کد خبر: ۵۱۵
موارد مردودی نشان می‌دهد که تولیدکنندگان از چربی صفاقی (چربی موجود در دستگاه گوارش و لابه‌لای روده‌ها)، غضروف شفاف مربوط به دستگاه تنفسی و ریه، عروق، رگ و اعصاب و بافت پیوندی (پوست رگ و پی و چربی ضایعات گوشتی) یعنی بافت‌هایی خاص که عضله نیستند و تولیدکنندگان طبق استاندارد ملی مجاز به استفاده از این بخش از لاشه دام در تولید فرآورده‌های گوشتی نیستند، استفاده شده است....
kljkdjfk
 حالی که طی چند سال اخیر صنعت سوسیس و کالباس کشور همواره از هجمه‌های کارشناسان بهداشت نسبت به خود به شدت گلایه‌مند بود، نتایج بررسی‌های اخیر اداره کل استاندارد استان تهران نشان می‌دهد که برخی از واحدهای تولید سوسیس و کالباس در استان تهران در وضعیت بسیار اسف‌باری قرار دارند.

 بر این اساس اداره کل استاندارد استان تهران اقدام به نمونه‌برداری از 26 نمونه سوسیس و کالباس و همبرگر از مراکز عرضه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرده و این نمونه‌ها از نظر منشا بافت گوشتی مورد آزمون قرار گرفت.

از 20 نمونه سوسیس و کالباس متاسفانه 18 مورد نامنطبق بوده‌اند و فقط سوسیس کوکتل 55 درصد کاله آمل و سوسیس آلمانی 40 درصد پاکدام پارس منطبق بوده است.

همچنین از شش مورد همبرگر فقط یک مورد مردود بوده و مابقی منطق بودند؛ بنابراین تولید همبرگر ظاهرا وضعیت مناسب‌تری دارد.

موارد مردودی نشان می‌دهد که تولیدکنندگان از چربی صفاقی (چربی موجود در دستگاه گوارش و لابه‌لای روده‌ها)، غضروف شفاف مربوط به دستگاه تنفسی و ریه، عروق، رگ و اعصاب و بافت پیوندی (پوست رگ و پی و چربی ضایعات گوشتی) یعنی بافت‌هایی خاص که عضله نیستند و تولیدکنندگان طبق استاندارد ملی مجاز به استفاده از این بخش از لاشه دام در تولید فرآورده‌های گوشتی نیستند، استفاده شده است.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین در حاشیه نشست خبری خود با خبرنگاران تصاویر متعددی را از محتویات به کار رفته در سوسیس‌ و کالباس‌های غیراستاندارد نشان داد که مشخص بود در تولید این محصولات از همه چیز استفاده شده است، غیر از گوشت و پروتئین!

این مقام مسوول همچنین از تغییر رویه اداره کل استاندارد استان تهران در بررسی محصولات پروتئینی به ویژه سوسیس و کالباس خبر داده و گفت: همین تغییر رویه و نمونه‌برداری باعث شد تا دست برخی از واحدهای متخلف رو شود.

اداره کل استاندارد استان تهران اسامی سوسیس و کالباس‌های غیراستاندارد و غیربهداشتی را به شرح زیر اعلام کرد:

1ـ کالباس خشک تیکه‌ای 60 درصد شام شام

2 ـ کالباس خشک 60 درصد آندره

3ـ کالباس خشک 60 درصد مروارید سفید گلبرگ

4 ـ کالباس خشک دانمارکی 620 درصد سولیکو (کاله تهران)

5 ـ کالباس خشک 60 درصد آرکا

6 ـ کالباس خشک مارتادلا 50 درصد آرشاک (کیلا)

7ـ کالباس خشک 60 درصد صنوبر

8 ـ کالباس لیوز 55 درصد دار(راجی)

9 ـ سوسیس آلمانی 40 درصد شوکا طعام

10 ـ کوکتل گوشت سولیکو 55 درصد شام شام

12 ـ سوسیس آلمانی 40 درصد گوشتیران

13 ـ کوکتل 55 درصد مروارید سفید گلبرگ

14 ـ کوکتل 60 درصد آرشاک (کیلا)

15 ـ سوسیس آلمانی 40 درصد ماسیس

16 ـ سوسیس آلمانی 40 درصد آدلی

17 ـ سوسیس آلمانی 40 درصد صنوبر

18 ـ همبرگر معمولی 60 درصد کابی آمل

 

نظر شما
ادامه