کد خبر: ۵۱۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از تولید ۷۰۰ هزار دوز اسپرم نژاد سمینتال برای اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سید حسین اسلامی» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: مرکز اصلاح نژاد و تولید اسپرم‌های منجمد دامی بخش خصوصی سالانه ۷۰۰ هزار دوز اسپرم نژاد سمینتال در این شهرستان تولید می‌کند.

او افزود: نژاد سمینتال نژاد بومی کشور سوئیس بوده و طی ۵ قرن گذشته به کشور آلمان آورده شد که از گونه‌های گاو‌های قرمز رنگ و خالدار می‌باشد و قدرت سازگاری بالایی داشته و از توانایی‌های زیادی برخوردار است و در دنیا جهت رسیدن به پیشرفت‌های ژنیتیکی از این نژاد استفاده کرده اند.

اسلامی گفت: یک شرکت خصوصی در آمل از دانش فنی شرکت Bvn آلمان بهره‌مند شده و بومی سازی را به منظور اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور آغاز نموده و سالانه ۵۰۰ هزار واحد دوز اسپرم را در سراسر کشور توزیع می‌نماید که ۸۰ درصد نیاز داخلی کشوردر مرکز اصلاح نژاد آمارد دام آمل تامین می‌گردد که بارضایت مندی پرورش دهندگان و از سوی دیگر با استقبال دامداری‌های روستایی و صنعتی و نیمه صنعتی قرار گرفت.

او افزود: نژاد سمینتال یک نژاد دو منظوره شیری - گوشتی بوده که یک گاو شیری روزانه ۲۸ تا ۳۰ لیتر شیر تولید میکند و پرواری آن بعد از ۹ ماهگی روزانه ۱ هزارو ۶۰۰ گرم تا ۱ هزارو ۸۰۰ گرم افزایش وزن دارند که در نهایت به وزن ۷ صد کیلو رسیده و به کشتارگاه ارسال میشود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
0
با تشکر از جناب مهندس جمالی مدیریت مجموعه وهمچنین دامپزشک دانا و متخصص این مجموعه جناب آقای دکتر امیر خاکی
نظر شما
ادامه