کد خبر: ۵۱۴۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۰میلیارد اعتبار سال گذشته برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه از شیوع بیماری‌های واگیر دام و مشترک بین انسان و دام، پرداخت غرامت و خرید تجهیزات آزمایشگاهی به اداره کل دامپزشکی استان سمنان اختصاص یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» روز پنجشنبه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به بخش سلامت دام که منشا سلامت غذای انسان و متولی آن دامپزشکی است توجه ویژه داشته و اختصاص اعتبار برای این بخش گواه این مساله است.

حسینی بیان کرد: میزان اعتبار امسال از سوی سازمان دامپزشکی کشور برای انجام اقدامات پیشگیرانه هنوز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: براساس تصویب لایحه پیشنهادی دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه، در چند سال اخیر همه ساله، یک هزار میلیارد ریال به سازمان دامپزشکی برای تامین سلامت پرداخت می‌شود و سپس سازمان این اعتبار را بین استان ها توزیع می‌کند.

وی ابراز داشت: ۷۰ درصد بیماری‌های بازپدید و نوپدید شناخته شده در دنیا مشترک بین انسان و دام و ۶۱ درصد بیماری‌های واگیر دامی عفونی شناخته شده است و سازمان دامپزشکی پیشگیری از این نوع بیماری‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

حسینی تصریح کرد: دامداران، قصابان و همکاران دامپزشکی در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان مانند سل، هاری، تب کریمه گنگو و تب مالت قرار دارند، اما سازمان دامپزشکی، انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را در اولویت کاری خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون دام، سمپاشی، نمونه گیری و نظارت مستمر از جمله اقدامات انجام شده از سوی اداره کل دامپزشکی استان به منظور پیشگیری است.

وی یادآور شد: براساس اقدامات پیشگیرانه انجام شده در استان سمنان، در پنج ماهه ابتدایی سال ۹۸ کانون جدی بیماری دام در استان گزارش نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک در زمینه بیماری دام را با تماس با شماره تلفن ۱۵۱۲، گزارش کنند تا کارشناسان موضوع را بررسی کنند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
0
واکسیناسیون از همه مهمتره
نظر شما
ادامه