کد خبر: ۵۱۴۷۴

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قابل شناسایی بودن دام‌هایی که بین استان‌ها جابجا می‌شوند می‌تواند از قاچاق دام زنده نیز جلوگیری کند و باید با افرادی که مجوز جابجایی دام ندارند بر اساس قانون برخورد شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «سید علاءالدین خادم» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان جابجایی دام عشایر با استفاده از دفترچه هوشمند، گفت: جابجایی دام سبک و سنگین با توجه به شیوع بیماری‌های واگیردار موجب بروز انتقال بیماری‌ها و تلفات سنگین در کشور می‌شود.

دام زنده با رعایت اصول قرنطینه باید در کشور جابجا شود

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بیماری‌هایی مانند تب برفکی موجب تلفات و هزینه‌های کلان برای دامداران و کشور می‌شود، ادامه داد: دام‌ها باید در چارچوب مشخص، با برنامه و رعایت اصول قرنطینه در کشور و بین استان‌ها جابجا شوند تا به سایر دام‌ها آسیب نرسد. 

جابجایی دام با استفاده از کارت هوشمند از نظر اصول بهداشتی ضرورت دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جابجایی دام در بین استان‌ها با استفاده از کارت هوشمند از نظر رعایت اصول بهداشتی ضرورت دارد، عنوان کرد: افرادی که در عرصه دامپروری و دامداری حضور دارند باید دارای مدرک شناسایی باشند.

امکان شناسایی دام‌های زنده از قاچاق جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه قابل شناسایی بودن دام‌هایی که بین استان‌ها جابجا می‌شوند می‌تواند از قاچاق دام زنده نیز جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: باید با افرادی که مجوز جابجایی دام ندارند بر اساس قانون برخورد شود.

 

نظر شما
ادامه