.به علاوه تحصیلات و تخصص ایشان اصلا این نیست و ای کاش مسولین تصمیمات کارشناسی تری اتخاذ نمایند. ای کاش حکیم مهر روی این موضوع کار کند که بر اساس کدام بند از اساسنامه موسسه این ماموریت به رییس موسسه داده شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
4
اول اینکه، آقای دکتر اسحاقی چه تخصصی در امر غذا دارن و دوم اینکه مضوع بهداشت مواد غذا به مؤسسه رازی که کارش مطالعات و پژوهش در حوزه تولید مواد بیولوزیک است چه ارتباط دارد. آیا این کار کمک به مژسسه رازی است و یا دور کردن از اهداف مهمش برای یک سری از اهداف خاص از جمله واگذاری تولید این مرکز است و...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
1
0
امید است تا در این طرح با بهره گیری از صاحب نظران، اساتید و متخصصین بهداشت مواد غذایی اقدامات چشمگیری در جهت تهیه و توزیع مواد غذایی سالم صورت پذیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
1
اینک حجت روشن و مبین بر خوش بین ترین دوستان به اهداف پشت پرده وزارت جهادکشاورزی و اتاق فکر در سایه آن جلوی چشمان همگان مشخص شد که با وجودی که این همه مسئولان گوناگون سازمان دامپزشکی مخلصانه اعتبار خود را خرج این وزارت ناکارآمد و بی کفایت کرده اند چگونه موذیانه می خواهد یکی از دو بازوی اصلی کار سازمان دامپزشکی یعنی سلامت غذایی را به دست برادر تنی خودش یعنی موسسه رازی از ریشه قطع کند؟؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
1
بله درست است!

زیر نظر شخص وزبر جهادکشاورزی نهادی وجود دارد با نام دقیق "دفتر محیط زیست و سلامت غذا"؟؟!

که پیش از این استادان دانشگاه دوراندیشانه نسبت به خطرآفرین بودن آن و تداخل اش با وظایف و اختیارات مصرح در قانون سازمان دامپزشکی دلسوزانه هشدار داده بودند.

ولی متاسفانه کسی توجه نکرد تا اینکه هم اکنون دست وزارت جهادکشاورزی با این اقدام خصمانه نسبت به سازمان دامپزشکی رو شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
1
واقعا تکان دهنده است!
شوکه شدم.

این کار ناشایست و نکوهیده وزارت جهادکشاورزی شبیه خنجری به پهلوی سازمان سلامت محور و حاکمیتی دامپزشکی است.

با عناوین دهان پر کن و فریبنده "طرح کلان" سلامت غذا می خواهند بر نیات ناپاک خود سرپوش بگذارند.

انگار که سازمان دامپزشکی مجری "طرح خرد و صغیر" سلامت غذایی در کشور است!

از این مضحک تر و ناراحت کننده تر نمی شود.

البته آرزوی دست نیافتنی تضعیف و اضمحلال هم زمان سازمان دامپزشکی و موسسه رازی قدمتی طولانی دارد و در این 95 سال بارها امتحان شده است و هر بار با اعتراضات شدید دامپزشکان،
مهندسان کشاورزی تا زمانی که در وزارت کشاورزی یا جهادکشاورزی هستیم ظاهرا و موقتا عقب اندیشی می کرده اند و برای مدتی تا فرصت مناسب جدید دیگر زبان در کام می گیرند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
2
موضوع سلامت غذا به موسسه چه ارتباطی دارد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
1
این را از برادران مهندس کشاورزی شبه جهادی بپرسید
نظر شما
ادامه