کد خبر: ۵۱۸۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بویین میاندشت تصریح کرد: بیماری هاری یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است که ویروس عامل این بیماری از طریق بزاق و گزش حیوان هار انتقال و ابتلاء دام گزیده شده به این بیماری قطعی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بویین میاندشت، «دکتر نصرت اله اصلانی» رئیس شبکه در بیان شرح جزییات این خبر گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری هاری یک راس الاغ که بوسیله یک قلاده سگ هار گزیده شده بود، با توجه به مثبت شدن نتیجه آزمایش نمونه مغز سگ مذکور از سوی انستیتو پاستور ایران، به طریق کاملا بهداشتی معدوم و نمونه گیری های لازم از سوی دامپزشکی انجام شد.

وی افزود: بیماری هاری یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است که ویروس عامل این بیماری ازطریق بزاق و گزش حیوان هار انتقال و ابتلاء دام گزیده شده به این بیماری قطعی است و همچنین از طرفی ویروس هاری در بزاق حیوان 3 تا 10 روز قبل از بروز علائم بالینی وجود داشته است و می تواند بیماری را انتقال دهد .

دکتراصلانی تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی های لازم در خصوص روش های پیشگیری از بیماری هاری به دامداران منطقه ارائه گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بویین میاندشت در پایان از عموم شهروندان و دامداران محترم درخواست نمود: در صورت هرگونه حیوان گزیدگی بلافاصله به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
بعنی الاغ را نگهداشتند و وقتی پاسنور تایید کرد معدوم کردند یا به صرف دیدن علایم عصبی که مشترک با سایر بیماری عصبی می تواند باشد الاغ را معدوم کردند؟

یک مطالعه 14 ساله نشان داده است که نزدیک به 40 درصد تشخیص های بالینی اشتباه است و با این پذیرش نجومی دانشجوی بیسواد احتمال تشخیص های اشتباه و نابودی سرمایه دامی از این هم بالاتر خواهد رفت.
نظر شما
ادامه