کد خبر: ۵۱۵۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
در زمان شیوع بیماریها و اتفاقهای بزرگ به یاد دامپزشک می‌افتند در حالیکه کار از کار گذشته است / متاسفانه هنوز دامپروری را مساله اول کشور نمی‌دانیم و به رغم کارهای بسیاری که در این زمینه انجام شده هنوز دامپروری مسئله یک کشور نیست / آموزش به بخش دامپروری بسیار مهمتر ازاجرای صرف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است...

حکیم مهر - مدیر مسئول مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) ، ‌با بیان اینکه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای کشور لازم و ضروری است، گفت : البته باید تولیدکننده در تامین مایحتاج خود حمایت شود یعنی اگر قرار باشد با این قانون قیمت سوخت را افزایش بدهیم و بعد به مرغداریها تسهیلات مناسبی برای تامین سوخت نداده و امکانات مناسب در اختیار آنها قرار ندهیم به طور حتم این قانون برای آنها صرفه‌ای نخواهد داشت و جلوی آن موضع می‌گیرند.

دکتر محمد لطفی ‌زاده در گفت و گو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه آموزش به بخش دامپروری بسیار مهمتر ازاجرای صرف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است، گفت:‌ باید بخش دامپروری کشور اعم از تولیدکننده و حتی مسوولان فنی و بهداشتی بدانند که این هدفمند شدن یارانه‌ها کجا را و چرا تحت تاثیر قرار می دهد و راهکار صرفه‌جویی و بهتر مواجه شدن با این قانون و تاثیرات آن چیست؟

وی تاکید کرد: اگر در این زمینه آموزش لازم داده نشود نمی‌توان بسیار راحت این قانون را برای تولیدکنندگان اجرا کرد و نمی توان از تولیدکنندگان انتظار داشت که از این قانون به خوبی استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ متاسفانه هنوز دامپروری را مساله اول کشور نمی‌دانیم و به رغم کارهای بسیاری که در این زمینه انجام شده هنوز دامپروری مسئله یک کشور نیست.

لطفی زاده با تاکید بر اینکه باید روی دامپروری به عنوان مساله یک کشور حساب شود، افزود: اگر این اتفاق بیفتد بسیاری موظف می شوند که به این صنعت کمک کنند و بسیاری از سرمایه ‌دارها نیز سرمایه‌های خود را به سمت این صنعت سوق می دهند.

وی با بیان اینکه بعد از صنعت نفت دومین صنعت بزرگ کشور ما صنعت پرورش دام و طیور است، ادامه داد: ‌به این ترتیب حجم بسیاری از گردش مالی در این صنعت در حال اتفاق است که باید به آن توجه شود.

مدیر مسوول مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی، ‌افزود: متاسفانه به رغم تربیت نیروهای بسیار دانشگاهی برای بحث دامپروری نتوانسته‌ایم به شکل مناسبی از آن‌ها در محل کار و دامداری‌ها و روی زمین و نقاطی که نیاز عملیاتی و کاربردی است استفاده کنیم و صرفا این نیروها به عنوان یک نیروی اداری و پشت میزنشین به جای نیروی کاربردی تربیت شده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در صنعت دامپروری در بحث بهداشت نیز ارتباط مناسبی بین مسوولین بهداشتی که دامپزشکان هستند با دامپروران برقرار نیست، اظهار کرد: البته در برخی نقاط این روابط به صورت شخصی و براساس تجربیات دامپروران با دامپزشکان خیلی تقویت شده است اما شکل منسجمی ندارد و به همین دلیل تنها در زمان شیوع بیماریها و اتفاقهای بزرگ به یاد دامپزشک می‌افتند در حالیکه کار از کار گذشته است و به جای زمان پیشگیری در زمان درمان مراجعه می‌کنیم.

