کد خبر: ۵۱۸۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
در حاشیه اجلاس منطقه ای oie:
«دکتر علیرضا رفیعی پور» خواستار همکاری دو کشور ایران و کره جنوبی در زمینه‌های بیوتکنولوژی بویژه واکسن شد...


حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور «دکتر علیرضا رفیعی پور» در دیدارهای جداگانه ای با همتایان کره جنوبی، بنگلادش و سنگاپور مذاکره نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی، رییس سازمان دامپزشکی در دیدار با همتای کره جنوبی از همکاریهای اخیر کره جنوبی در پذیرش گواهیهای بهداشتی ایران و صدور مجوز واردات محصولات آبزیان ایران تشکر نمود.

وی گفت کره جنوبی دارای ظرفیتهای خوبی در حوزه های مرتبط دامپزشکی است که ایران علاقه مند به ورود به کره است.

رییس سازمان دامپزشکی خواستار همکاری دو کشور در زمینه های بیوتکنولوژی بویژه واکسن شد.

رییس دامپزشکی کره جنوبی نیز با ابراز خوشحالی از مجوزهای صادره برای محصولات ایرانی خواستار توسعه همکاریهای فنی بهداشتی شد.

وی از ایران به عنوان کشور مهم در منطقه یاد کرد و ابراز امیدواری کرد بزودی دیدارهای دوجانبه در دو کشور برای توسعه همکاریها انجام پذیرد.

در دیدارهای دوجانبه ریس سازمان دامپزشکی با همتایان بنگلادش و سنگاپور طرفین بر انعقاد تفاهم نامه های همکاری در زمینه دامپزشکی و بهداشت دام تاکید نمودند.

این دیدارها در حاشیه اجلاس منطقه ای oie در شهر سندایی ژاپن برگزار گردید.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
با کلی گویی و حلوا حلوا دهن شیرین نمیشود!!
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بعداز ظهر امروز در آئین بازدید مسئولان شرکت کره‌جنوبی از موسسه سرم‌سازی رازی شیراز مقرر شد در خط تولید واکسن‌های دوگانه ترکیب نیوکاسل و آنفولانزای پرندگان راه‌اندازی شود.

محمد جواد مهربان‌پور رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شیراز در این مراسم گفت: امیدواریم با تولید واکسن‌های نیوکاسل و آنفولانزا امکان افزایش ظرفیت تولیدات واکسن در کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 8 میلیارد دز واکسن در کشور مصرف می‌شود، اظهارداشت: از این مقدار کمتر از سه میلیارد دز آن در موسسه رازی تولید می‌شود که با راه‌اندازی این خط تولید، در جهت خودکفایی گام بر می‌داریم. تولید این محصولات در شرکت سرم‌سازی رازی در راستای اقتصاد مقاومتی و با انتقال دانش فنی از کشور کره جنوبی صورت می‌پذیرد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شیراز بیان کرد: با تولید این محصولات در شیراز بیش از 350 میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌شود و ظرفیت تولید واکسن در شیراز تا سطح 500 میلیون دز افزایش می‌یابد.

مهربان‌پور بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا 6 ماه آینده تولیدات واکسن رازی و شرکت کره‌ای در شیراز به بازار مصرف برسد و این موضوع تحول اساسی در پیشگیری از بیماری‌های پرندگان ایجاد می‌کند.

سرمایه‌گذار کره جنوبی در تولید واکسن و مدیر عامل شرکت KBNP گفت: دانش فنی ایران در این حوزه به روز است و ما با انتقال دانش تولید واکسن آنفولانزا و نیوکاسل به ایران یک گام در جهت تعالی بیشتر این جایگاه حرکت می‌کنیم.

تی هوان کیم افزود: کیفیت محصولات تولیدی در کره جنوبی در این حوزه تضمین شده و کشورهای دیگری از جمله اندونزی و مصر از دانش فنی تولید این نوع واکسن‌ها بهره بردند.

وی با بیان اینکه آنفلوانزا و نیوکاسل دو بیماری مهم در حوزه پرورش پرندگان است گفت: از سال 2008 که این نوع واکسن‌ها در کشور کره جنوبی استفاده شده این دو بیماری در بین پرندگان ریشه‌کن شده است. امید است ایران نیز با تولید این محصولات و مصرف آن در مراکز پرورش طیور بتواند قدم‌های اساسی برای مصون‌سازی پرندگان و طیور در برابر این بیماری‌ها بردارد.

