کد خبر: ۵۱۵۹۸

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نان خشک به دلیل کپک زدن دارای آفلاتوکسین است و در شیر دام‌ها باقی می‌ماند، این قارچ با حرارت بالا نیز از بین نمی‌رود و سلامت غذایی جامعه را با مخاطره مواجه می‌کند. 

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر نظر افضلی» در خصوص افزایش قیمت سبوس و قرار گرفتن نان تازه در زنجیره غذایی دام‌ها، گفت: قیمت هر کیلوگرم سبوس 800 تومان تعیین شده بود اما بسیاری از کارخانه‌ها این محصول را با قیمت یک هزار 200 تومان به دامداران تحویل می‌دهند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سبوس باید در جیره غذایی دام‌ها قرا بگیرد زیرا به تنهایی نمی‌تواند تمامی احتیاجات دام را تامین کند، ادامه داد: دامداران برای تغذیه دام‌ها باید از کنسانتره استفاده کنند و سبوس به عنوان بخشی از این کنسانتره در جیره غذایی دام‌ها قرار بگیرد. 

استفاده از سبوس به عنوان ماده غذایی مستقل قیمت این محصول را افزایش داد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دلیل استفاده از سبوس به عنوان ماده غذایی مستقل در خوراک دام‌ها قیمت این محصول افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: در مناطق خراسان جنوبی کارخانه‌های خوراک دام عملا سبوس را با قیمت یک هزار و 200 تومان به خریداران تحویل می‌دادند که موجب بروز مشکلاتی برای دامداران شده بود.

استفاده از نان خشک به عنوان جایگزین سبوس در جیره غذایی دام‌ها اشتباه است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه استفاده از نان خشک به عنوان جایگزین سبوس در جیره غذایی دام‌ها اشتباه است، خاطرنشان کرد: نان خشک به دلیل کپک زدن دارای آفلاتوکسین است و در شیر دام‌ها باقی می‌ماند، این قارچ با حرارت بالا نیز از بین نمی‌رود و سلامت غذایی جامعه را با مخاطره مواجه می‌کند.

 

نظر شما
ادامه