کد خبر: ۵۱۷۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
«دکتر دانیال جهانگیری بابادی» که از ۶ سال پیش در حال جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز دانشنامه جم است، در گفت‌وگو با حکیم مهر به معرفی و بیان جزئیات بیشتر دانشنامه می‌پردازد ...
 

حکیم مهر: دانشنامه جم، وب سایت و اپلیکیشن جامع حوزه دامپزشکی و دامپروری در برگیرنده تمامی اطلاعات وابسته به صنعت بزرگ دامپزشکی و دامپروری ایران اعم از توضیحات در خصوص انواع داروها، واکسن‌ها، هورمون‌ها، خوراک‌ها، مکمل‌ها، افزودنی‌ها، شوینده‌ها، ضدعفونی‌ کننده‌ها، محصولات شیمیایی، انواع ماشین‌آلات و ابزارها و کلیه لوازم مورد نیاز دامپزشکی و دامپروری است که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین اطلاعات شرکت‌های تولید کننده یا وارد کننده این اقلام نیز در دانشنامه جم، قابل دست‌یابی است. در نسخه جدید این وب سایت و اپلیکیشن قسمت‌های اخبار، دسته‌بندی تخصصی (۵۰۰ دسته)، اعلام قیمت و بخش نمایشگاهی نیز اضافه شده است.

این وب سایت و اپلیکیشن که به گفته طراح و سازنده آن بزرگترین و کامل‌ترین دارونامه دامپزشکی کشور است شامل ۱۰۰ درصد داروهای موجود در کشور می باشد و خدماتی ارائه می‌دهد که شامل معرفی تمامی واکسن‌های دامپزشکی کشور، معرفی تمامی افزودنی‌های کشور، معرفی تمامی خوراک‌ها و کنسانتره‌های موجود در کشور، معرفی تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز دامپروری و دامپزشکی در کشور و معرفی تمامی شرکت‌های فعال در صنف دامپزشکی و دامپروری کشور اشاره کرد.

انتشار جدیدترین و به‌روزترین اخبار دامپزشکی و دامپروری به‌صورت جداگانه، اعلام قیمت روزانه نهاده‌ها به همراه شرکت‌های اعلام کننده قیمت و اعلام قیمت محصولات، از سایر بخش‌های این دانشنامه هستند. در پایان می‌توان به بخش نمایشگاه‌ها و کنگره‌های این اپلیکیشن اشاره کرد که مخاطبان به کمک آن کلیه نمایشگاها، کنگره‌ها و رویدادهای مهم صنعت دامپزشکی و دامپروری کشور را می‌توانند بصورت آنلاین دنبال کنند.

«دکتر دانیال جهانگیری بابادی» که از ۶ سال پیش در حال جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز دانشنامه جم است، در گفت‌وگو با حکیم مهر به معرفی و بیان جزئیات بیشتر دانشنامه می‌پردازد:

حکیم مهر: آقای دکتر، چه شد که به فکر طراحی و راه‌اندازی دانشنامه جم افتادید؟

بنده و همسرم که هر دو دامپزشک هستیم، به مدت ۶ سال است که روی این پروژه کار می‌کنیم. سال‌های اول که فعالیت حرفه‌ای دامپزشکی خود را آغاز کردیم، وقتی به دنبال دارو یا اقلام خاصی می‌گشتیم، می‌دیدیم که هیچ رفرنس معتبری وجود ندارد و تمامی منابعی که وجود دارند بیشتر شباهت به آگهی‌نامه دارند تا رفرنس؛ به این دلیل می‌گویم آگهی‌نامه چون این منابع برای درج مشخصات شرکت ها و محصولاتشان هزینه دریافت می‌کنند، پس خیلی از شرکت‌ها با این منابع همکاری نمی‌کنند.

ما رفرنسی طراحی کردیم که هم برای شرکت‌ها کاملاً رایگان باشد و هم استفاده برای عموم مردم نیز کاملا رایگان باشد. در این برنامه در بخش جستجو شما می‌توانید هر محصول یا شرکت و... را با فیلترهای که در اختیارتان می‌باشد جستجو کنید و یا وارد قسمت دسته‌بندی‌های برنامه شوید که خودم به‌شخصه عاشق این قسمت هستم و از روی دسته‌ها کل محصولات کشور را در دسته‌های خود پیدا کنید، مثلا وارد دسته اصلی دارو، دسته آنتی‌بیوتیک‌ها و بعد دسته تتراسایکلین شوید، کل تتراسایکلین‌های تولید شده یا وارد شده در کشور را همراه با شرکت تولید/وارد کننده‌اش، عکس و جزئیات کامل آن محصول به شما نشان می‌دهد.

