کد خبر: ۵۱۷۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون محیط زیست طبیعی محیط زیست گفت: در اینکه مراکزی مثل دلفیناریوم و مراکز نگهداری حیات وحش مخصوصا آن‌هایی که علاه بر نمایش مجبور می‌شوند حرکاتی که به صورت طبیعی در ذات آنها نیست و نیازمند آموزش است را انجام دهند، جنبه‌هایی از حیوان آزاری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «حمید ظهرابی»، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در پاسخ به این سوال که در سال‌های اخیر راه اندازی مراکزی مثل دلفیناریوم و باغ وحش‌ها و در مجموع مراکز نگهداری از حیوانات گسترش پیدا کرده است، آیا نگهداری حیوانات در این مراکز به نوعی حیوان آزاری محسوب نمی‌شود؟ گفت: در اینکه مراکزی مثل دلفیناریوم و مراکز نگهداری حیات وحش مخصوصا آن‌هایی که علاه بر نمایش مجبور می‌شوند حرکاتی که به صورت طبیعی در ذات آنها نیست و نیازمند آموزش است را انجام دهند جنبه‌هایی از حیوان آزاری است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه این موضوع در تمام دنیا مرسوم است و بودن این مراکز به نوعی به قاچاق حیوانات و جدا کردن حیوانات از طبیعت نیز منجر می شود و اگر این مراکز وجود نداشته باشد قاچاق حیوانات گسترده نمی‌شود.

ظهرابی در ادامه تاکید کرد: این مراکز به نوعی عامل تحریک کننده قاچاق هستند.

معاون محیط زیست طبیعی در ادامه گفت: البته این مراکز مزایایی هم دارند از جمله در بحث‌های تحقیقاتی و مطالاعات رفتاری روی حیوانات و ایجاد انس بین انسان و حیوان و بهبود شرایط فرهنگی جامعه در نگاه به حیوانات از مزایای این مراکز است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
این توهمات چیه برادر من، قاچاق حیوانات حیات وحش اصلا ارتباطی به دلفیناریوم و شوی حیوانات نداره، الان بیشترین حجم قاچاق مربوط به پرندگانی مثل قو و انواع اردکه
عدالت خواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
بالاخره اینکار خوبه یا بده ؟
نظر شما
ادامه