کد خبر: ۵۱۳۸۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
معاون شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران:
«مهدی هوشیار» افزود: یک نگهبان آنجا داشتیم که از این عملیات فیلمبرداری کرده است و البته یکسری تخلفات هم داشت که وی را بیرون کردند ...

حکیم مهر: فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن سگ های بلاصاحب را با سرنگ اسیدی کشتند. مسؤولان شهری بدون پاسخ قانع کننده تاکید دارند که این فیلم برای گذشته است و کشتن سگ ها ولگرد با سرنگ قانونی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، مرکز نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در اواخر سال 94 در کنار مرکز آرادکوه (دفن زباله) در جنوب تهران ساخته شد.

این مرکز 3 هکتاری با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان راه‌اندازی شد. مدیریت شهری سگ‌های بلاصاحب را در تهران جمع‌آوری و به این مرکز منتقل می‌کرد.

سگ های در ابتدای ورود به آراد کوه استریل می شوند

در ابتدا ورود به مرکز سگ‌ها را استریل و حمام می‌کنند و سپس آنها وارد حوضچه مواد  ضدعفونی شده  و توسطدامپزشکان معاینه و بعد به آنها کیت‌های آزمایشگاهی زده تا ببینند بیماری انگل، هاری، بیماری های عفونی، پوستی و ... دارند یا خیر. سپس آنها را وارد قرنطینه کرده تا جواب آزمایش‌ها حاضر شود.

اصولا جواب آزمایش سه روز بعد آماده می‌شد و سگ‌ها جداسازی می‌شدند. سگ‌های حامله، نر،‌ ماده‌، توله‌سگ‌ها و سگ‌های بیمار را از هم جدا کرده و هر کدام در مکانی متفاوت قرار می‌گرفتند.

هزینه 350 هزار تومانی عقیم سازی سگ‌ها

اگر سگ‌های نر یا ماده مشکلی نداشته باشند آنها را  عقیم‌سازی کرده و هزینه هر عقیم‌سازی برای شهرداری تهران حدود 350 هزار تومان بود و اسناد این اقدام در شهرداری وجود دارد.

سگ‌هایی که دارای بیماری حاد، عفونی و واگیردار بودند، به صورت یوتانزی(لغت Euthanasia از دو جزء یونانی «Eu» به معنی خوب و «Thanatos» به معنی مرگ گرفته شده است) مرگ بدون درد آنها را از بین می‌بردند. ابتدا آنها را بیهوش کرده و سپس می‌کشند و لاشه آنها را داخل لاشه‌سوز می‌انداختند.

عقیم سازی سگ ها باردار بعد از تولد فرزندان

سگ‌های سالم که باردار بودند را نگه می‌داشتند تا فرزندان آنها متولد شوند و سپس آنها را عقیم‌سازی می‌کردند. سگ‌های نر نیز عقیم‌سازی شده را هم نگهداری می‌کردند تا NGO‌ها و حامیان سگ بیایند آنها را از مراکز تحویل بگیرند.

پختن غذا برای سگ‌ها در آراد کوه

در این مرکز عقیم‌سازی آشپزخانه‌ای وجود داشت که برای سگ‌ها سیب‌زمینی، هویج، گوشت، پای مرغ درست می‌کردند و در دوره نقاهت به سگ‌ها می‌دادند و همچنین  واکسن و شست‌‌وشوی هفتگی سگ‌ها انجام می‌شد.

معمولا 45 روز تا 3 ماه سگ‌ها را در مراکز عقیم‌سازی نگهداری می‌کنند و بعد از اینکه کاملا سلامت خود را به دست می‌آوردند آنها را در شهر رها می کنند.

مدت‌ها از این مرکز خبری نبود تا اینکه چند روزی است در فضای مجازی خبری مبنی بر معدوم کردن سگ‌ها توسط سرنگ‌های اسیدی دست به دست می شود.

