کد خبر: ۵۱۴۸۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: نجات یوز آسیایی در فلات مرکزی ایران مستلزم مدیریت متمرکز در قالب تکثیر حیوان در یک محدوده بسیار بزرگ و در شرایط نیمه طبیعی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «نیره پورملائی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد ضمن بازدید از پاسگاه خوشومی، آبشخور چاه سرخو و منطقه نی باز واقع در پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان از انجام مکانیابی و بررسی گزینه‌های پیش رو به منظور تکثیر نیمه طبیعی یوز خبر داد.

پورملائی افزود: نجات یوز آسیایی در فلات مرکزی ایران مستلزم مدیریت متمرکز در قالب تکثیر حیوان در یک محدوده بسیار بزرگ و در شرایط نیمه طبیعی است وگرنه حداقل در ایران مرکزی انقراض این زیرگونه قطعی است.

او ادامه داد: با توجه به حساسیت حفظ این گونه نادر باید تمام تلاش و امکانات را در راستای حفظ نسل این گونه ارزشمند به کار گیریم.

پورملائی با اشاره به این که استان یزد یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوز پلنگ آسیایی بوده، افزود: در سال‌های اخیر به علت توسعه معادن و جاده‌ها و به تبع آن قطع کریدور‌های زیستگاهی و افزایش تلفات جاده‌ای جمعیت این موجود با ارزش به شدت کاهش یافته است.


نظر شما
ادامه