کد خبر: ۵۱۷۲۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: اگر درست فکر کنیم، کنار هم باشیم و مسائل را به صورت مشترک دنبال کنیم، حق حرفه دامپزشکی در کشور بسیار بسیار فراتر از این خواهد شد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا ترکیب جدید شوراهای استانها را نویدبخش بهبود اوضاع در حوزه دامپزشکی دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام دامپزشکی استان تهران، «دکتر محمدرضا صفری» ضمن بیان اینکه 70 درصد ترکیب شوراها در دوره جدید از بخش خصوصی است، گفت: «شورای جدید استانها ترکیب خوبی در کل کشور دارد. نگاه ما تقویت جایگاه بخش خصوصی بوده است در همین راستا 70 درصد ترکیب شوراها در دوره جدید از بخش خصوصی هستند. همچنین اکثر اعضای شورای نظام دامپزشکی استانها کسانی هستند که قبلا عضو شوراها نبوده اند. در واقع در شوراها تجدید قوایی صورت گرفته است.»

دکتر صفری با اشاره به ترکیب شوراها و حضور مسئولین فنی، داروخانه، کلینیک، آزمایشگاه ها، بخش دولتی و همکاران سایر رده ها گفت: «حضور همکاران صنفی مختلف نوید بخش این است که دوره چهارم شوراها دوره ای است که در راستای اجرای قوانین و مقرراتی که مسئولیتش بر عهده ما گذاشته می شود، حرکت های بزرگ تر و قوی تری صورت می گیرد.»

وی در خصوص دوره چهارم شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز گفت: «استان تهران به دلیل پایتخت بودن ویژگی متفاوتی دارد. نظام تهران قریب به 6 هزار عضو را نمایندگی می کند. مسائل کلان دامپزشکی در تهران بسیار متفاوت تر از سایر استانها است و مسائل بخش خصوصی هم به تبع آن متفاوت است. همیشه در همه حوزه ها وقتی تهران کاری را انجام دهد و پیشرو باشد دیگر استانها هم به سرعت انجام می دهند و دنبال می کنند. به همین دلیل استان تهران برای ما اهمیت ویژه ای دارد.»

دکتر صفری افزود: «ترکیب شورای تهران ترکیب متنوع و خوبی است و از همه اقشار دامپزشکی حضور دارند. تعامل بسیار نزدیکی بین اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان وجود دارد و مشارکت اعضای شورا در امور نظام دامپزشکی در تهران بسیار قوی است و با فاصله بسیار زیاد با سایر استانها جلسات متعدد شورا برگزار می شود.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در خصوص پیشبرد اهداف حوزه دامپزشکی گفت: «در حال حاضر در مقطعی از تاریخ کشور قرار داریم که همه انرژی ما باید در یک مسیر و یک بردار باشد و آن هم توسعه کشور است. برای این موضوع هم لازم است همه کسانی که توان و موضوع مشترک دارند توان خود را برای حل آن موضوع بکار گیرند.»

در حرفه دامپزشکی هیچ جدایی بین نظام دامپزشکی و تشکیلات دولتی وجود ندارد

دکتر صفری ضمن تاکید بر این موضوع که در حرفه دامپزشکی هیچ جدایی بین نظام دامپزشکی و تشکیلات دولتی وجود ندارد، تاکید کرد: «در حرفه دامپزشکی در هم تنیدگی و به هم پیوستگی فراوانی وجود دارد. بدینگونه که ما مجری بسیاری از سیاست های سازمان دامپزشکی هستیم. آنها نیز ناظر بر عملکرد ما و هدایت کننده هستند. ما در قانون مسئول ساماندهی و تنظیم روابط حرفه دامپزشکی هستیم.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر بزرگ ترین دغدغه و نیاز حرفه دامپزشکی گفت: «در بازه ای از زمان در گذشته بزرگ ترین دغدغه حرفه دامپزشکی را پذیرش زیاد دانشجو، عدم کفایت لازم مراکز آموزش عالی دامپزشکی در اکثر دانشکده ها برای آموزش با کیفیت متناسب با نیاز روز می دانستیم، اما امروز پاسخ متفاوت است. ما با مجموعه ای از اتفاقات روبرو هستیم که رخ داده و همچنین اتفاقاتی که در آینده ممکن است رخ دهد.»

انسجام و وحدت درون سازمانی، بزرگ ترین نیاز امروز حرفه دامپزشکی است

دکتر صفری تصریح کرد: «امروز مهم ترین نیاز حرفه دامپزشکی برای فائق آمدن بر مشکلات، انسجام و وحدت درون حرفه دامپزشکی، هدف گذاری های روشن و ارتقای سطح حرفه ای، ارتقای سطح دانش تخصصی، بحث هایی مثل تایید صلاحیت های حرفه ای، رتبه بندی فارغ التحصیلان و دفاع اصولی از جایگاه حرفه دامپزشکی است. همچنین معرفی صحیح حرفه دامپزشکی به مجامعی که تصمیم گیر و تصویب ساز هستند.»