دانشنامه جم در واقع یک رفرنس جامع برای همه داروها، افزودنی ها، خوراک ها و تجهیزات و هر چیزی که در صنف دامپزشکی و دامپروری موجود است، می‌باشد. در نهایت به فکر افتادیم که ما این کار را انجام دهیم و ۶ سال طول کشید تا بتوانیم اطلاعات ۱۰۰ درصد شرکت‌های بزرگ، ۹۵ درصد شرکت‌های متوسط و ۸۰ درصد شرکت‌های کوچک را جمع کنیم. ایده ما این بود که در اصل یک رفرنس برای کشور ایجاد و شرایطی را مهیا کنیم که هر کس که در این صنعت به هر محصولی نیاز دارد بتواند به راحتی همه محصولات کشور را ببیند و مقایسه کند و بهترین محصول را برای خود انتخاب کند.

در حال حاضر شرکت‌ها می‌توانند رزومه خود را در دانشنامه جم پیدا کنند و در صورت نیاز به هرگونه تغییر و یا ویرایش با ما در تماس باشند که البته تمام سعی مان را می کنیم که هر 3-4 ماه یکبار اطلاعات تمامی شرکت ها را ری‌چک کنیم.

حکیم مهر: ویژگی‌های دانش‌نامه به لحاظ نرم‌افزاری چگونه است؟

زیرساخت‌های IT این کار بسیار پیچیده و منحصربه فرد است و در کشور هیچ مشابهی ندارد و همچنان روز به روز امکانات و آپشن‌های جدیدتری به آن اضافه می‌کنیم. قیمت‌ها و اخبار دامپزشکی را اضافه ‌کرده ایم و کار جدید دیگری که کردیم این است که نمایشگاه‌های کشور را به شکل آنلاین اطلاع‌رسانی می‌کنیم. به این شکل که هر نمایشگاهی به شکل آنلاین قابل رویت است که چه شرکت‌هایی در آن حضور دارند، این شرکت‌ها چه محصولاتی دارند و لوکیشن دقیق غرفه آنان کجاست. و همچنین از این پس تمامی نمایشگاه ها و کنگره ها بصورت آنلاین در قسمت آرشیو نمایشگاهها موجود است.

حکیم مهر: در این مسیر چه کسانی از شما حمایت کردند؟

در این سال‌ها سعی کردیم تمام فشاری که روی ما بوده را تحمل کرده و به شکل ۱۰۰ درصد خصوصی دانشنامه را تولید کنیم. البته وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی کشور در ابتدا حمایت‌ خاصی از ما نکردند اما در حال حاضر این ارگان ها در حال حمایت معنوی از این برنامه هستند که امیدواریم بیشتر شود. این عزیزان از همان ابتدا ما را تشویق کردند که پروژه را کامل کنیم تا بعد از تکمیل دانش‌نامه، نسبت به معرفی آن از طریق سازمان و وزارتخانه اقدام شود. در حال حاضر این برنامه مورد حمایت معنوی این ارگان ها می باشد اما سرعت این حمایت پایین است.

حکیم مهر: پیش‌بینی شما از زمان بهره‌برداری کامل نرم‌افزار چیست؟

بخش رفرنسی این مجموعه تقریبا کامل است، در حال حاضر در حال تکمیل بخش قیمت گذاری محصولات و نهاده‌ها هستیم که دقیق‌ترین قیمت های محصولات را در دنیای مجازی اعلام کنیم که خود شرکت ها قیمت هایشان را باید اعلام کنند و همچنین این قول را می دهیم که حداقل هر 3 ماه یک بخش جدید به دانشنامه اضافه شود که در دنیای مجازی اصلا کار نشده باشد مانند بخش جدید نمایشگاه های آنلاین، ما بیشتر به دنبال این هستیم که کمبودهای صنعت و صنف را با برنامه های کاملا حرفه ای در دنیای مجازی برطرف کنیم و اصلا به دنبال کار تکراری انجام دادن نیستیم.

