کد خبر: ۵۱۴۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

پایگاه خبری «فرارو» نوشت:

روز 25 مرداد یکی از مخاطبان فرارو تصاویری دردناک از شرایط نگهداری یک میمون وحشی در قفسی در دریاچه شورمستِ سواد کوه در استان مازندران برای فرارو ارسال کرد.

او در توضیحات از وضعیت نگهداری این میمون گلایه کرده بود و خواستار اطلاع‌رسانی شد. این مخاطب در توضیحات خود نوشت: «این میمون بیچاره را با یک زنجیر که به گردنش بسته بودن در این هوای وحشتناک گرم داخل یک قفس بسیار کثیف و پر از مگس و ملخ و حشره نگه داشته بودند. مردم هم همه میرفتند و از میمون بدبخت دیدن میکردند.  طول زنجیری که به گردن میمون بسته شده بود کمتر از یک متر بود و این حیوان بیچاره با کوچکترین حرکت از گردن کشیده می‌شد و نقش زمین می‌شد.  وضعیت بسیار وحشتناکی بود.  خواهش میکنم به داد این زبان بسته برسید . »

فرارو با بررسی تصاویر و تایید اظهارات این مخاطب، تصاویر «قفس میمون» را در کانال تلگرام خود منتشر کرد.  همانطور که در تصاویر می‌بینیم، قفسِ نگهداری بسیار غیر بهداشتی است و مسلما این مکان، شرایط لازم برای نگهداری میمون را دارا نمی‌باشند.

از روز گذشته پیام‌های تهدید آمیز در کانال تلگرام برای ما ارسال شد، از طرفی شخصی که خود را صاحب میمون می‌خواند. او بعد از فحاشی و تهدید بسیار در توضیحات نوشته بود: «این میمون وحشی است و مالِِ خودم است و دوست دارم در قفس با همین شرایط نگهداری کنم . »

البته که جای یک حیوان وحشی یا در باغ وحش است یا در طبیعت. اینکه شخصی بدون هیچ گونه مجوزی اقدام به نگهداری یک حیوان بی‌نوا در شرایطی کاملا غیر بهداشتی نماید، امر مرسومی نیست. این شخص بعد از توضیحات ما، گفت :  «میمون وحشی است و دارم با بستن زنجیر او را رام می‌کنم». که البته این سخن نیز نمی‌تواند قانع کننده باشد. نگهداری این میمون در قفس کثیف و گرم فارغ از هرگونه قانون بازدارنده، امری غیر انسانی است. این شرایط نگهداری به جای رام کردن حیوان، جان او را به خطر خواهد انداخت.

و اما صبح امروز شخصی دیگری که او هم خود را «صاحب میمون» معرفی کرد در تماس با فرارو با توهین‌ و فحاشی بسیار و تهدید به قتل!!! از ما خواست که تصاویر را برداریم! این شخص در نزدیک به یک دقیقه مکالمه بارها خبرنگار و اعضای تحریریه فرارو را به کشتن با چاقو تهدید کرد!

در هفته‌ای که جنجال‌های بسیاری درباره حیوان‌آزاری در کشور به راه افتاده است؛ لازم است مسئولان شهرستان سوادکوه و استان مازندران به وضعیت این میمون رسیدگی کنند. هرچند که در چند ماه گذشته و آغاز فصل تعطیلات گزارش‌های متعددی از وضعیت غیربهداشتی اطراف دریاچه شورمست گزار شده است.  فرارو آماده شنیدن نظرات مخاطبان و همچنین توضیحات مسئولان مربوطه است.

در ادامه تصاویری ارسالی این مخاطب از شرایط نگهداری این میمون را می‌بینیم :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
1
0
جاش خوبه. بهتر از باغ وحشه شیرازه که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
1
تو این کشور هم ادمش هم حیونش در عذابن
نظر شما
ادامه