کد خبر: ۵۱۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست هیچ مجوزی به پارک‌های نوازش حیوانات نداده است و در مجموع این سازمان متولی حیوانات وحشی است نه اهلی.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، ابتدای این داستان از سیرک‌ها شروع شد و با وجود اینکه داستان سیرک‌ها به پایان رسید تشعشعات آن پایان نیافت و مراکزی همچون باغ وحش، دلفیناریوم و.... هر روز همانند قارچ از نقاط مختلط شهر سربرمی آورند و مجوز می‌گیرند. مراکزی که از دید حامیان حقوق حیوانات نقض کننده حقوق حیوانات هستند.

اما این داستان گویی پایانی ندارد و در حال حاضر هر روز شاهد تبلیغات مراکزی به نام پارک‌های نوازش حیوانات هستیم. پارک‌هایی که در آن حدود ۱۵۰ حیوان از قبیل خرگوش، مار، طوطی، میمون، سنجاب، عروس هلندی، طاووس و ... در آن وجود دارد که شما می‌توانید حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد حیوانات را نوازش کنید.

در آگهی‌های فروش بلیط این مراکز اظهار شده است که این مراکز تحت نظر دامپزشکی و محیط زیست هستند. در حالی که محیط زیست این مسئله را تکذیب می کند.

در همین رابطه موضوع را از مسئولان محیط زیست جویا شدیم که در پاسخ «حمید ظهرابی» معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که آیا سازمان محیط زیست به پارک‌های نوازش حیوانات مجوز داده است؟ گفت: خیر سازمان محیط زیست هیچ مجوزی به پارک‌های نوازش حیوانات نداده است و در مجموع این سازمان متولی حیوانات وحشی است نه اهلی.

وی در ادام در پاسخ به این سوال که آیا راه اندازی این مراکز زیر پا گذاشتن حقوق حیوانات است یا خیر؟ اظهار کرد: در مجموع حیوانات هر کاری انجام دهند که مخالف با ذات و طبیعت آن‌ها باشد زیر پا گذاشتن حقوق آن‌ها است.

نگهداری غلط، مشکلات اندام‌های حرکتی، عدم استراحت مناسب، انتقال بیماری و … از جمله مشکلاتی است که در پارک‌های نوازش حیوانات ممکن است اتفاق بیفتد. حیواناتی که با غذایی که کودکان می خواهند به آنها بدهند وسوسه می‌شوند و به سمت شان می‌آیند تا توسط صد‌ها کودکی در طول روز از آنجا بازدید می‌کنند نوازش شوند ظلمی بزرگ و غیر قابل انکار است. نحوه برخورد کودکان در این پارک ها با حیوانات نامناسب است. در واقع می توان گفت این پارک ها سکانس جدیدی از سیرک هایی بودند که اکنون دیگر شاهد آن نیستیم و تلاش های بسیاری صورت گرفت تا برچیده شوند.

در مقابل برخی اظهار می کنند که این حیوانات خانگی و اهلی هستند در حالی که در این حیوانات هم از حقوقی برخوردارند. در این پارک ها پارک‌های نوازش حیوانات که حامیان حیوانات در سراسر جهان آنان را سیرک‌های مدرن حیوانات می‌نامند فقط و فقط برای درآمد زایی ساخته شده اند. حیوانات خانگی شرایط، قوانین و مقررات خاص خود را دارند. در این پارک ها حیوانات هر روز حدود ده ساعت در معرض دید مراجعه کنندگان قرار می گیرند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
بله میگوین که این حیوانات دستی و اموزش دیده هستن ولی یک حیوان با صاحب خودش مهربونه نه با غریبه ها
نظر شما
ادامه