مدیران شهری به این امر ابتدا  واکنش نشان ندادند و در نهایت «غلام محمدی» رئیس مرکز ارتباطات شهرداری اعلام کرد که این تصاویر مربوط به سال 96 است.

با توجه به اینکه این تصاویر مربوط به سال 96 است اما محمدی تأکید کرد که پیمانکار و مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری را عزل کرده‌اند

پورمحمدی مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری سال هاست که در این مرکز مسئولیت داشته است و گفته می‌شود که وی یک ماه پیش سکته کرده و از کار کناره‌گیری کرد اما دوباره چند هفته پیش منصوب شد.

در خصوص این اتفاق تماس‌هایی با «حمیدرضا تحصیلی» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل داشتیم ولی وی در بستر بیماری است. اما «مهدی هوشیار» معاون هماهنگی امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: من در آن دوره مسئولیتی نداشتم در حال حاضر هم مدیرعامل در بستر بیماری است و برخی مواقع بنده پاسخ می‌دهم.

نگهبان اخراجی این فیلم را گرفته است

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس چه معیارهایی اعلام می‌شود این فیلم متعلق به سال 96 است،‌ گفت: یک نگهبان آنجا داشتیم که از این عملیات فیلمبرداری کرده است و البته یکسری تخلفات هم داشت که وی را بیرون کردند.

وی ادامه داد: این کارها را خودشان کردند، ببینید چقدر آزادانه فیلم می‌گرفتند.

در همه جای دنیا سگ ها را سرنگ می کشند

وی در پاسخ به این پرسش که با سرنگ اسیدی در حال معدوم کردن سگ‌ها بوده‌اند،‌گفت: سرنگ اسیدی نیست اما در همه جای دنیا با سرنگ سگ‌ها را می‌کشند و به آن مرگ با ترحم می‌گویند و این کار قانونی است.

البته در آمریکا سگ ها را در داخل بشکه گاز خفه می کنند

معاون هماهنگی امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: ‌البته بحث معدوم کردن سگ‌ها توسط گاز هم وجود دارد یک بشکه 220 لیتری که سگ را داخل آن می‌اندازند  و خفه می‌کنند که البته از معدوم کردن سگ‌ها توسط سرنگ بدتر است لبته این کار در آمریکا انجام می‌شود.

پاسخ آقای معاون در خصوص اینکه این فیلم برای 2 سال پیش است

وی دوباره در پاسخ به این پرسش که بر چه اساس شما بگویید این فیلم برای چند سال پیش است؟ گفت: محیط و رنگ‌آمیزی عوض شده است البته من الان نمی‌توانم دقیق بگویم چون در آن زمان مسئولیت نداشتم.

رنگ لباس کارگرها تغییر کرده است

البته «پورمحمدی» مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری به خبرنگار فارس گفت: این فیلم برای دو سال پیش است و رنگ لباس کارگرها و رنگ‌آمیزی محیط و جداول تغییر کرده است.

برخی مسئولین شهری معتقد هستند که انتشار این کار یک بازی رسانه‌ای در فضای مجازی است و می‌خواهند مدیریت شهری را به حاشیه بکشانند و نگذارند مسئولان فعلی کار خود را به درستی انجام دهند.

«ناهید خداکرمی» رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه یک فضایی در حوزه رسانه‌ای در فضای مجازی حاکم شده است و به دنبال این هستند که شهرداری و شورا را به سمت و سویی بکشانند که از کار اصلی خود باز بماند و بحث سگ‌ها یکی از این موارد است.

ظرافت رئیس ساماندهی مشاغل برای جمع آوری سگ های ولگرد

وی با بیان اینکه رئیس شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با ظرافت برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تلاش می‌کرده است،‌ گفت: در این زمینه انجمن حمایت از حیوانات نیز همراهی کرده است.

خداکرمی با تأکید بر این موضوع که این فیلم مربوط به گذشته است،‌ گفت:‌ این کارها وقت و انرژی ما را تلف می‌کند.

