کد خبر: ۵۱۴۰۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
بخش عمده‌ای از فروش دارو در داروخانه‌های دامپزشکی از طریق چک‌های مدت‌دار و بصورت اعتباری صورت می‌گیرد و اغلب مرغداران و دامداران پول نقدی به داروخانه‌ها پرداخت نمی‌کنند ...
 

حکیم مهر: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، کلیه صاحبان مشاغل دامپزشکی نیز همانند مشاغل پزشکی مکلف شدند که از پایانه فروشگاهی (کارتخوان‌های ویژه) استفاده کنند تا ضمن تعیین درآمد آنها بر همین اساس، به نسبت آن مالیات بپردازند.

به گزارش حکیم مهر، به نظر می‌رسد نحوه منحصر بفرد ارتباط مالی بین دامپزشکان و دریافت‌کنندگان خدمت در دامپزشکی، مورد غفلت قانون‌گذار قرار گرفته است. در صنوف پزشکی، پزشک یا داروخانه‌دار نسبت به ارائه خدمت درمانی و یا فروش دارو به بیمار اقدام نموده و بلافاصله حق‌الزحمه و یا مبلغ داروی فروخته شده را از طریق کارتخوان دریافت می‌نماید.

ولی در دامپزشکی، موضوع به این سادگی‌ها نیست؛ با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فروش دارو در داروخانه‌های دامپزشکی از طریق چک‌های مدت‌دار و بصورت اعتباری صورت می‌گیرد و اغلب مرغداران و دامداران پول نقدی به داروخانه‌ها پرداخت نمی‌کنند، عملاً استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ویژه در داروخانه‌های دامپزشکی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

نکته دیگری هم که باید به آن توجه شود، این است که بخشی از این چک‌های دریافتی از مرغداران و دامداران هم به مرحله پرداخت نرسیده و برگشت می‌خورند، به‌عنوان مثال مرغداری که طی دوره پرورش زیان می‌کند، پول داروخانه را نیز نمی‌دهد پس نمی‌توان مبلغ چک دریافتی را به‌عنوان فروش قطعی قلمداد نمود.

در بسیاری از کلینیک‌های دامپزشکی هم چنین روندی حاکم بوده و دامپزشکان کلینیسین با عقد قراردادهای چند ماهه با واحدهای پرورش دام و طیور، حق‌الزحمه خود را بصورت دوره‌ای و هر چند ماه یک‌بار دریافت می‌کنند و دستگاه کارتخوان و صندوق مکانیزه محلی از اعراب ندارد.

