کد خبر: ۵۱۷۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

«حشمت‌اله کرمی‌نژاد» در کردپرس نوشت:
 
اگر چه حیوان آزاری در استان ایلام پدیده ای چندان رایج نیست اما بی توجهی و کم اهمیتی نسبت به حقوق حیوانات و جانوران معمولاً گهگاهی و در بعضی از مناطق قابل لمس است.

گاهی وقت ها، زمانی که یک حیوان بیمار می شود و یا دچار مشکل و عارضه ای می شود متأسفانه به جای آن که روند بهبودی و درمان آن به صورت جدی پیگیری شود، در طبیعت به حال خود رها شده تا کم کم مرگ سرنوشت وی را رقم بزند و یا اینکه خوراک حیوانات وحشی شود.

این معضل البته نه کاملا متأثر از بی توجهی بلکه می تواند ناشی از نبود امکانات پزشکی و نیز نبود فرهنگ مراقبت جدی از حیوانات باشد.

این مقدمه به این خاطر ذکر شد تا این موضوع را عنوان کنم که هفته گذشته در سفری که به تنگه تاریخی دربند در شهرستان بدره داشتیم، در نزدیکی تصفیه خانه آب دربند و در سر راهی که به آبشارهای زیبای این منطقه منتهی می شود با یک اسب ظاهراً رها شده  مواجه شدیم که از ناحیه یکی از پاهایش به شدت زخمی شده بود.

این اسب ظاهراً در زمانی که تحویل صاحبش بوده و یا اینکه در اثر یک حادثه همانطوری که در تصویر مشاهده می شود یکی از پاهایش دچار شکستگی شدید شده و به دلیل بی توجهی و پیگیری نشدن مراحل درمانی مبتلا به عفونت، کج شدن استخوان مچ پا و مشکلات بعدی شده است. در چنین شرایطی زندگی عادی و حتی آب و علف خوردن برای این حیوان به دشواری صورت می گیرد.

از صاحب اصلی این اسب اطلاع چندانی در دست نیست اما کسانی که این روزها برای گردش به سمت آبشارهای دربند می روند متاسفانه با دیدن صحنه دلخراش لنگیدن این اسب و رنجهای این حیوان نجیب آزرده خاطر می شوند.

لذا با توجه به حقوقی که دیگر حیوانات و جانداران بر گردن ما دارند و از آنجایی که اداره کل دامپزشکی  استان ایلام دارای امکانات ویژه و یک بیمارستان اختصاصی برای دامها و حیوانات است از این اداره کل درخواست می شود با اعزام مأموران خود به این منطقه نسبت به پیگیری مراحل درمانی این حیوان نجیب و در صورت لزوم اعزام وی به بیمارستان تخصصی دامپزشکی ایلام اقدامات لازم را به عمل آورند.

در غیر این صورت باید متأسفانه شاهد مرگ دلخراش این حیوان نجیب باشیم.

  

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
بهترین راه حل برای این کیس اتانازی می باشد ولاغیر
وهاب پيراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
با سلام
پيرو درج مطلب فوق در آن سايت محترم در بعد از ظهر دوشنبه ،بنده ديروز عصر سريعا رييس شبكه دامپزشكي شهرستان بدره كه منطقه تفريحي فوق الذكر در آن واقع شده را مامور بازديد و رسيدگي به موضوع نمودم .پس از بازديد از منطقه و بررسي موضوع اظهار داشتند كه اسب فوق در آن حوالي وجود ندارد و با پرس و جو از دامداران صاحب آن را يافته كه ايشان اظهار ميدارد اسب بيمار تلف گرديده و لاشه اش از منطقه تفريحي خارج شده است.
نظر شما
ادامه