کد خبر: ۵۱۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی از تداوم ارایه مجوزهای بهداشتی برای واردات گوشت قرمز و مرغ خبر داد و گفت: متقاضیان دریافت مجوزهای بهداشتی، مباشران وزارت بازرگانی یا بخش خصوصی هستند.
دکتر سید محسن دستور در خصوص صدور مجوز های بهداشتی برای واردات دام زنده گفت: مجوز واردات گوشت و مرغ همچنان ادامه دارد و سازمان دامپزشکی برای درخواستهای واردات، مجوزهای بهداشتی صادر می کند.

وی درباره مجوزهای ورود دام زنده افزود: هم اکنون ارایه مجوز برای واردات دام زنده محدود است و ورود دامهای زنده براساس مجوزهای قبلی صادر می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: برای واردات گوشت مرغ و هریک از فرآورده های پروتئینی که نیاز به مجوز دامپزشکی داشته باشند با درنظرگرفتن شرایط بهداشتی مجوز داده می شود.

دستور درباره متقاضیان دریافت مجوز واردات اظهار داشت: طرف قراردادهای ما برخی مباشران وزارت بازرگانی و برخی هم بخش خصوصی هستند که برای واردات گوشت، مرغ و دام زنده از سازمان مجوز بهداشتی دریافت می کنند.

وی به قاچاق دام زنده از مرزهای کشور اشاره کرد وگفت: کشور ما درگیر قاچاق دام زنده است؛ بنابراین احتمال شیوع بیماری از این طریق وجود دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی در خصوص شیوع بیماری تنفسی در مرغداری ها هم اظهارداشت: مواردی از عوارض تنفسی در مرغداریها مشاهده شد که در روزهای اخیر هم شدت بیشتری یافته بود که با انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع این بیماری جلوگیری شد.

دستور افزود: هم اکنون در وزارت جهاد کشاورزی، برنامه های مقابله با این بیماری در حال پیگیری است تا زودتر کمبودهای بازار را تامین کرده و به حالت قبلی بازگردانند.

نگاهی به لایحه بودجه سال آینده کشورمان هم حاکی از آن است که درآمد 10 میلیارد تومانی از محل اخذ عوارض و تعرفه صادرات و واردات دام زنده و گوشت پیش بینی شده است.
 
خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
-
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
دكتر دستور از من نشنيده بگيريد اما به گوش مي رسد كه در ...... يك سري حركات ناسالمي صورت مي گيرد بخصوص در مورد مجوزهاي ارمنستان .حتي نرخ ...........
ابراهيم زاده
|
-
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
حركت ناسالم كدام است ؟ بعد از انتصاب .......اطرافيان ايشان تعمدا افرادي را كه به خاطر همين حركات سالم ؟؟؟ و باب ميل بعضي مديران با آنها برخورد شده بود با اصرار شخص دكتر ...... به همان جايگاه قبلي برگردانده اند تا همين حركات را انجام دهند . مي دانيد بالاخره نزديك بازنشستگي امورات اقتصادي شتابآلود مي گردند.
م
|
-
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
من وارد سياست نمي شوم ولي در مجوز هاي ارمنستان يكسري كارهاي بدي اتفاق مي افتد .
نظر شما
ادامه