این مطالب مربوط به سال 95 بود!!!
افراد زیادی با بودجه بیت‌المال و موسسه رازی 3 بار به کره‌جنوبی سفر کردند. تا واکسن تراریخته نیوکاسل در ایران تولید شود. نتیجه‌اش چه شد؟؟؟ یک شرکت حدواسط تاسیس و کلی اسناد رد و بدل شد. نتیجه؟؟؟ که حالا دو باره با بدتر شده وضع تحریم ها نسبت به سال 95 باز هم وعده و وعید میدهیم؟ خوب است کمی گذشته و سابقه مطلب را مطالعه و بعد اظهار نظر کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
شیراز - ایرنا - موسسه سرم سازی رازی همكاری های دو جانبه با كره جنوبی برای تولید واكسن های نو تركیب نیوكاسل و آنفلوانزای پرندگان را یكشنبه در شیراز آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر محمد جواد مهربان پور رئیس موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی شیراز در مراسم آغاز عملیات تولید واكسن های دو گانه نوتركیب اظهار داشت :تولید این محصولات در شركت سرم سازی رازی با انتقال دانش فنی از كشور كره جنوبی انجام می گیرد. وی با بیان اینكه با تولید واكسن های آنفاوانزا و نیوكاسل در گام نخست امكان افزایش ظرفیت تولیدات واكسن در كشور افزایش می یابد گفت : سالانه حدود هشت میلیارد دوز واكسن در كشور مصرف می شود كه حدود سه میلیارد دوز آن در موسسه رازی تولید می شود كه با انتقال تجریبات و دانش فنی از كشور كره جنوبی به كشورمان گامی در جهت رسیدن به خودكفایی در تولید این محصولات برداشته شده است .
مهربان پور در ادامه افزود: با انعقاد قرار داد و تفاهم نامه با كشور كره در گام نخست واكسن نیوكاسل و در گام دوم واكسن آنفاوانزا تولید می و واكسن های دیگر نیز در گام های بعدی افزوده خواهد شد ، این فرایند تا قطع نیاز كشور به واردات واكسن تداوم خواهد داشت .
رئیس موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی شیراز همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : با تولید این محصولات در شیراز بیش از 350 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی ایجاد خواهد شد و ظرفیت تولید واكسن در شیراز را تا سطح 500 میلیون دوز افزایش خواهد داد .
دكتر مهربان پور افزود: پیش بینی می شود تا 6 ماه آینده تولیدات واكسن رازی و شركت كره ای در شیراز به بازار مصرف برسد و این موضوع تحول اساسی در پیشگیری از بسیاری از بیماری های پرندگان و طیور ایجاد خواهد كرد.
معاون موسسه سرم سازی رازی هم در این مراسم بر لزوم حركت به سمت خودكفایی در تولید واكسن پرندگان تاكید كرد و بیان داشت : از مجموع هفت میلیارد دوز مصرفی واكسن در كشور اكنون كمتر از 30 درصد از تولیدات داخلی است.
دكتر بهمن عابدی كیاسری افزود: شیراز ظرفیت های فراوانی در تولید علم دارد از این رو این شهر برای تولید واكسن های دوگانه نوتركیب نیوكاسل و آنفولانزای پرندگان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : واكسن های تولیدی در شیراز برای طیور تخم گذار و گوشتی قابل استفاده است و با بهره گیری از دانش فنی روزآمد كیفیت محصول تضمین شده و تولید این محصول كشورمان را در منطقه خاورمیانه در تولید واكسن های نیوكاسل و انفلوانزای پرندگان به جایگاه مطلوب می رساند .
معاون موسسه تحقیقیات واكسن و سرم سازی رازی همچنین گفت : در این طرح در مرحله نخست آنتی ژن تولید واكسن از كشور كره دریافت می كنیم و در مراحل بعدی با انتقال دانش ساخت و تولید واكسن های دو گانه، شیراز وارد فاز تولید این نوع واكسن ها خواهد شد .
وی افزود: در نهایت این واكسن ها با برند مشترك ایران و كره جنوبی عرصه می شود و در گام های بعدی به سمت تولید واكسن های برونشیت و واكسن های دیگر خواهیم رفت .
سرمایه گذار كره جنوبی در تولید واكسن و مدیر عامل شركت KBNP قابلیت های كشورمان در تولید واكسن پرندگان و مصون سازی طیور در برابر بیماری ها را ستود و گفت : دانش فنی ایران در این حوزه به روز است و ما با انتقال دانش تولید واكسن آنفولانزا و نیوكاسل به ایران یك گام در جهت تعالی بیشتر این جایگاه حركت می كنیم .
تی هوان كیم (Tea Hwan Kim) اظهار داشت : كیفیت محصولات تولیدی در كره جنوبی در این حوزه تضمین شده است و كشورهای دیگری از جمله اندونزی و مصر از دانش فنی تولید این نوع واكسن های بهره گیری كرده اند .
كیم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : امسال 30 میلیون دوز از واكسن های آنفلوانزا و نیوكاسل در شركت كره ای تولید و صادر شده است و اكثر كشورهای مصرف كننده این نوع واكسن ها مصرف محصولات تولیدی كره ای را بر سایر محصولات ترجیح میدهند .
این سرمایه گذار و تولید كننده محصولات واكسن بر لزوم انتقال دانش فنی تولید واكسن به ایران تاكید كرد و گفت : انتقال دانش فنی در اولویت ما قرار دارد و جزئی از تفاهم نامه همكاری است كه با ایران عقد كرده ایم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
رستم آبادی، مدیر عامل شرکت اکسیر واکسن سینا به عنوان بخش خصوصی و طرف قرارداد با شرکت کره ای نیز در این نشست، اظهار کرد: ایران جایگاه ششم تولید مرغ گوشتی و رتبه دوازدهم در تولید تخم مرغ را در جهان داراست. هم اکنون ۷ میلیارد دَز واکسن در بخش طیور مصرف می شود که ۷۰ درصد آن وارداتی است. این شرکت در راستای انتقال تکنولوژی تولید واکسن های طیور در ایران تاسیس شده است.وی افزود: ایجاد خط تولید انواع واکسن ها به منظور افزایش توان تولید داخلی و کاهش وابستگی از دیگر اهداف ما در این شرکت است و با امضای این قرارداد تولید واکسن نیوکاسل و دوگانه آنفلوآنزا، واکسن کشته N+ و مونووالانت و بایووالانت N+ شروع خواهد شد.رستم آبادی اظهار امیدواری کرد، با توجه به کیفیت بالای این محصولات و تجربه بین المللی، این شرکت بتواند در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی گام بردارد .
نظر شما
ادامه