به نظر می‌رسد سازمان نظام دامپزشکی و سایر تشکل‌های صنفی دامپزشکی باید قاطعانه به این موضوع ورود نموده و ضمن بررسی بیشتر موضوع از نظر فنی، قانون‌گذار را درخصوص تفاوت‌های ماهوی رابطه مالی بین ارائه‌دهندگان و دریافت‌کنندگان خدمت در پزشکی و دامپزشکی توجیه نموده و نهایتاً دامپزشکان را از شمول این قانون، مستثنا نمایند.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
7
بنده به عنوان کلینسین دام بزرگ برای مثال دیشب ساعت 12شب یک کیس گاو زمینگیر ناشی از هایپوکلسمی رو در یک روستا با طی مسافت 30کیلومتری از شهر درمان کردم که کل حساب دامدار شد 250هزار تومان (120هزار هزینه دارو+100هزار دستمزد+30هزار تومان کرایه آژانس) نصف شب دامدار 100هزار تومان کل پول نقدی که داشت بهم داد و بابت 150هزار تومان بدهی اش شناسنامه اش و بهم گرو داد الانم شناسنامه دامدار پیش منه...!!! حالا خواسته اداره مالیاتی و پایانه فروشگاهی و... کجای این جریان جا کنم یکی من و توجیه کنه...! یه موقع هم از نظام دامپزشکی نیم بند مون صدایی در نیادا مبادا...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
دکتر خدا پدرتو بیامرزه
دقیقا بخشی از مشکل ما هم همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
دقیقا
اگر روسا و معاونین نظام و سازمان کلینیسین واقعی بودند درک میکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
البته مشکل اول در موضوع اداره دارایی اداره آن توسط افراد غیر کارشناس است . مشکل دوم ماهیت واقعی امور مالیاتی در طول تاریخ این کشور است ، البته شاید در کشورهای دیگر هم کم و. بیش همین گونه باشد ، و آن این است که دادن مالیات فقط وظیفه ضعفا است وگرنه ثروتمندان و قدرتمندان راه دور زدن مالیات را بهتر از همه میدانند و ما هم میدانیم چگونه آنها می دانند !!
چون از اساس در کشورهایی همانند کشور ما ،موضوع مالیات ذاتا" بر منطق استوار نبوده ، چنین موضوعات طنز گونه ای هم عجیب نیست !
اما در این باب از آنجا که ماموران دارایی افراد خبره ای نیستند و خبر از واقعیتهای حرفه ای صنوف مختلف ندارند و فقط برای داشتن حقوق یا موقعیتهای درآمد زا طبعا" مانند بقیه ادارات از مسیرهای مخصوص استخدام شده اند ، نمیتوان از آنها انتظار درک موقعیت حرفه ای یک صنف را داشت . در بهترین حالت اطلاعات آنها از یک حرفه و صنف ، از حد عوام مردم فراتر نمی رود و نگاهی ظاهری دارند و طبعا" چشمشان چند نفری را در آن صنف میبینند که ظاهرا" کسب و کارشان رونقی دارد ، بدون آنکه از علل پشت پرده این رونقها خبری داشته باشند !! و معمولا" هم بقیه افراد آن صنف را با دید همین چند نفر ارزیابی میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
1
چه پزشکی چه دامپزشکی چه کلیه شغل ها. آقا زور زدن فایده نداره دیگه. دولت پول نداره. نفت تموم شده دیگه. از همه میگیره. میخان قبول بکنن میخان قبول نکنن. اقا میگییییییره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
نفت تموم شده ؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
نفت در حاله اتمامه
بیچاره ها نمیخوان سرمایه ملی هدر بره
همکاران کمر همت رو ببندید
خداییش دولت کم به ما کم کرده ؟؟؟
همه چی توپه
پدرم وقتی زنده بود میگفت پسر دامپزشکی برای تو نون و اب نمیشه
تازه بعد فوتش فهمیدم پدرم کارگر بازنشسته ام اون زمان چه صحبت هایی رو میگفت
کجا بود گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
بزرگترین معضل دامپزشکی عدم اگاهی کافی مدیران و روسا از وضعیت بخش بالینی و درمانی دامپزشکیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
1
عجیب هرجا میخواهند از دامپزشکان وجه بی دلیل دریافت کنند دامپزشکی جزوه گروه پزشکی منظور میشود ولی هرجا منافع دامپزشک درنظر است دامپزشکی شامل گروه پزشکی نمیشود نعوان مثال هزینه برقی مصرفی کلینک اینجانب را اداره برق تجاری محاسبه میکند گفتن نامه ای بیآورید که اینجا کلینک دامپزشکی است وقتی این نامه ارایه شد اداره برق بعداز بررسی گفت دامپزشکی جزوه کلینک پزشکی نیست لذا تخفیف پزشکی شامل نمیشود بابا ما دامپزشک هستیم وفعلا شاخه ای از کشاورزی پس سردمداران نظام دامپزشکی اینرا با قاطعیت اعلام کنند درثانی درآمد داروخانه وکلینک دامپزشکی با درآمد یک مطب پزشکی بسیار فرق دارد مارا درلباس خود در هرمکان شناسایی کنند دامپزشکان سرشناس ووباغرور خودرا فقط دکتر با عنوان دامپزشک اعلام میکنند ونمیخواهند زیر شاخه پزشکی باشند این جوانانیکه بمانند گذشته ما علاقه دارند خود را باپزشکی یکی بدانند لطفا" کمی کوتاه بیآیند ما اینرا ه را رفتیم چیزی در آن پیدا نکردیم
نظر شما
ادامه