کد خبر: ۵۱۷۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
مدیر کل دامپزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر وهاب پیرانی» افزود: اگر زودتر به ما خبر می‌دادند، من قطعا از تمام توان و امکانات خود برای درمان این اسب استفاده می‌کردم...

 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دیروز خبری در پایگاه خبری حکیم مهر منتشر شد که حکایت از رها شدن یک اسب آسیب‌دیده از ناحیه مچ پا در تنگه تاریخی دربند در شهرستان بدره از توابع استان ایلام داشت و نگارنده آن خواستار توجه و رسیدگی از سوی اداره کل دامپزشکی استان را داشت.

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام اگرچه به محض اطلاع از شرایط نامناسب اسب، دستور پیگیری وضعیت او را می‌دهد، اما متاسفانه تیم اعزامی او زمانی برای کمک به اسب می‌رسند، که خیلی دیر شده بود.

«دکتر وهاب پیرانی» به حکیم مهر می‌گوید: «بعد از خواندن مطلب مربوط به اسب رها شده در پایگاه خبری حکیم مهر که حدود ساعت یک بعد از ظهر منتشر شد، با رئیس شبکه شهرستان بدره تماس گرفتم و خواستم که شخصا به آنجا مراجعه کند. ایشان هم به همراه همان خبرنگاری که مطلب را منتشر کرده بود، به آنجا رفتند اما اسب را پیدا نکردند.»

وی ادامه می‌دهد: «نهایتا از طریق دامدارهای آن منطقه آدرس صاحب اسب را پیدا کرده و با او تماس گرفته بودند که صاحب اسب اطلاع داد که حیوان تلف شده است. از آنجا که آن منطقه تفریحی به شمار می‌رود، لاشه اسب را به جای دیگری منتقل و دفن کرده بودند.»

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام ضمن اظهار تاسف از اینکه مچ دست اسب از ۲ ناحیه شکسته و بد جوش خورده بود، تصریح می‌کند: «مطابق آنچه که در خبر آمده بود، این ناحیه عفونت کرده بود. اگرچه در اینجا بحث حیوان آزاری مطرح نبود، اما بحث عدم توجه به درمان یک حیوان بود که رسیدگی به آن وظیفه انسانی ما بود. کمااینکه اگر زودتر به ما خبر می‌دادند، من قطعا از تمام توان و امکانات خود برای درمان این اسب استفاده می‌کردم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسب درمان‌پذیر بود یا خیر، خاطرنشان می‌کند: «از آنجا که من حیوان را ندیدم، نمی‌توانم برآوردی از میزان آسیب به او داشته باشم اما بالاخره فرایند درمان اسبی که دستش شکسته باشد سخت و احتمالا او هیچ‌وقت نمی‌توانست آن اسب سابق شود.»

پیرانی اضافه می‌کند: «توصیه من این است در صورتی که موارد این چنینی پیش می‌آید و امکانات درمانی در مناطق وجود ندارد، حتما شبکه دامپزشکی شهرستان یا اداره کل دامپزشکی استان را در جریان بگذارند. به هر حال ما یک وظیفه اداری و یک وظیفه انسانی داریم و قطعا به این موارد کمک خواهیم کرد.»

وی در پایان می‌گوید:‌ «از پایگاه خبری حکیم مهر تشکر می‌کنم که این مطالب را منتشر می‌کند. بنده به‌عنوان مدیر کل دامپزشکی استان ایلام به شکل مستمر اخبار حکیم مهر را پیگیری و اگر موردی باشد، حتما رسیدگی خواهم کرد.»



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
3
3
باسلام دکتر پیرانی عزیز مدیر کل محترم دامپزشکی استان همیشه در انجام کارهای خیر وکمک به پیشرفت اهداف دامپزشکی پیش قدم بوده وهست .
خدا یار وهمراش در وظیفه ی سنگینی که برعهده دارند .
دکتر ویسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
3
3
آقای دکتر پیرانی جزو معدود مدیران دلسوز و فعال در زمینه دامپزشکی در کشور محسوب می گردند و این موضوع برای تمام کسانی که ایشان را می شناسند واضح است. سخنی با نگارنده مطلب رنج‌های یک حیوان نجیب و درخواست کمک از دامپزشکی ایلام ، آقای حشمت‌اله کرمی‌نژاد دارم. ایشان بهتر بود بجای صرف وقت برای نگارش مطلب و جلب توجه، مستقیماً با دامپزشکی ایلام و شهرستان بدره تماس می گرفتند نه آنکه آقای دکتر پیرانی از طریق سایت حکیم مهر از موضوع خبردار می شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
اسب كه پاش بشكنه در شرايط عادي و استانهائي مثل ايلام نميشه كاري براش كرد.احتمالاً آقاي دكتر ميخواستن يجوري جمعبندي كنند
نظر شما
ادامه