کد خبر: ۵۱۷۸۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
دیدار رییس سازمان دامپزشکی ایران و مالزی در اجلاس منطقه‌ای oie:
«دکتر رفیعی پور» افزود: ایران آمادگی لازم برای انعقاد توافق نامه با مالزی را در حوزه های بهداشت دام، دامپزشکی، دارو، واکسن و نهاده های دامی دارا می باشد...


حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی ایران گفت: موافقت مالزی برای واردات محصولات لبنی ایران گام بزرگی در توسعه صادرات می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی، در دیدار رییس سازمان دامپزشکی ایران و مالزی راههای توسعه همکاریهای دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

«دکتر رفیعی پور» در این دیدار اعلام نمود ایران آمادگی لازم برای انعقاد توافق نامه با مالزی را در حوزه های بهداشت دام، دامپزشکی، دارو، واکسن و نهاده های دامی دارا می باشد.

وی از موافقت نهایی کشور مالزی برای واردات محصولات لبنی ایران قدردانی نموده و اعلام داشت ایران آمادگی استفاده از تکنولوژیهای توسعه یافته در زمینه واکسنهای دام و طیور از مالزی را دارد.

رییس دامپزشکی مالزی نیز اعلام نمود در بازرسیهای انجام شده توسط تیم کارشناسی مالزی از ایران زیر ساختهای بهداشتی ایران مطلوب ارزیابی شده و بر این اساس مجوز واردات محصولات لبنی از ایران صادر شد.

وی گفت هنوز راههای زیاد دیگری بین دو کشور برای توسعه همکاریها وجود دارد، قرار شد توافقنامه توسعه همکاریها بین دو کشور تدوین و نهایی گردد.

لازم به ذکر است ایران کرسی دبیر کلی و مالزی کرسی نایب رییسی منطقه آسیا و اقیانوسیه را دارا می باشند و این دیدار در حاشیه اجلاس منطقه ای oie در ژاپن برگزار گردید.



انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
1
0
انشااله بخاطر بالا بود روغن پالم در محصولات لبنی برگشت داده نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
خیر
نگران نباشید
نزدیک یک سال کارشناسان مالزی محصولات چند شرکت خاص لبنی ایران را از همه لحاظ ، تست و ممیزی کردند و فقط به همین چند تا شرکت مجوز صادرات به مالزی دادند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
1
ملاحظه می شود که در مبادلات بین المللی محصولات بهداشتی دامی طبق دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت WHO، تنها و تنها تاییدات سازمان دامپزشکی مورد قبول کشورهاست و از این نظر سازمان دامپزشکی نقش اساسی را در تضمین صادرات مواد غذایی دامی به علت نظارت بهداشتی بر سرمایه دامی به خصوص در هنکامی که در سطح معاونت وزیر بهداشت بر طبق اصل بهداشت واحد One Health باشد، دارد.

مسلما این مقوله بهداشت و سلامت غذایی با وزارت رانت پرور جهادکشاورزی که تازه معلوم شده که دستش چقدر در واردات ذرت های بنجل کپک زده از جمله همین 500 هزار تن ذرت آلوده شده است هیچ سنخینی ندارد و بر عکس عملکرد وزارت جهادکشاورزی با تضعیف سازمان دامپزشکی باعث کاهش اعتبار کشورمان در منظر جهانی از جمله امکان صادرات به اتحادیه فدرال اروپا که دامپزشکی آن زیر نظر مدیریت کل بهداشت و سلامت غذایی DG Health and Food Safety است و بالاترین استانداردهای سلامت غذایی را در سطح جهان دارد، شده است.

به بیان دیگر هر چه ساختار نظام بهداشتی دام کشورمان با اتحادیه فدرال 26 کشوری اروپا یکسان تر باشد، صادرات پذیری محصولات مان در همه کشورهای حهان بیشتر خواهد شد و این به نفع سرمایه دامی ایران است.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
1
0
وأكسن چرا وارد نميكنيد به فكر صادراتي؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
1
موسسه رازی اگر تولیداتش را بتواند به قیمت تمام شده بفروشد و وزارت جهادکشاورزی به جای دادن دلار ارزان به دلالان واردکننده، از طریق سهمیه الکترونیک برای افزایش توان خرید مردم به تولیدکنندگان مستقیما کمک کند چرخ تولید با کیفیت ترین واکسن ها در موسسه رازی هم برای تامین داخل و هم صادرات به چرخش در خواهد آمد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
حالا نمیشه ما رو بفرستند مالزی نظارت بهداشتی درسطح شهر باور کنید دستمونو می بوسند تمام اعیاد ومراسمات وکلا شبانه روز بی اجرت کار می کنیم می توانند در ایران تحقیق کنند بعد ببرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
من که متوجه نشدم منظور این دوستمان چیه لطفا حکیم مهر ترجمه کن
نظر شما
ادامه