کد خبر: ۵۱۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر


محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید گندزدا یا ضد عفونی‌کننده‌ای شدند که قدرت از بین برندگی بوی نامطبوع، میکروب و باکتری‌های مواد غذایی، البسه و سطوح را دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «گندزدای زیستی خوراکی»، عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان تولید کننده ضدعفونی کننده‌های صنایع غذایی، نوشیدنی و خوراکی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما موفق شدیم در این شرکت، محلول و قرص هایی را به عنوان گندزدای بی ضرر چند منظوره تولید کنیم.

وی با بیان اینکه این محصولات در راستای ضد عفونی صنایع غذایی، نوشیدنی، خوراکی ها مانند گوشت مرغ و گوشت دام، سطوح استفاده می شود، بیان کرد: این محلول دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو است و اکنون در بازار موجود است.

وی ادامه داد: با استفاده از این مواد طیف وسیعی از باکتری های بیماری زا، قارچ، ویروس، انگل از بین می روند و قدرت میکروب کشی و ضد عفونی کنندگی زیادی دارد.

شاکری با بیان اینکه محصولات این شرکت هنگام از بین بردن آلودگی ها، هیچگونه واکنشی از خود نشان نمی دهند، بیان کرد: از این رو نمی تواند اثر منفی روی مواد غذایی بگذارد.

وی با بیان اینکه بوی بد انواع گوشت مرغ و گوشت دام با این محلول یا قرص از بین می روند، ادامه داد: این محصول می تواند در عرض ۵ دقیقه عمل کند و تمام آلودگی ها را نابود کند، بدون اینکه در طعم و کیفیت مواد غذایی تاثیر منفی بگذارد.

شاکری  با بیان اینکه می توان حتی برای میوه های نازک مانند انواع توت، تمشک، انگور و.. از این محصول استفاده کرد، ادامه داد: ضد عفونی کننده های زیادی در بازار وجود دارند ولی این محلول یا قرص بر خلاف این ضد عفونی کننده ها ترکیبات سرطان زایی ندارند.

وی با اشاره به مزیت های این محصول عنوان کرد: خوراکی بودن و نداشتن مشکلات زیست محیطی از ویژگی های محلول و قرص گندزدای تولید شده در این شرکت دانش بنیان به شمار می رود؛ همچنین این محصولات با مواد شیمیایی واکنش نمی دهد و بیشترین اثر را روی میکروارگانیسم ها دارد.

وی با بیان اینکه استفاده راحت و بی خطر از دیگر مزایای این محصولات به شمار می رود، خاطر نشان کرد: همچنین این محلول و قرص در آب های آشامیدنی، استخرهای شنا، پرورش ماهی، برج های خنک کننده، ابزار و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، مرغداری و دامداری ها، انواع فراورده های گوشتی، البسه، ظروف، کف و سطوح و... به کار می رود.

شاکری افزود: برای از بین بردن بوی نامطبوع سرویس های بهداشتی، حمام، سینک ظرفشویی و... نیز می توان از آن استفاده کرد؛ همچنین استفاده در دانشگاهها برای شستن سینی های سرو غذا از دیگر موارد استفاده است.

وی با بیان اینکه پایه این محلول و قرص، دی اکسید کلر است، گفت: استفاده از این ضد عفونی کننده می تواند ماندگاری مواد را بالا ببرد .



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
اسم شرکتش چیه؟
نظر شما
ادامه