کد خبر: ۵۱۴۱۶


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از واردات ۵۵۷ راس تلیسه آبستن سمینتال به استان از کشور اتریش خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید فضل الله قریشیدر» با بیان اینکه با توجه به پیگیری های مستمر معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و اتحادیه دامداران استان، امروزماشین حمل ۵۵۷ راس تلیسه ابستن سیمنتال از طریق مرز شهرستان آستارا وارد استان می شود افزود: برای خرید این دامها مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور ترویج استفاده از گاوهای دومنظوره سمینتال در بین دامداران استان، این تسهیلات در اختیار متقاضیان از طریق بانک کشاورزی قرار گرفت تا از طریق اتحادیه  دامداران برای خرید و انتقال این دامها  به استان با مشارکت ارگانهای ذیربط اقدامات لازم انجام گیرد.

قریشی با بیان اینکه گاو سمینتال یک نژاد اقتصادی است و سبب اقتصادی شدن فعالیت گاوداری در روستاها می‌شود اظهارداشت: نژاد سمینتال نژادی آرام ،مقاوم در برابر بیماری، کم خوراک با کیفیت تولید شیر و گوشت بالاست که هزینه‌های نگهداری آن برای پرورش پایین و مقرون به صرفه است.



نظر شما
ادامه