کد خبر: ۵۱۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس‌جمهور به تعیین قیمت ۱۲۵۰تومانی سبوس توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت که موجب اعتراض وزیر جهاد کشاورزی شده است واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  تسنیم ، «حسن روحانی» رئیس جمهور به درخواست محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر «کان‌لم‌یکن اعلام کردن قیمت سبوس» واکنش نشان داد.

این پیام توسط «محمود واعظی» رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با ارسال نامه‌ای به «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است. رئیس جمهور در این پیام اعلام کرده است که "چرا بی‌دقتی می‌شود؟".

بنابراین گزارش قیمت مصوب سبوس گندم در 4 ماه گذشته حدود 140 درصد افزایش یافته است و از  520 تومان در اواخر سال به‌یک‌باره به 840 تومان افزایش یافت و اکنون نیز با تصویب کارگروه تنظیم بازار به 1250 تومان درب کارخانه رسیده است.

سبوس بخشی از جیره غذایی دام را تشکیل می‌دهد و افزایش قیمت آن در گران شدن قیمت شیر و گوشت تأثیرگذار است. این افزایش قیمت موجب اعتراض وزیر جهاد کشاورزی، معاون امور دام وی و جامعه دامداران شده است.
 

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
0
عجب حرکتی؟!!
تنمان لرزید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
0
نظام یارانه ای دلالی برای همه دستگاه های کشور مشکل آفرین شده است.
در حقیقت هم اکنون اقتصاد کوپنی در کشور حاکم است
منتهی در قالب سهمیه های رانتی 15 میلیارد دلاری برای واردات نهاده های دامی به دلالان!!!

نظام یارانه ای باعث بن بست در تولید گندم هم شده هست.
به طوری که به دلیل یارانه سنگین خرید تضمینی گندم که به شکل زیر قیمت از کشاورزان ناراضی آن هم به صورت نوشداروی پس از مرگ سهراب به آنها پرداخت می شود،
دولت ناچار شده است که برای جبران هزینه ها قیمت سبوس را افزایش دهد که دوباره از این طرف صدای دامداران درآمده است!

وزیر جهادکشاورزی به جای این نامه پراکنی های بی حاصل دست از اصرار شدید بر نظام دلالی بردارد و مصوبه 18 اسفند 1397 را مبنی بر حذف یارانه برای واردات دلالان عزیز؟؟! بردارد و یارانه ها فقط برای خرید اعتباری کالای پروتئینی - و البته نه قند و شکر و چربی با این وضع خطرناک فراگیری کبد چرب و دیابت در کشور-
به خانوارها پرداخت شود.
نظر شما
ادامه