وی در توضیح بیشتر افزود: «ما امروز متناسب با تلاشی که در سلامت و اقتصاد از خود نشان می دهیم بهره بسیار کمی از هر دو حوزه داریم. حوزه دامپزشکی نقش محوری در تامین سلامت غذا و کنترل بیماری مشترک انسان و حیوان و نیز بهبود بهره وری در تولید و اقتصاد دارد اما سهم بری حرفه ای ما از این دو بخش بسیار پایین است. این یک اشکال درونی است. برداشت بنده این است که اگر درست فکر کنیم، کنار هم باشیم و مسائل را به صورت مشترک دنبال کنیم، حق حرفه دامپزشکی در کشور بسیار بسیار فراتر از این خواهد شد.»

دکتر صفری تصریح کرد: «جامعه دامپزشکی حجم انبوه اقدامات پیشگیرانه، واکسیناسیون، ریشه کنی بیماری ها و غیره را انجام می دهد اما منابع لازم را در اختیار ندارد و متاسفانه کمرنگ دیده شده است. این موضوع در بخش خصوصی نیز مشهود است. نیاز جدی حوزه دامپزشکی است که از همه ظرفیت ها و پتانسیل های خود با شناخت صحیح مساله و تعیین درست راه حل استفاده کرده و بتوان حرفه را یک گام جلو برد. هدف قائل ما پیشرفت کشور و خدمت به جامعه است.»
 
