کد خبر: ۵۱۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت یارانه پرداختی در زمینه تولید گوشت مرغ را به مصرف کنندگان پرداخت کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «عباس پاپی زاده بالنگان» نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص آزاد سازی قیمت مرغ، گفت: دولت در مقطعی از زمان حمایت مناسبی از بخش کشاورزی داشت و نهاده‌های مورد نیاز را با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌داد.

زیان مرغداران با اعلام قیمت‌های دستوری

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان حمایت دولت از بخش تولید گوشت مرغ در زمینه تامین خوراک بسیار ناچیز است، ادامه داد: حمایت کم دولت از تولیدکنندگان گوشت مرغ و پایین بودن قیمت مصوب این محصول موجب می‌شود تا آنها متحمل ضرر و زیان بسیار بالایی متحمل شوند. 

دولت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را تامین نمی‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران را تامین نمی‌کند، تصریح کرد: برخی از نهاده‌های وارداتی با استفاده از ارز دولتی بر اساس قیمت ارز آزاد توزیع می‌شوند و دولت به بهانه اندک حمایت خود از تولیدکنندگان در نحوه قیمت‌گذاری دخالت می‌کند.

در شرایطی که مرغداران در بازار آزاد نهاده‌ مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند در بازار آزاد نیز باید بتواند محصول خود را به فروش برساند

مرغ باید در بازار آزاد عرضه شود

وی با تاکید بر اینکه مرغداران مجبور هستند نهاده را ‌گران تهیه کنند و محصول تولیدی خود را ارزان به فروش برسانند، عنوان کرد: در شرایطی که مرغداران در بازار آزاد نهاده‌ مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند در بازار آزاد نیز باید بتواند محصول خود را به فروش برسانند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دولت یارانه پرداختی در زمینه تولید گوشت مرغ را به مصرف کنندگان پرداخت کند و از سوی دیگر مرغداران محصول خود را با قیمت توافقی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
1
احسنت درود بر نماینده مردمی جناب آقای عباس پاپی زاده که حرف دل مرغداران مظلوم را که صدای شان در هیاهوی ظلم و ستم وزارت رانت پرور جهادکشاورزی به جایی نمی رسد بیان کردند و راهکار عملی و اصولی را پرداخت یارانه ها به جای دلالان به مردم مصرف کننده که سال پیش استادان دانشگاه نیز مطرح کردند، ارائه می کند.
نظر شما
ادامه