کد خبر: ۵۱۸۶
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
مانند خیلی از مسائل دیگر که در ابتدا با برخورد قهری مواجه شدند ولی در نهایت مجبور به قبول آنها توسط مسئولین و مردم شد، مسئله حیوانات خانگی نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد. پس بهتر است بجای پاک کردن مسئله و جاروب کردن آن به زیر فرش، به فکر فرهنگ سازی جامعه و آشنا نمودن آحاد مردم بخصوص کودکان با حیوانات باشیم ...

حکیم مهر - دکتر هومن ملوک‌پور دامپزشک شاغل در بخش خصوصی در پی انتشار خبری مبنی بر تهیه طرحی از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مقابله با سگ‌گردانی (سگ‎بازی) نامه‌ای سرگشاده به شرح ذیل خطاب به رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نوشت :

 

 دکتر هومن ملوک پور

 

به نام خدا

ریاست محترم کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر تابش

با سلام

احتراما در مورد طرحی که 39 تن از همکارانتان در مجلس در مورد برخورد با حیوانات خانگی ارایه داده اند، مطالبی به نظر اینجانب میرسد که خدمتتان عرض خواهم کرد:

متاسفانه این طرح بسیار غیرکارشناسانه و باسطحی نگری به مسئله نگهداری از حیوانات خانگی پرداخته است. در این طرح ازنگهداری حیوانات خانگی به عنوان"معضل" سالهای اخیر نام برده شده، در حالی که در جامعه کنونی که با مشکلات بسیار اساسی و ریشه ایی دست درگریبان است، شاید نگهداری از حیوانات نتنها معضل محسوب نمیشود، بلکه باعث تلطیف فضای خانه ها و سرگرمی بی ضرری برای نسل جوانمان باشد.

جناب رئیس، من وارد مسئله نجاست سگ نمیشوم زیرا در حوزه تخصصی من نیست، اما به عنوان دامپزشکی که سالیان سال است با حیوانات خانگی و حیات وحش کار میکنم و کتب، مقالات و تحقیقاتی در این زمینه تالیف کرده ام خدمتتان عرض میکنم که اگر حیوانی از نظر بهداشتی و واکسیناسیونها و معاینات دوره ای تحت نظارت دامپزشک باشد، از لحاظ بیماری زایی خطر کمتری از یک انسان برایمان دارد، پس بالطبع به قول طراحان این طرح، معضل بهداشتی برای جامعه بوجود نمی آورد، حال اگر کسانی این نکات بهداشتی را رعایت نکند در وحله اول خود وخانواده اش در خطر قرار میگیرند. معضل بهداشتی اصلی توسط حیوانات خیابانی و ولگرد که در شهر و حاشیه شهر تردد میکنند و متاسفانه هیچ فکری به حالشان نمیشود ایجاد می شود، نه حیوانات خانگی که هر ماه معاینه شده و واکسن ها دوره ای شان را میخورند.

در مورد این جمله طراحان محترم در مورد حیوانات خانگی که: "معضل فرهنگی-اجتماعی و نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است " باید خدمتتان عرض کنم که گذشته از این که اولین بار اقوام ما یعنی آریایی ها حدود 17 هزار سال پیش سگ را اهلی کردند و در جنگهای ایران و روم بود که سگ از ایران برای املین بار به اروپا و غرب برده شد و گذشته از این که پدر تمام نژادهای سگهای دنیا سگ سالوکی است که در زمان سلوکیان در ایران نگهداری میشده، بلکه ذکر این نکته را ضروری میدانم که تحقیقات علمی و قابل استناد در دانشکده های معتبر جهان نشان داده که نگهداری از حیوانات در زمان کودکی باعث سلامت روانی بیشتر میشود و برعکس این مدعا در قاتلین زنجیره ایی و افراد افسرده مشاهده میشود که حیوان آزاری درصد بالایی در میانشان دارد، به طور مثال میتوانید به خاطرات و اعترافات بیجه و خفاش شب مراجعه کنید که قبل از آدمکش شدن، سگ ها را دار میزدند!. همچنین در تحقیقات روانشناسی جدید از نگهداری از حیوانات برای درمان افرادی که مشکلات روحی دارند استفاده میشود(pet therapy). حال اگر تعداد بسیار قلیلی به واسطه حیوان خانگی به دنبال کسب توجه هستند را نمی توان به عموم کسانی که از حیوان خانگی خود نگهداری می کنند بسط داد، چه بسا افرادی به واسطه آرایش موی سر یا لباس مارک دارشان به دنبال کسب توجه اطرافیانشان برمی آیند.