ما پرسیدیم گفتند این فیلم برای قبل است

وی در پاسخ به این پرسش بر اساس چه معیاری می‌گویید این فیلم برای قبل بوده است، گفت:‌ پرسیده‌ایم به ما گفته‌اند برای حال نیست. باید کسی که فیلم را منتشر کرده مستند بگوید. درست است که موضوع حیوانات هم جز‌ اولویت‌های ما است اما موضوعات مهمتری وجوددارد که باید شهروندان آن را از ما مطالبه کنند.

وی به موضوع سگ‌ها اشاره کرد و گفت:‌ باور کنید ظلم به مأموران خدوم شهرداری تهران است که در حوزه حیوانات ولگرد کار می‌کنند اگر واقعاً منتشرکننده اولیه فیلم صادقانه بگوید که این فیلم برای چه زمان و مکانی بوده، ما با خاطیان برخورد می‌کنیم؛ حتی اگر شهروندان می‌بینند در جایی حق مردم و یا حق حیوانات ضایع می‌شود حتما با مستندات گزارش دهند و ما موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: ما نمی‌دانیم این فیلم برای چه زمان و چه مکانی بوده است.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست فیلمی که در فضای مجازی مبنی بر کشتن سگ ها منتشر شده است برای چه زمانی است و مسوولان شهری هم پاسخ قانع کننده ای در این زمینه نمی دهند اما آنها معتقدند که کشتن سگ توسط سرنگ قانونی است و در تمام دنیا این امر رخ می دهد.

 

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
2
4
واقعاً ۳۵۰ هزار تومان بابت هزینه عقیم سازی هر قلاده سگ ؟؟؟؟؟
شستشوی هفتگی تمامی سگ ها ؟
اعلام نکردند که چند درصد سگ ها عقیم و بقیه به روش یوتنیژیا معدوم می شوند؟
لطفاً این صحبت ها را در جمع دامپزشکان مطرح ننمایید.
پاسخ ها
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
هر چی از اعتدال خارج بشه و افراطی بشه به ضد خودش تبدیل میشه
من فکر کنم قسی ترین آدمهای این عصر هم که این داعشی ها هستند با دیدن این فیلم و این روش سگ کشتن ته دلشون یه جوری نشن
اما یکی از دلایل این حیوان آذاری ها که گه گاه بروز می کند حالا یا با این روش یا با بستن سگ پشت ماشین و ... افراط در سگبازی و سگ را فرزند و شوهر و ... صدا کردن و عکس و استوری و پروفایل و فالوور و ... توسط عمدتا سلبریتی هاست آنقدر افراطی و بی مزه در نمایش تجمل و سبک زندگی لیبرالی تخت گاز رفتند تا یه عده اینگونه واکنش نشان بدهند
تخریب سنگ قبور بزرگان فوتبال در سالی که بازی جام باشگاهها در روز تاسوعا قرار بود انجام بشه یادتون هست؟
یه عده تو جامعه به شکسته شدن هنجارها و بی کفایتی مسئولین اینجوری واکنش میدهند حالا احتمالا برخی از این عده مسئول هم می شوند و این فیلم که مایه آبروریزی است را به بار می آورند قسمتی از کلام استاد رحیم پور در بحث حقوق حیوانات:
این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) در توجه به حقوق حیوانات تا آنجا پیش رفته‏ اند که فرموده‏ اند طویله و آغل حیوان را هم باید آنطور تمیز کنید که بتوانید در آن نماز بخوانید.
خاطره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
2
9
در همه جای دنیا یوتانایز میشه بدون درد ،ما تو خراب شده ای زندگی می کنیم که یارو مردم وخر فرض میکنه گناه خودشو می‌شوره با گناه دیگران
همه جا همین کارارووو می‌کنند
همه جا همین جوره
نمی‌دونم چرا رفاه کشور ما شبیه هیچ جای دیگه نیست ...
اینو نگید چی میگید
ناشناس
|
France
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
8
عجب راه فراری!!
لابد در مکزیک هم سگها را با تی ان تی و c4 منفجر می کنند؟!!!!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
2
در اروپا هم سگ ها را با کاتیوشا میزنند من خودم دیدم که میگم خخخ تو استرالیا هم سگ هارو با آر پی جی میترکونن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
4
عه من تا حالا فکر میکردم سگ هارو با نیش پشه میکشند نمیدونستم با سرنگ میکشند!!!!! این .......... چجوری میتونه در جمع دامپزشکا این ........... رو بگه
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
1
4
احتراما.

