کد خبر: ۵۱۴۵۶
 

کمبود اعتبار و نیروی انسانی از مهمترین مشکلات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در یاسوج گفت: یکی دیگر از مشکلات دامپزشکی ا ستان، کمبود تجهیزات است.

 «دکتر عبدالله بهمنش» با بیان اینکه ۱۶۰ نیروی دامپزشکی در استان به مردم خدمات ارائه می‌دهند، گفت: همچنین ۴۵۰ نفر نیرو نیز در بخش خصوصی خدمات رسانی می‌کنند.

وی گفت: تعداد دامها، در بخش دامداری‌های مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد، شامل ۴۰ هزار و ۴۲۵ راس گاو و گوساله، یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۳۳ راس بز و بزغاله و ۹۰۵ هزار و ۴۶۳ راس گوسفند و بره است.

بهمنش افزود: تعداد طیور بومی استان نیز ۸۲۶ هزار و ۳۹۵ قطعه است که از این تعداد، در ۱۴۵ واحد طیور گوشتی دو میلیون و ۶۶۰ هزار قطعه طیور تولید می‌شود.

وی تعداد واحد‌های پرورش مرغ تخمگذار در استان را پنج واحد عنوان کرد و گفت: این واحد‌ها ۲۱۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند و یک واحد پرورش شتر مرغ نیز با ظرفیت ۵۰۰ قطعه در استان فعال است.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: همچنین ۵۰ هزار و ۹۲۵مرکز پرورش زنبور عسل در استان فعال است.

بهمنش با بیان اینکه مزارع پرورش ماهیان سردآبی در استان ۲۱۴ واحد است، اظهار داشت: این واحد‌ها با ظرفیت ۵۸ میلیون و ۴۳۱ هزار قطعه فعال هستند.

وی اضافه کرد: دو مزرعه پرورش ماهیان خاویاری نیز با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال، در این استان فعال است.

 

نظر شما
ادامه