کد خبر: ۵۱۵۸۴
 

مدیرکل محیط زیست گلستان از اعزام 4 دامپزشک گلستانی برای شرکت در دوره تخصصی حیات وحش که توسط سازمان محیط زیست برگزار می شود، خبر داد .

 به گزارش حکیم مهر به نقل از ساجد خبر، «محمدرضا کنعانی» مدیرکل محیط زیست گلستان عصر دوشنبه از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی  ساجدنیوز  در گلستان بازدید کرد .

کنعانی در این دیدار با اشاره به مرگ توله خرس هشت ماهه که به پارک پردیسان تهران منتقل شده بود، اظهار کرد: گزارشی به ما رسید تحت عنوان اینکه  توله خرسی زخمی پیدا شده، کارشناسان ما بلافاصله به محل پیدا شدن خرس رفتند و خرس زنده گیری شد .

وی افزود: پس از انتقال توله خرس به مجموعه اداره کل محیط زیست، بررسی های بالینی انجام شد و در این بررسی ها معلوم شد توله خرس از کمر به پایین دیگر قدرت تحرک ندارد و باید برای درمان تکمیلی به تهران اعزام شود، بعد از هماهنگی با سازمان مرکزی، کلینیک تخصصی پارک پردیسان و دانشکده دامپزشکی تهران این خرس به تهران اعزام شد .

کنعانی گفت: در فضای مجازی این موضوع مطرح شد که چرا در استان این امکانات وجود ندارد و از ظرفیت دامپزشکی استفاده نشده است، در پاسخ باید گفت ما باید دامپزشکانی داشته باشیم که توانایی کار با حیات وحش را داشته باشند؛ آیا دستگاه عکس برداری در دامپزشکی ها موجود هست که خرسی را عکس برداری کرده باشند؟ یا تجهیزات عمل برای عمل اضطراری وجود دارد؟

وی ادامه داد: بعد از بررسی شرایط بهترین گزینه اعزام به تهران بود؛ البته با مدیرکل دامپزشکی استان صحبت هایی انجام شده مبنی بر اینکه امکانات استان بررسی شود و قرار بر این شده 4 نفر از دامپزشکان استان در دوره آموزشی که سازمان محیط زیست برگزار می کند شرکت کنند .

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: این موضوع کمک می کند اگر اتفاقات مشابهی رخ داد، افرادی را در استان داشته باشیم که دوره های تخصصی حیات وحش را گذرانده باشند، چرا که  درمان یک خرس یا حیوان وحشی با یک دام اهلی متفاوت است .
 
نظر شما
ادامه