کد خبر: ۵۱۷۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

عضو انجمن صنایع کنسرو ایران گفت: تن ماهی در سبد غذایی اقشار متوسط ،ضعیف و دانشجویان قرار داشت اما این اقشار اکنون توان پرداخت تن ۱۴ تا ۱۸ هزار تومانی را ندارد ضمن آنکه امکان دارد در آینده به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تمام شده باز هم قیمت‌ها بیش از این افزایش پیدا کند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «صالح ادیب‌زاده» در خصوص اثرات نوسان ارز بر روی صنایع کنسروسازی به خصوص تن ماهی گفت: با بالا رفتن قیمت ارز به طور طبیعی شاهد افزایش قیمت مواد اولیه اعم از محصولات داخلی و خارجی بودیم اما کمبود آن در بازار سبب شد که قیمتها غیرطبیعی رشد کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعلل و اتخاذ برخی سیاست‌های غلط باعث شده که هنوز قیمت اصلی‌ترین مواد اولیه که همان ماهی تن است بالاتر از عرف معمول در بازار معامله شود. قیمت مواد اولیه ما امروز هیچ تناسبی با دلار ۱۱ هزار تومانی ندارد و بیش از آن است از طرف دیگر قیمت ماهی تن، کیلویی 26 هزار تومان بسیار بالا است.

ادیب زاده علت بالا رفتن قیمت ماهی تن را طوفان‌های فصلی عنوان کرد و گفت:در ماههای گذشته وزارت جهاد، واردات ماهی تن را محدود کرد در حالی‌که سال‌های قبل در همچین مواقعی که امکان صید وجود نداشت نیاز کارخانه ها از طریق  محموله های وارداتی بهمن ماه تامین میشد.

وی در خصوص وضعیت فروش تن ماهی گفت:تن ماهی در سبد غذایی اقشار متوسط، ضعیف و دانشجویان قرار داشت اما این اقشار اکنون توان پرداخت تن ۱۴ تا ۱۸ هزار تومانی را ندارند ضمن آنکه امکان دارد در آینده به دلیل بالا رفتن هزینه های تمام شده باز هم قیمتها بیش از این افزایش پیدا کند.

عضو انجمن کنسور ایران تصریح کرد:این افزایش قیمت که مهمترین علت آن افزایش قیمت دلار است باعث شده که تا ۵۰ تا ۷۰ درصد فروش ما کاهش پیدا کند از طرف دیگر اکنون با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت مشغول به کار هستیم و علی رغم میل باطنی تعدیل نیرو داشتیم.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
دم آقا صالح گرم.فقط تحفه رابچسب
مجید
|
United States of America
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
کار خانه های تن ماهی در حال ورشکستگی اند الان هم به حداقل ظرفیت کار میکنند .
نظر شما
ادامه