کد خبر: ۵۱۴۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: بحث پرورش اردک در مزارع شالیزاری معمولا بعد از برداشت برنج اتفاق می‌افتد که از نظر ما این کار قانونی و اصولی نبوده و خلاف دستورالعمل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سیدحسین رضوانی» امروز درباره آخرین وضعیت مازندران در ارتباط با بیماری‌های دامی اظهار کرد: بحث پرورش اردک در مزارع شالیزاری معمولا بعد از برداشت برنج اتفاق می‌افتد که ازنظر ما این کار قانونی و اصولی نبوده و خلاف دستورالعمل است.

وی افزود: این اقدام اگر در اطراف واحدهای مرغ‌داری و مرغ مادر مشاهده شود به شدت با آن برخورد می شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه لازم است خود کشاورزان به این مهم توجه کرده و از این اقدام پرهیز کنند، تصریح کرد: از نیمه دوم شهریور ماه پرندگان مهاجر وارد استان می‌شود که باتوجه به احتمال شیوع بیماری این اقدام ممکن است موجب ایجاد کانون درگیری و انتقال بیماری شود.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه امسال موردی از فوتی در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو در مازندران نداشتیم، گفت: باتوجه به شرایط جوی مطلوبی که داشتیم تا ماه آینده و همچنین کاهش فعالیت کنه‌ها خوش‌بین هستیم شاهد درگیری در زمینه این بیماری نباشیم.

رضوانی درباره بیماری‌های دامی ازجمله تب‌برفکی و زبان‌آبی، بیان کرد: در این زمینه بحث تزریق واکسن و سم‌پاشی در دستور کار قرار دارد که لازم است دامداران باتوجه به کوچ دام در ماه‌های شهریور و مهر به بحث تزریق واکسن بیشتر توجه کنند.

وی با اعلام اینکه در حوزه طیور صنعتی نیز در استان مازندران مشکلی نداریم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه نیوکاسل بیماری بومی استان است و همواره آمادگی داریم که این بیماری خودش را نشان دهد لازم است مرغداران به بحث تزریق واکسن توجه بیشتری کنند؛ یکی از مسائل در این زمینه افزایش هزینه تولید بوده که برخی مرغداران از تزریق واکسن پرهیز می‌کنند که لازم است به این مساله مهم بیشتر اهمیت دهند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تأکید بر اینکه ضرورت توجه تولیدکنندگان به بحث تعداد جوجه‌ریزی، خاطرنشان کرد:  مجوز جوجه‌ریزی برای واحدهای گوشتی ازطریق اتحادیه و تشکل‌ها  باشد و همچنین برای خروج مرغ ازطریق تعاونی مرغداران شهرستان و یا ازطریق زنجیره تولید گواهی صادر می‌شود.

رضوانی ادامه داد: باتوجه به اینکه قیمت مرغ ثابت اعلام شد حساسیت برای تخلیه و مجوز زیاد است درصورتی‌که مرغ بدون گواهی از واحدهای تخلیه شود باتوجه به نظارت همکاران در واحدهای کشتارگاهی مرغ بدون مجوز ضبط خواهد شد پس حتما مرغداران به بحث مجوز توجه کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی احمدی
|
-
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
2
این اقا کاملا غیر کارشناسی وجهت دار حرف میزنند اگر بحث الودگی باشد جمیت پرندگان وحشی وبومی که بصورت انبوه در تمام مزارع وجنگلها واطراف مرغداریها وکوها زندگی میکنند زندگی خیلی بیشتراز اردکها وغازهای پرورشی است احتما لا ایشان یا دوستان ونزدیکانشان مرغداری یا جوجه کشی دارند که این صنعت نو پاوپرسود وکم هزینه را چشم دیدن ندارند خیلی جای تاسف دارد
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
2
اینا همش حرفه.صددرصد خودشون جوجه کشی و مرقداری دارند که اینجوری حرف میزنند
نظر شما
ادامه