کد خبر: ۵۱۵۲۳

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: میانگین ۳۰ تا ۵۰ گزارش مردمی در هفته از طریق سامانه ۱۵۱۲ برای پیگیری تخلف در زمینه‌های مختلف مانند عرضه فرآورده‌های دامی و طیور ثبت می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حمیدرضا حسینی» ابراز داشت: سامانه تلفنی ۱۵۱۲ سریع‌ترین و بهترین راه برای گزارش و پیگیری تخلفات در حوزه دام و طیور است و انتشار تخلفات در فضای مجازی راهگشا نیست.

وی افزود: مصرف کنندگان گوشت مرغ می‌توانند با ارسال کد نوشته شده بر روی بسته بندی طیور به سامانه ۳۰۰۰۸۶۰۵ به اطلاعات تکمیلی مانند محل تولید مرغ دست یابند.

حسینی خاطرنشان کرد:  بخشی از گوشت مرغ توزیع شده در استان سمنان تولیدی استان نیست، ولی گوشت مرغ‌های تولیدی استان سالم و فاقد هرگونه باقیمانده دارویی است.

وی اضافه کرد: هر خودروی حمل گوشت یخچال‌دار ظرفیت حمل یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ لاشه گوشت مرغ را دارد و هر کشتارگاه هر شب ۳۰ تا ۴۰ هزار قطعه کشتار دارد و کشتار به صورت فیزیکی کنترل می‌شود، اما ممکن است گاهی اوقات به صورت سهوی باقیمانده لاشه مانند قلب یا روده در داخل لاشه مرغ باقی بماند، شهروندان می‌توانند این تخلفات را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اعلام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: هشت کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است که از این تعداد، سه کشتارگاه دارای خط ۲ کشتار کامل اتوماتیک است.

 ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و حدود ۳۰ درصد برای مصرف در استان توزیع می‌شود.

 

نظر شما
ادامه