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
جناب اقای دکتر یعنی منظور شما اینه که شورای مرکزی و بقیه هم بایستی جدید شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
0
دقیقا صحیح فرمودید . نظام استانها منتخب ادارات کل هستند ...................
دکتر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
1
اگر جدا نیست چرا به کارمندهای سازمان دامپزشکی مجوز نیمه وقت نمیدین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
کارمندان دامپزشکی از ادارات کل بگیرند.
واقع بین
|
Czechia
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
2
شاید بین نظام دامپزشکی و تشکیلات دولتی جدایی نباشد، اما بین نظام دامپزشکی و بخش خصوصی جدایی وصف ناپذیری ایجاد شده است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
واقعا.اگر جدا نیستید چرا ادارات کل چوب لای چرخ نظام استانها میگذارند و کلی خطو نشان میکشند برای کسانی که از نظام دامپزشکی پروانه دریافت می کنند و تهدید مسکنند به تعطیلی مراکز.
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
1
سلام
اگه جدا نیست پس چرا به آقای دکتر موسوی رئیس نظام لرستان نمیگین وقتی کسی نامه از دکتر رفیعی میاره. جهت مطب پاره وقت و یا جناب دکتر صفری باز میگه ما اصلا هیچ کاری به بخش دولتی نداریم و اصلا ما یک تشکل کاملا جدا هستیم
لطفا این رو بهش حالی کنید که نظام اجرا کننده دستورالعملهایی هست که از جانب سازمان تدوین میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اساسا نظام های استان از سازمان مرکزی نظام دامپزشکی دستور میگیرند و ادارات کل از سازمان دامپزشکی.نامه دکتر رفیعی باید به نظام دامپزشکی کشور زده بشه و بعد از نظام دامپزشکی کشور به نظام دامپزشکی استان ابلاغ شود.دوستان نامه نگاری و سلسله مراتب را بلد نیستند .
ناصری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
اینکه میگن، خط پر رنگ بین بخش دولتی و خصوصی، یعنی همین آقای کارمند.
لطفآ به ادبیات بکار گرفته این کارمند طلبکار توجه کنید.
عدالت خواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
دو سئوال از این کارمند.
1. نامه ای که از طرف آقای دکتر رفیعی و آقای دکتر صفری، به دکتر موسوی ارائه کردید، بابت
چی بوده؟
2. برادر، نامه شما امریه بوده نه دستورالعمل.
3. این چه طرز بیان است؟
4. * ممنون از شما جناب دکتر موسوی. *
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
در هيچ دوره اى ازادوارگذشته سازمان ونظام دامپزشگى تااين حددچار گسستگى وبى اعتبارى نبوده است ) بعمل كار برايد،به سخن رانى نيست.
ناشناس
|
Czechia
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
1
""دکتر صفری ضمن تاکید بر این موضوع که در حرفه دامپزشکی هیچ جدایی بین نظام دامپزشکی و تشکیلات دولتی وجود ندارد، تاکید کرد: «در حرفه دامپزشکی در هم تنیدگی و به هم پیوستگی فراوانی وجود دارد. بدینگونه که ما مجری بسیاری از سیاست های سازمان دامپزشکی هستیم. آنها نیز ناظر بر عملکرد ما و هدایت کننده هستند. ما در قانون مسئول ساماندهی و تنظیم روابط حرفه دامپزشکی هستیم.»""
وقتی چنین حقیقتی وجود دارد !! چرا برای جلوگیری از بسیاری کشمکشهای خسارت بار که به وضوح دیده میشود و برای جلوگیری از هزینه های بیهوده و اتلاف وقتهای ارزشمند و ساده شدن و روان شدن امور (بنا به دستورالعمل های صریح قانونی) این دو نهاد در هم ادغام نمیشود !!؟؟ چرا یک نهاد با 80 نفر کارمند بی تجربه ، بخواهد مجری بسیاری از سیاستهای یک سازمان با چند هزار نفر کارمند و کارشناس با تجربه تر شود !!؟ واقعا" جای تعجب ندارد !!؟؟ تازه این نهاد هشتاد نفره نام سازمان هم یدک می کشد !!؟ و در طول تاریخچه بیست ساله خود منشاء حتی یک اثر مثبت و ملموس برای صنف و حرفه دامپزشکی و حتی اعضای اجباری خود نبوده ! که هیچ، بلکه همیشه کانون جنجال آفرینی و تنش و خبر سازی بوده !!
چرا یک صنف نه چندان بزرگ نیاز به چند نهاد موازی داشته باشد !! چرا شجاعت لازم برای اصلاح و ادغام با توجه به اعترافات صریح و حقایق ملموس خسارت بار بودن وجود دو نهاد موازی که یک کار را انجام میدهند ، وجود ندارد !!؟؟
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
1
از جناب آقای دکتر صفری سپاسگزارم.
آقای دکتر یقین داشته باشید سپاسگزار بودنم، بسی خالصانه است.
زیرا در کلیات موضوع، مواردی را بزبان آورده ایدکه استنباطی اینگونه از آنان برمی اید:
* جایگاه دامپزشکی به لحاظ دارا بودن وسعت وتنوع در ارائه خدمات، وظایف، و تلاش‌های حرفه‌ای میباید در سکویی مرتفع تری قرار می‌گرفت.*
اما بیانی داشتید اینکه " ما امروز با مجموعه از اتفاقاتی روبرو هستیم که در گذشته رخ داده است. ایکاش تاریخ وقوع این اتفاقات را نیز اظهار میداشتید.
جناب آقای دکتر صفری، در آن گذشته ای که ما قرار داشتیم در دامپزشکی اتفاقات خوبی روی داد، اتفاقاتی مثبت و ماندگار.
ماندگار تا همین چند سالی بیش از یک دهه.
در گذشته ای که ما ورود کردیم، دامپزشکان پاکستانی و هندی را از کشورمان بدرقه نمودیم.
در گذشته ای که ما پا به عرصه فعالیت و اشتغال گذاردیم، بخش خصوصی را بوجود آوردیم، تلاش‌های زیادی را به انجام رسانیدیم.
برایمان دولتی و غیردولتی بودن معنائی نداشت زیرا باورمان خدمت، و شکوفايي دامپزشکی و مطرح کردن اهمیت آن در جامعه بود. این انگیزه ها سبب شد تا این دو بخش در نهایت صمیمیت گره خورده که همین امر ما را موظف به خدمت شبانه‌روزی جهت تامین امنیت غذایی، جامعه انسانی کشورمان کند.
ادارات کل، شبکه‌های دامپزشکی از اولین آدرس های ما بودند.
بله. در آن گذشته تعرفه‌ها را با یک گرد هم آیی صمیمانه در ادارات کل ویا ادارات مربوطه خودمان به سرانجامی خوب
پایان می‌دادیم. به همین سادگی.
واگذاری واکسن‌ها، از دیگر موارد انجام یافته ممتاز بود. این باعث گردید، تا زمینه اشتغال برای همکاران تازه از راه رسیده فراهم گردد. شرایط طوری بود که عزیزان واکسیناتور دولتی توانستند، در زمان فراغت در کلینیک ها و مراکز مایه کوبی فعالیت نمایند.
به شما باید حق داد، زیرا افزونی بی حساب و کتاب دانشکده و مراکز آموزشی دامپزشکی، کثرت فارغ‌التحصیلان / کم کیفیتی و یا بی کیفیتی در آموزش های دامپزشکی وضعیت دامپزشکی را به چنین سمت و سویی سوق داد.
با گذشت زمان همین موارد فوق موجبات، اعمال سلایق فردی را که پديده ای نا خوشایند و تاتیر گذار بین همکاران بود را بروز داد.
صد حیف به این رشته تحصیلی با ارزش.
جناب آقای دکتر صفری، می‌بینیم که مقصر اصلی هیچکس نیست، جز * خودمان *. ما دامپزشکان مقصر اصلی هستیم.
امیدوارم، با عنایت به نیاز کشور و مدیریت جنابعالی در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات حرفه ای و معیشتی، اجتماعی کلیه زحمت کشان در این حوزه به حداقل های ممکن برسد.
قطعآ در دامپزشکی و صنایع وابسته به آن را ما باید با نوآوری ها، تلاش مضاعف در جایگاهی که در شأن و منزلت کشور مان است را قرار دهیم. موفق باشید.
عدالت خواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
2
0
جوابی برای آقای دکتر و آقای کارمند.
1. مجوز نیمه وقت دولتی = 10 مجوز بخش خصوصی.

حال از آقای دکتر رفیعی پور. آقای دکتر صفری، نامه آورم، دیگه چیه؟

کارمند دولتی یک مجوز نیمه وقت دریافت میکنه ام در ظاهر /
بعدش یک نفر رو تو دفترش مینشونه تا برای بعداز ظهر.
کجای اینکار نیمه وقت محسوب میشه.؟
نظر شما
ادامه