کد خبر: ۵۱۴۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن یک توله خرس مجروح که از استان گلستان به تهران منتقل شده بود، خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، «دکتر شهاب‌الدین منتظمی» با اعلام این خبر گفت: این توله خرس حدودا هفت ماهه، روز سه‌شنبه توسط گردشگران در جاده زیارت استان گلستان مشاهده شد که توسط همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان زنده‌گیری شد .

وی ادامه داد: علایم ظاهری اولیه از آسیب‌دیدگی در ناحیه یکی از پاها و عدم توانایی در حرکت دادن اندام‌های خلفی حکایت داشت؛ به همین دلیل توله خرس به تهران منتقل شد و صبح چهارشنبه به پارک پردیسان رسید .

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تصریح کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده، توله خرس به بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد و تحت اقدامات تشخیصی و سی‌تی اسکن قرار گرفت .

وی افزود: متاسفانه مشخص شد که حیوان مورد اصابت ساچمه قرار گرفته و با توجه به اندازه ساچمه‌ها، به نظر می‌رسد که دو نوع ساچمه مختلف به طرف حیوان شلیک شده است .

به گفته منتظمی، یکی از ساچمه‌ها که اندازه بسیار کوچکی داشت، وارد کانال نخاعی توله خرس شده و موجب شده بود تا توانایی حرکت اندام‌های خلفی و پاها را نداشته باشد .

وی گفت: از صبح پنج‌شنبه حال توله خرس رو به وخامت گذاشت و متاسفانه به دلیل شدت جراحات و با وجود تلاش تیم دامپزشکی، این توله خرس تلف شد .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پردیس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
2
خسته نباشید و خداقوت باید گفت به مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان ... نیازی نبود که تهران بره بیچاره توله خرس ..در همون استان گلستان توسط برادران قهرمان و دلاور محیط زیست تلفش می کردن دیگه ... حکیم جان مشخص نشد که زنده گیری این توله خرس چطور صورت گرفته یا نه ... دارو بیهوشی چی بوده و ... یا اصلا دامپزشکی دولتی گلستان خبر داشته یا نه ... این پزشک معتمد که مطرح می کنید کجای چارت سازمان محیط زیست وجود داشته و خیلی سوالات زیادی که باید محیط زیست گلستان و کشور باید پاسخگو باشند که این سازمان محیط زیست با این همه هزینه نیرو و تجهیزات و غیره دارن نسل خرسها و مارالها و پلنگ و گرازها را از بین می برند ..
دامپزشک بیهوشی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
1
ما به دقت و با نظر اساتید رادیولوژی این موضوع را از طریق ادمین صفحه دیده بان طبیعت پیگیری کردیم و با مسئول پارک پردیسان هم گفتگو کردیم اما ایشان پاسخگو نبودند و ابراز بی اطلاعی کردن.گزارش مرگ این خرس توسط فرد خاطی که یک دانشجو یا کاراموزی بیتجربه است در کمال وقاحت و بیشرمی در صفحه خودش منتشر شده و از اساس کذب است.این خرس در اثر بیتجربگی و بیهوشی نادرست تلف شده و به گفته یکی از اساتید جراح که بیش از ۱۵ سال سابقه دارد فلجی پاها در این مدت زمان کم نمیتواند عامل مرگ خرس باشد و ارتباطی با قطع علایم حیاتی حیوان ندارد.حتی مسئول پارک پردیسان به این امر واقف بود و جوابی نداشت.در صفحه اینستاگرامی این کاراموز خاطی عکسهای رادیولوژی و سی تی اسکن منتشر شده و علت مرگ هوموتراکس و نوموتراکس گزارش شده که اصلا وجود خارجی ندارد.حتی عکسها را برای یک متخصص خارجی فرستادند و ایشان هم تکذیب کردند.
تا کی باید حیاتوحش مظلوم ایران تاوان شکارچی و دامپزشک ناشی را بدهد؟چرا این توله خرس زخمی باید در کمتر از ۴۸ ساعت چندبار بیهوش شود؟ کدام دامپزشک مجرب به این مورد پیچیده رسیدگی کرده است؟این کاراموز با مجوز کدام متخصص و ارگانی بیهوشی تجویز کرده؟چرا این فرد برای کتمان حقیقت ریپورت ساختگی نوشته؟کدام استاد دانشگاه تهران ریپورت عکسبرداری را اینچنین غلط و ناشیانه نوشته؟باید پاسخگو باشند
خواهشمندیم حکیم مهر به جد پیگیر این موضوع شود
با این وضع تا چند سال اینده بخاطر ناشیگری عده ای که از غیب حمایت میشوند اثری از حیاتوحش باقی نخواهد ماند
نظر شما
ادامه