کد خبر: ۵۱۶۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بشرویه، قم و آذربایجان شرقی

 

رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه معرفی شد
 
جلسه تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه روز گذشته با حضور حجه الاسلام شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه، پور سلطان فرماندار شهرستان بشرویه، دکتر رضائی مدیر کل دامپزشکی استان ، حجه الاسلامحیدری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی و جمعی از مسئولان محلی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه برگزار شد.
در این جلسه مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اهداف بلند دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور، به وظیفه مهم دامپزشکی درخصوص حفظ بهداشت عمومی جامعه اشاره کرد و افزود: 75 درصد بیماری های نو ظهور جزو بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می باشد که با تلاش کارکنان دامپزشکی به عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت، پیشگیری و کنترل می شود.
حجه الاسلام شمس الدین امام جمعه بشرویه هم ضمن سخنانی از مسئولین خواست با همکاری و تلاش مضاعف مشکلات مردم را مرتفع سازند.
پورسلطان فرماندار شهرستان بشرویه هم وجود نیروهای متخصص در اقصی نقاط کشور برای خدمت به مردم را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خواستار تلاش مضاعف مسئولین جهت توسعه کشاورزی و دامپروری منطقه شد.
در پایان این مراسم دکتر رضائی ضمن تشکر از شاهبدی، دکتر علی گوهری را به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی بشرویه معرفی کرد.

------------------------------------------

 

بازدید معاونت امنیتی - سیاسی استانداری قم از روند فعالیت‌های دامپزشکی استان
 
در مورخه 04/12/89، معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل اجتماعی استانداری قم به همراه مدیرکل دامپزشکی و ریاست سازمان جهادکشاورزی استان قم از روند نظارت و نظام دیده وری و مراقبت دامپزشکی استان در مرغداریهای صنعتی و سنتی و پست های قرنطینه سیار بازدید به عمل آوردند.
طی این بازدید ها دکتر رفیعی مدیرکل دامپزشکی استان قم در خصوص فعالیت های دامپزشکی در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری های طیور و شرایط  فعلی پرورش طیور در استان و لزوم بازنگری در خصوص اصلاح سیستم پرورش طیو ر و استفاده از سیستم های نوین توضیحات لازم را  ارائه نمود.

در پایان حاجی زاده معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم از زحمات پرسنل زحمت کش دامپزشکی تقدیر و تشکرکرد.

-------------------------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی؛ بیماری نگران کننده در صنعت طیور آذربایجان شرقی وجود ندارد
 
بهراد زندیه اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای طیور استان به آنفلوانزای پرندگان ارایه نشده و شهروندان می توانند با خیال راحت از فروشگاه های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی مرغ و تخم مرغ تهیه کنند.
وی افزود: برخی بیماری های تنفسی به صورت عادی در فصل سرما در مرغداری بروز می کند که علاوه براینکه قابل سرایت به انسان نیست به راحتی قابل درمان نیز می باشد.
زندیه یادآور شد: آذربایجان شرقی 13 درصد از تخم مرغ کشور را تامین می کند.
وی از تشدید نظارت دامپزشکی بر واحدهای تولید و عرضه فرآورده های خام دامی از 15 اسفند ماه جاری نیز خبر داد و گفت: از نیمه اسفند ماه فاز سوم واکسیناسیون رایگان گوسفندان علیه تب برفکی نیز آغاز می شود.
وی اظهار داشت: دامپزشکی همواره با اقدامات کنترلی، پیشگیرانه و قرنطینه ای در حال آماده باش به سر می برد تا از شیوه هرنوع بیماری دام و طیور جلوگیری کند.
مدیر کل دامپزشکی استان تاکید کرد: فعالیت های ما ارتباط مستقیم با سلامت خانوارها دارد و به دلیل حساسیت این وظیفه، در انجام آن هرگز کوتاهی نمی کنیم.

 

نظر شما
ادامه