کد خبر: ۵۱۸۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
بیانیه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برای اجرای طرح‌های کنترل جمعیت سگ‌ها و گربه‌های تهران با رعایت اصول علمی و لحاظ کردن حقوق و رفاه حیوانات با شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد ...

حکیم مهر: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خصوص انتشار فیلم‌ها و اخبار حیوان‌آزاری و لزوم رعایت حقوق و رفاه حیوانات بیانیه ای صادر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، در این بیانیه آمده است:

به تازگی اخبار و فیلم‌هایی در خصوص حیوان آزاری و معدوم سازی سگ‌های بدون‌سرپرست در فضاهای مجازی منتشر شده است که احساسات بسیاری از هم‌وطنان را برانگیخته است.

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ضمن ابراز نگرانی از رخداد این پدیده و پدیده‌های مشابه بر خود لازم می‌داند به نکاتی چند در این خصوص اشاره نماید:

1- آمران و عاملان رخداد این واقعه بر اساس پیگیری‌های مراجع ذی‌صلاح قضایی مورد مؤاخذه و بازجویی و در صورت اثبات تخلف، قصور یا جرم مورد مجازات قرار گیرند.

2- از آن‌جایی که همه مخلوقات خداوند و از جمله حیوانات از حقوقی برخوردار هستند، دین مبین اسلام قوانین و دستورهای جامعی در زمینه حقوق و رفاه حیوانات بیان داشته است و این قوانین آن چنان دقیق و مفصل بیان شده‌اند که در نوع خود بی‌سابقه‌ هستند. از طرف دیگر در ایران باستان و فرهنگ سایر اقوام و ملل نوعی مقررات غیر الزامی و بیشتر اخلاقی در زمینه ترحم و خوش رفتاری با حیوانات وجود داشته است.

3- در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا دارای قانون حمایت از حقوق حیوانات هستند. شایان ذکر است انجمن حمایت از حیوانات یک تشکل مردم‌نهاد و زیست محیطی در سال 1377 توسط برخی از اعضای هیأت علمی این دانشکده تأسیس شده است و تلاش‌های فراوانی را در خصوص تهیه و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با حقوق و رفاه حیوانات انجام داده است. 

4- دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشکده دامپزشکی دانشگاه‌های ایران با بهره‌برداری از کادری مجرب، متخصص و متعهد آمادگی هر گونه همکاری را در راستای تدوین و اجرای طرح‌های کنترل جمعیت سگ‌ها و گربه‌های تهران با رعایت اصول علمی و لحاظ کردن حقوق و رفاه حیوانات با شهرداری تهران در این خصوص اعلام می‌نماید.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
1
4
................ یه جوری میگه دانشکده دامپزشکی تهران انگار چه کارهایی واسه پیشرفت دامپزشکی کرده اند فقط مونده همین کار الکی ...................
دکتر خلج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
1
2
سلام و عرض ادب خدمت همه اساتیدی که دیگه تو اون دانشگاه تدریس نمی کنند البته متاسفانه تازه واردین به این ساحت مقدس رو نمیشناسیم تا بتونیم عرض ارادتی داشته باشیم

ولی نکته مهمی که مورد توجه اینجانب قرار گرفت این بود که دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با وجود قدمتی که در این زمینه دارد هنوز متاسفانه فاقد کارایی لازم در خصوص نیازهای جامعه در زمینه علم دامپزشکی می باشد و نشانه آن همین بیانیه است که یک ماه پس از رخداد و آنهم به قصد بازار یابی استفاده از بودجه های احتمالی ممکن در برخی از دستگاهها اعلام نموده که ضمن داشتن کادری مجرب و متخصص آماده هر گونه همکاری می باشد خوب اگر می توانید کاری را به سرانجام برسانید مگر شما اعتبارات پژوهشی و تحقیقی در اختیار ندارید چرا انجام نمی دهید و اگر اعتبار مالی در این زمینه ندارید از انتشار آگهی های رقابتی با بخش خصوصی دامپزشکی که توان و علم لازم را در این خصوص در اختیار دارند خودداری کنید چرا که به نظر همه همکاران اعتبار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بیشتر از آنست که به سان پیمانکار وارد این عرصه گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
جناب آقای دکتر خلج!
کدام بودجه و اعتبارات در وزارت ناکارآمد و فقیر علوم و وزارت ...... جهادکشاورزی و حامی دلالان ....... واردکننده 500 هزار تن ذرت کپک زده که شما ............. سنگ اش را به سینه می زنید؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
2
.................اگر خیلی کار درست هستین به صورت رایگان انجام بدین، آخه شما دانشگاهی هستین ناسلامتی!!
نظر شما
ادامه