در تمامی کشورهای جهان حیوان آزاری و سگ کشی ممنوع می‌باشد، ولی :
در آموزش دانشگاهی، مورد، " مرگ آرام" _ " مرگ با ترحم" و.. صرفاً در حیواناتی که بیماری بدون علاج، تشخیص داده می‌شوند که البته این هم با لحظ نوع بیماری، و یافته های آزمایشگاهی مستند هستند انجام می‌گیرد.
" مرگ ارام" " مرگ با ترحم" اینگونه حیوانات، میبایستی بعد از بیهوشی کامل، صورت گیرد.
اما در مورد سگها. روش در پیش گرفته شده مقبول نبوده ، گناه است.
جمع آوری، جلوگیری از ازدیاد این حیوان نیازمند، طرق دیگر با برنامه ریزی های اصولی و توام با نظارت های مدون، شایسته ترین روش خواهد بود.
_ سگ کشی مطلقا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
جناب وت، در همه کشورهای پیشرفته سگهای ولگرد جمع آوری میشوند و اگر تا سه هفته کسی پیدا نشد که سرپرستی اش را قبول کند، با تزریق داروهای خاص اوتانایز میکنند، چه سالم باشه و چه بیمار
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
........ با سرنگ می کشن نه با اسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
سرنگ و سولفات منیزیوم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
2
اگر بخواهیم مستدل و با آگاهی حرف بزنیم در امریکا و کانادا هم مرگ بدون درد یا با ترحم داریم سگهایی که به مرکز جمع آوری سگهای بلاصاحب منتقل می شوند بعد سه هفته یوتانایز می شوند این مخصوص ایران نیست . متاسفانه افراطی گری در هر فرمی و غلبه احساسات بر احساس مشکل ایجاد کرده و همچنین کشتن سگ با لگد کردن گردنش مرگ با ترحم نیست ! باید حرمت همون سگ رو هم حفظ کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
احسنت . این مردم همه اش دارند ایراد می گیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
1
5
چقدر رویایی. انجام ازمایش. انتظار سه روزه برای جواب آزمایش. آشپزخانه. هویج و سیب زمینی و گوشت. شستشوی هفتگی. جداکردن حامله و ماده و نر و توله. .... واکسیناسیون ضد انگل خوراندن. عقیم سازی با پیمان ۳۵۰ هزار تومنی به ازای هر قلاده . گذراندن نقاهت سه ماهه؛ بعدش با اقدامی حساب شده و صرف این همه هزینه مورد مدعا پامیذاریم رو کله سگ بینوا در حالیکه دست و پا میزنه با یه سولفات منیزیوم داخل قلبی... تمومش میکنیم. واقعا مشخصه خیلی در مورد هر مرحله ش فکر شده !!!!! اینهمه مدیریت از کجا نشئت میگیره!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
1
0
برادر جان
پاسخ خالق این حیوانات زبان بسته را چه میدهی؟
اگر قصه اصحاب کهف را نخوانده ای .حتما فیلمش را دیده ای!
خدا حیوانات را دوست دارد.
همین زبان بسته ها در محشر حاضرند و ما پاسخ گو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
0
0
بنام خالق یکتا . با هر دستی بدهید با همان دست خواهید گرفت . دستی بالای دست است .خداوند از آن جان خودتون در بیاره تا مکافات عمل شوید .ان شاء الله . کشور ترکیه شهر آنکارا چند ماه پیش تعداد ۶۰۰۰ قلاده سگ را برایشان پناه گاه درست کرد .................
نظر شما
ادامه