لطفی زاده با بیان اینکه واردات گوشت، مرغ و دام زنده در سال‌های اخیر به اشتباه در حال انجام است، افزود:‌ این مسئله به مصلحت کشور ما نیست و متاسفانه این مسئله توسط برخی افراد همچنان ادامه دارد در حالی که واردات به این شکل علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی، تولیدکننده را از تولید مایوس می‌کند ضمن اینکه بازار رقابت داخل را به شدت تضعیف می‌کند به همین دلیل در حال حاضر نیز در واردات گوشت بازار داخلی با رکود مواجه هستیم.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر حقگو
|
-
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
دكتر لطفي زاده دچار خود بزرگ بيني شدي برادر خودت با خودت مصاحبه مي كني. مي شود سوابق اجرايي و كار مفيد و به درد بخورتان را ما بدانيم تا بعد تصميم بگيريم به حرف توجه كنيم يانه؟ از طرفي از چاژلوسيهايت براي دكتر دستور هم ديگر حال همه را بهم زده اي به همين دليل هيچ راي آوردي و در بين بيت نفر نفر بيست و يكم شدي . پس چه وقت مي خواهي بيدار شوي. كاروان رفت و تو در خواب و بيابان در پيش -- كي روي ره ز كه پرسي تو كه همچون خوابي. البته اگر از دكتر مجيدي نسب يا دكتر سلامتي (عجيب است چطور همزمان با هر دو نفر دوست هستي) سئوال كني و مشورت بگيري شايد با نخوردن ترشي چيزي شوي.
محمد لطفی زاده / مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۹
0
0
با سلام و احترام / دوست گرامی و بیننده محترم - ضمن تشکر از بازدید شما در ابتدا بهتر است به متن توجه کنید که این گفتگو با خبرگزاری ایسنا انجام شده است! ضمناً اینجانب همانطور که بارها گفته‎ام در مشی خود و حتی پس از گرفتن مشورت از مشاورین محترم مستقل هستم و هیچگونه وابستگی به هیچ مسئولی ندارم و نیازی هم به این موضوع نمی بینم. لحن جنابعالی و دوستان شما دون شأن صنف معزز دامپزشکی است و در صورت تکرار مجبور به حذف آن خواهیم بود. سوابق بنده روشن است و نیازی به تعریف چندباره نمی بینم و به شما توصیه می کنم به مشی حضرت علی علیه السلام متمسک شوید که فرمود : به گفته بنگر نه گوینده! انتظار آنست که گفته را نقد کنید و نظر خود را ارسال فرمایید.
دكترحقگوي دگر- دامپزشك باتجربه بيش از35سال
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
جناب دكترحقگوي عزيز(نميدانم فاميل است يامستعار؟؟)مطالب عنوان شده تو سط دكترلطفي زاده نابجانميباشد دامدريهاومرغد اريهادرحال ورشكستگي ودر نهايت تعطيلي ميباشند وبه جاي حمايت مرتب اجازه واردات گوشت گاو _گوسفند _مرغ وحتي مجوزواردات زنده انهارانيزداده اند؟؟حال بسي جاي نگراني دارد جنابعالي كه عنوان حقگو را تخلص داريد سخن حق رابر نمي تابيد؟همكارگرامي ازتريبون دكترلطفي زاده استفاده نماييدودرجاي جاي ان انتقاد بدون غرض .
دكتر مرتضوي 3502
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
دكتر حق گوي گرامي .كه بهتر است بگويم نا حق گو .بنده 4 ماه است كه اين سايت وزين را فقط نگاه مي كنم و كامنتي هم نمي دهم .اما نتوانستم جواب شما را ندهم و فقط نظاره گر باشم .دكتر لطفي زاده با اين كه سني ندارد اما بزرگ است در حدي كه صفحه اي باز كرده به عمق درد هاي ما كه من و تو بتوانيم درد هاي خودمان در ان بنويسيم وبگوييم و لطفي زا ده تنها هم تاوان بازتاب درد دل هاي ما را مي پردازد .او منتقد دكتر دستور است و مطمن باش به خاطرمن و تو تاوان مي دهد .پس لحن خودت را عوض كن و مودب باش .
دكتر سيد مجتبي مرتضوي 3502نظام دامپزشكي
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
0
0
مدت 4 ماه بود كه بنده صرفا خواننده اين سايت وزين بودم و به خاطر برخي مسايل كامنت نمي گذاشتم اما در مقابل اين دوست محترممان كه خودشان را حق گو خطاب مي كنند ولي نا حق گو هستند نمي توانم ساكت باشم .برادر عزيز شما از فشارهايي كه به دوست محترممان كه ان چنان سني هم ندارند ولي تجربه بزرگي دارند به واسطه اين سايت تحمل مي كنند خبر نداريد .مي خواهي امتحان كن و يك وبلاگي به نام خودت باز كن و يك انتقاد كوچك بنويس ببين چه بلاهايي سرت مي ايد .اما اينسايت دكتر با نهايت احترام و حرفه اي گري ژورناليستي محلي براي شنيدن و گفتن درد دل هاي ما شده است .عوض اين كه ما تشويق كنيم حرف هاي سخيف مي نويسيم .كمي رفتار و گفتار خودت را عوض كن
دكتر محمد حسن معصوم زاده
|
-
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
0
0
حضور تمام همكاران و خوانندگان محترم عرض سلام دارم
نميدانم روي سخنم با دكتر حق گو هست يا نه ولي اين را ميدانم كه نقطه نظرات دكتر لطفي زاده بسيار درست و منطقي است.نگاهي به وارد كنندگان عمده گوشت اين را اثبات ميكند كه بزرگترين دغدقه هاي آنها فقط پركردن حساب بانكيشان است و جالبتر آنكه بعضاً نام ........ را هم يدك ميكشند.اين كه رقابت بايدباشد درست،اين كه آنجا(دركشورهاي صادر كننده) گوشت ودام ارزانتر است درست و خيلي موارد كه با حساب سرانگشتي واردات را مقرون به صرفه ترميداند ولي در درازناي زمان آني كه متضرر است توليد داخلي و وابستگي بيش از پيش به واردات ابتدائي ترين مايحتاج زندگيست.به نظر من اگر هزينه هاي تمام شده براي واردات در امر توليد بكار گرفته شود بسياري از معضلات خود بخود قابل حل است.
از ديگر سو،اينكه فردي با هر مرام و مسلكي كه دارد همتي كرده است و سايتي را راه اندازي كرده است (فارغ از ديدگاه ها و وابستگي ها كه همگي مان سليقه هائي داريم)قابل تقدير است ،باشد تاماشأن حرفه اي و احترام را به جاي آريم.بيل گيتس هم در زمان شروع موفقيتهاش جوانكي بيش نبود و همچنين مالكين گوگل و فيس بوك.اما مهم انديشه ها و همتهاشان بود كه حال اين وضعشان است و روزگارشان.
همكار عزيز و گرامي دكتر حقگو؛با چهار خطي كه نوشتيد بيشتر ،شما را جانبدار ديدم تا دكتر لطفي زاده.هرچند براي من هردوي شما محترم وقابل احتراميد.
محمدباباحیدری
|
-
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
0
0
اولاارایه یک نظروپپشنهاددرست ربطی به سن شناسنامه ای نداردثانیا جناب دکتر لطفی یک فرد متخصص دلسوزی هستندکه انصافابابررسی جامع به طورمختصر ومفید وقابل فهم مسئله واردات دام زنده وخطرات شیوع بیماریهای دامی ومشترک دامی انسانی رایادآور شده اندوجاداردکه ازاین بزرگوار تشکر نمائیم

باباحیدری
نظر شما
ادامه