کد خبر: ۵۱۴۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

«خزرآنلاین» در ادامه سریال حملات خود به اداره کل دامپزشکی استان گیلان در خبری با عنوان «اداره کلی که حتی محروم از داشتن یک آمار درست است» نوشت:

به نظر می رسد اداره کل دامپزشکی گیلان با آن تشکیلات عریض و طویل، حتی عاجز از داشتن آمار دقیق از تعداد فوتی ها بر اثر تب کریمه کنگو در استان است و مسئولان سازمان دامپزشکی کل کشور در تهران، اطلاع بیشتر و بهتری از شیوع این بیماری در استان نسبت به اداره کل دامپزشکی گیلان دارند!

19 تیرماه ماه 98 بود که «دکتر علیرضا رفیعی پور»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت بروز و شیوع بیماری تب کریمه کنگو در سال جاری گفت: طبق گزارش های رسیده، از مجموع پنج فوتی، سه مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان، یک مورد مربوط به استان گیلان و یک مورد مربوط به استان اردبیل بوده است!

همچنین 22 تیرماه 98 هم «دکتر محمد عباسی»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران با اعلام خبر ابتلای 14 نفر در گیلان به تب کریمه کنگو گفت: متاسفانه یک نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده است.

با این حال عجیب است اگر بدانید اداره کل دامپزشکی گیلان در جوابیه ای که یکم مردادماه به تحریریه خزر ارسال کرده است، به نقل از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مدعی شده که در رودسر هیچ موردی از مرگ بر اثر تب کریمه کنگو وجود نداشته است!

این در حالی است که خود معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دقیقا 8 روز قبل از ارسال این جوابیه در جمع خبرنگاران خبر از مرگ یک پیرمرد رودسری بر اثر تب کریمه کنگو داده و همچنین رییس سازمان دامپزشکی کشور هم 11 روز قبل از تاریخ ارسال آن جوابیه، مرگ یک نفر در گیلان بر اثر تب کریمه کنگو را تایید می کند.

به نظر می رسد اداره کل دامپزشکی گیلان با آن تشکیلات عریض و طویل، حتی محروم از داشتن آمار دقیق از تعداد فوتی ها در استان بر اثر تب کریمه کنگو است!

این در حالی است که هرگونه پیشگیری و مبارزه با شیوع این بیماری در وهله اول نیازمند داشتن آماری حداقلی از وضعیت فعلی شیوع آن در استان می باشد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Czechia
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
اون شخصی که فوت کرد رودسری بود ولی توی رودسر مبتلا نشد و نمرد فکر کنم در املش مرد واسه همین دامپزشکی گیلان گفت در رودسر فوتی نداشتیم مثل اینه که شما از رشت بری اصفهان مبتلا بشی بمیری بعد بگن در رشت طرف در اثر تب کریمه فوت کرده خزر انلاین چی از جون دامپزشکی میخوای باج میخوای کسی اینجا باج بده نیست
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
مشخصا خزرانلاین با کسی خصومت شخصی داره که اینجوری اداره رو می زنه کاملا مشخص و واضحه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
اظهار نظر در مورد بعد انسانی این بیماری ( مبتلایان ، فوتی و ....) ارتباطی به دامپزشکی نداره و می بایست دانشگاه علوم پزشکی اظهار کنه ولی این خبر گزاری ظاهرا" نمی خواد متوجه بشه چون علمی دز این زمینه ندارده!!! حالا این مهمه که بیماری در کدام شهر بوده !! البته ژورنالیست ها هم در این زمینه بهش کمک میکنن !!!
دکتر پورمهدی چلیکدانی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
6
حکیم مهر عزیز، خزر آنلاین کلا بیست نفر خواننده داره و اگه چند تیتر خبری رو هم ازش مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد که اکثر نویسندگانش متعلق به گروه سنی الف و ب هستند. بازتاب خبر چنین رسانه ای در حد شما نیست.
نظر شما
ادامه