حکیم مهر:‌ مشکل‌ترین بخش کار کجا بود؟

سخت‌ترین بخش جمع‌آوری مطالب و اطلاعات درون رفرنس بود. بعد از جمع آوری نوبت به وارد کردن این اطلاعات می‌رسید که بسیار زمان گیر بود. چون این اطلاعات هیچ‌جا جمع‌آوری نشده و امکان دستیابی به عمده آنها وجود نداشت کار بسیار سختی بود و در ابتدا شرکتها چون نمی دانستند ما قرار است چه کاری انجام دهیم بسیار سخت به ما اطلاعاتشان را می دادند، فقط  یک سال و نیم طول کشید تا بتوانیم آنها را دسته‌بندی کنیم تا هر محصول را در دسته خود قرار گیرد.

در قسمت دیگر دقیق‌ترین قیمت‌های دنیای مجازی را معرفی می‌کنیم که خود شرکت ها به رایگان می‌توانند به ما اطلاع دهند که مثلا امروز محصول خود را به این قیمت می‌فروشند. درواقع بستری را ایجاد کردیم که تمام شرکت‌ها بتوانند قیمت‌هایی را که برای فروش دارند، به راحتی اعلام کنند. البته در گام‌های بعدی برنامه‌های بیشتری برای این قیمت‌ها داریم.

برای بخش اخبار دانشنامه نیز به احتمال خیلی زیاد از ظرفیت بالای حکیم مهر استفاده خواهیم کرد. در این بخش ۲ دسته اخبار در قالب ۴ خبر در صفحه اصلی داریم که ۲ خبر ابتدایی مربوط به دامپزشکی و ۲ خبر بعدی در حوزه دامپروری است.

حکیم مهر: در نمایشگاه اخیر دام، طیور و آبزیان تهران هم حضور فعالی داشتید.

بله. در نمایشگاه دام و طیور تهران که در واقع بزرگترین رخداد دامپزشکی و دامپروری کشور است، توانستیم برای اولین بار به صورت آنلاین حضور پیدا کنیم و به شکل راهنمای نمایشگاه در خدمت مراجعه‌کنندگان باشیم. به شکلی که فرد قبل از اینکه وارد نمایشگاه شود، بتواند شرکتی را که مد نظر دارد پیدا کند و همچنین در ورودی تمامی سالن ها کیوسک های لمسی(LCD های لمسی) قرار داده شد که بازدکنندگان می توانستند بصورت دیجیتالی شرکت مد نظر خود را پیدا کنند که همینجا از مجری خوب نمایشگاه شرکت میلاد مبتکر شرق کمال تشکر را دارم.انشاا... در صورت همکاری مجریان نمایشگاه ها  این کار را قرار است برای همه نمایشگاه‌های کشور انجام دهیم.

حکیم مهر : مباحث مالی دانشنامه را چطور حل کرده‌اید؟

تمامی سرمایهگذاری این مجموعه که عدد کوچکی هم نیست، به عهده اینجانب بوده است، اما اولویت من برای ایجاد این مجموعه خدمت به کشورم و راحتتر کردن کار همکارانم و فعالان صنعتمان بوده است، نه درآمد مالی که امیدواریم در آینده بتوانیم از لحاظ مالی این مجموعه را خودکفا گردانیم.

حکیم مهر: با آرزوی موفقیت برای شما.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرکز فرهنگی-دامپزشکی مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
6
تبریک فراوان خدمت آقای دکتر جهانگیری عزیز و همسر گرامی ایشان.
به امید فراگیر شدن استفاده از این نرم افزار پرمحتوا.
با آرزوی توفیق بیش از پیش.
دکتر محمد نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
6
به همکار خوب وخوش ذوق آقای دکتر جهانگیری برای ابنکار جالب که حتما مورد استفاده تمام همکاران قرار میگیرد تبریک میگویم.
دکتر محمد نوری
استاد بیماریهای دامهای بزرگ
دانشگاه شهید چمران اهواز
دکتر علیرضا راکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
3
تبریک به آقای دکتر جهانگیری و تشکر بابت تهیه این دانشنامه جامع و مفید
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
0
0
بسیار عالی و تشکر میکنم از زحمات شما و همسر گرامی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
با عرض سلام به حضور جناب دکتر جهانگیری و همچنین دست اندرکاران مجموعه وزین حکیم مهر
نرم افزاری بسیار مفید و کاربردی، لطفا اطلاع رسانی بفرمایید چطور میشه مجددا به اپلیکیشن دسترسی داشت. برنامه از گوگل پلی حذف شده و راهی برای دانلود برنامه وجود نداره.
با تشکر
نظر شما
ادامه