کد خبر: ۵۱۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس که به ‌اتهام آلودگی گندم دولتی به فضولات حیوانی یک شب بازداشت شده بود، گفت: ۷۰۰ تن گندم خرید تضمینی‌شده در یکی از سیلوهای این شرکت در حال بررسی آلودگی به فضولات حیوانات و خاک است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سیروس آبادی» رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در ارتباط با بازداشت خود و همکارانش و ورود خاک و فضولات حیوانات به گندم در این شرکت اظهار کرد: اکنون آزاد هستیم و کنار نماینده دادستانی در حال بررسی گندم‌های مشکوک به آلودگی هستیم.

وی افزود: دوشنبه هفته گذشته به‌همراه 8 نفر از کارکنان شرکت غله فراخوانده شدیم و بنده یک شب بازداشت شدم؛ فردای آن روز نزد قاضی کشیک رفتم و با وثیقه ملکی 20 میلیون تومانی کپی برابر اصل‌شده، آزاد شدم.

سیروس آبادی گفت: اسامی 4 نفر از  پرسنل پیمانکار اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس در این ارتباط اعلام شد که این افراد زمانی که بنده در اداره نبودم با تبانی با یکدیگر کامیون‌های گندم آلوده به خاک و فضولات حیوانی را به شرکت وارد می‌کردند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با بیان اینکه 14 کامیون آلوده به خاک و فضولات حیوانات به محصول شرکت غله وارد شده است ادامه داد: این گندم‌های آلوده به‌میزان 700 تن در یکی از کندوهای سیلوی گندم ریخته شده است.

وی در پاسخ به اینکه سرنوشت گندم‌های آلوده چه شد، گفت: گندم‌های تمام کندوها در حال تخلیه است و کنترل می‌شود و با گرفتن افت در کندوی دیگر ذخیره می‌شود.

سیروس آبادی با ابراز اینکه گندم‌های این شرکت در سه مجموعه نگهداری می‌شود گفت: سیلوی بتنی دست‌نخورده است و آلودگی ندارد، انبار مکانیزه نیز مورد بررسی قرار گرفت که موردی نداشت اما سیلوی فلزی 12 کندو دارد که یکی از آنها آلودگی داشت که حجم آن 700 تن است و اکنون نیز در حال بررسی است.

وی در پاسخ به اینکه این 700 تن گندم دورریز می‌شود گفت: خیر؛ این گندم‌ها خاک دارند و بوجاری می‌شوند!

این مقام مسئول در واکنش به آلودگی این گندم‌ها به فضولات حیوانات گفت: گندمی که به فضولات حیوانات آلوده بود مربوط به یکی از کامیون‌ها است که تخلیه نشده و قبل از تخلیه جلوی آن گرفته شد و در بار بقیه کامیون‌ها هنوز آلودگی مشاهده نشده است.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه ماجرای آلوده بودن گندم 14 کامیون چیست گفت: جلوی تخلیه یک کامیون آلوده گرفته شد و درباره آلوده بودن 14 کامیون نیز افراد بازداشت‌شده اعتراف کردند، اما هنوز آلودگی میان گندم‌های تخلیه‌شده مشاهده نشده است و کندوی 11 (سیلوی فلزی) که 500 تا 700 تن گندم دارد در حال بررسی است.

وی در ارتباط با رابطه کاری پیمانکارانی که با شرکت غله و بازرگانی گنبدکاووس همکاری دارند و بازداشت شده‌اند گفت: پیمانکار استانی داریم که کارگران فنی و نمونه‌بردار را تأمین می‌کند.

سیروس آبادی در پاسخ به اینکه پیمانکار از طریق این تخلف، کسب سود داشته است اظهار داشت: خود پیمانکار خیر اما کارگران وی این تخلف را انجام می‌دادند و گندمی را که توسط دلال برای فروش گندم آورده می‌شد سختگیری نمی‌کردند و نمونه گندم آورده‌شده را باکیفیت نشان می‌دادند.

وی در پاسخ به اینکه اتهام خودش در این پرونده چیست ادعا کرد: فعلاً اتهامی ندارم و به من گفته شده است سهل‌انگاری انجام داده‌ام.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس گفت: این کارگران متخلف و دلال مربوطه اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند.

سیروس آبادی گفت: به‌دلیل اینکه شرکت غله در لیست خصوصی‌سازی قرار دارد چند سال است که استخدام ندارد و کلیه کارهای تخصصی این شرکت، توسط پرسنل پیمانکار انجام می‌شود و این کارگران به‌صورت روزمزد فعالیت می‌کنند و بعد از یک یا دو ماه فعالیت عوض می‌شوند و اعتبار کافی ندارند.

رئیس اداره غله و بازرگانی گنبدکاووس با ابراز اینکه "17 مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان وجود دارد که باید آنها را  همزمان کنترل کنم" اظهار داشت: متخلفان تخلفات خود را زمانی انجام می‌دادند که بنده اداره نبودم و اقدام به بازدید از سایر مراکز خرید می‌کردم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
وثیقه 20 میلیونی !!!!
نظر شما
ادامه