جناب رئیس، من حقوق دان نیستم اما میدانم داشتن حیوان تا موقعی که قوانین جاری کشور رعایت شود و شاکی خصوصی نداشته باشید، جرم محسوب نمیشود و جزایی در پی نخواهد داشت. در ضمن در رسالات آیات عظام احکامی در مورد سگ صادر شده به نام حکم کلب معلم که به صراحت عنوان شده که چنانچه کسی سگ آموزش دیده و ترببیت شده ایی را مورد آزار قرار دهد، مستوجب پرداخت دیه میباشد، حال آیا این طرح در تعارض مستقیم با احکام آیاتی چون امام راحل نیست؟

همانطور که عرض کردم این طرح دارای مشکلات عدیده ایی و غیر کارشناسانه ایی است، از جمله: الف) چنانچه حمل سگ با خودرو ممنوع شود، صاحبان آنها در زمان معاینات دوره ایی یا بیماری ها و حوادث به چه وسیله حیوان خود را به دامپزشک ارجاع دهند؟ ب) تا وقتی که متولی سلامت حیوانات سازمان دامپزشکی کشور میباشد، چطور تصمیم گیری در این زمینه به وزارت بهداشت محول میشود؟ ج) در این طرح تصریح شده که متخلف جریمه نقدی شده و سگش به عنوان جریمه"ضبط" خواهد شد! آیا محلی برای حیوانات ضبط شده در نظر گرفته میشود؟ آیا حیوانات ضبط شده معدوم میشوند؟ آیا سگ ها را برای مدتی ضبط می کنند و باز به صاحبشان عودت خواهند داد؟      

صنعت حیوانات خانگی و لوازم جانبی آن در جهان در ردیف صنایع غول جهان مانند نفت، اسلحه، پوشاک وغذا  قرار دارد و سالیانه میلیارد ها دلار از این صنعت به جیب کمپانی های تولید کننده این صنعت روانه میکند. با تصویب این طرح، پتانسیل بالای کشور ما در این زمینه از بین رفته و میتواند تعداد زیادی از افراد که در این حرفه فعالیت میکنند را از کار بیکار کند که تبعات منفی آن را شما بهتر از من میدانید.

با توجه به استفتائی که اخیرا از مقام معظم رهبری در مورد نگهداری از سگ خانگی و حکم آن شده بود و جواب دفتر معظم اله " فی نفسه اشکاری ندارد" بوده و همچنین نظر تقریبا مشابه دیگر آیات عظام، و با توجه به این که در تمام رسالات دینی احکام نگهداری و رفتار با سگ ذکر شده ( زیرا چیزی که نگهداری آن ممنوع باشد که احکام نگهداری برایش وضع نمیشود) آیا تصویب این حکم مخالفت با نظرات و احکام ذکر شده نیست؟

با توجه به اتفاقات و توجه جهانی به وقایع داخلی کشورمان و رسانه های معاند که منتظر بهانه ایی برای ایجاد فضای مسموم علیه ما هستند، تصویب طرح هایی از این دست میتواند خوراک مناسبی برای تاریک نشان دادن فضای داخل کشورمان برای آنها باشد.

جناب رئیس، مانند خیلی از مسائل دیگر که در ابتدا با برخورد قهری مواجه شدند ولی در نهایت مجبور به قبول آنها توسط مسئولین و مردم شد، مسئله حیوانات خانگی نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد. پس بهتر است بجای پاک کردن مسئله و جاروب کردن آن به زیر فرش، به فکر فرهنگ سازی جامعه و آشنا نمودن آحاد مردم بخصوص کودکان با حیوانات باشیم که توصیه پیامبر اکرم و ائمه اطهار است. 

در پایان کلام زیبای مولای متقیان را در مورد سگ می آورم تا حسن ختامی بر این نامه باشد :   

محسنّات سگ در کلام زیبای امیر مومنان حضرت علی (ع)

قال علی: طوبی لمن کان عیشه کعیش الکلب ففیهعشرة خصال فینبغی ان یکون کلها فی ا لمؤمن . امام علی (ع) میفرمایند : خوشا بحال کسی که زندگیش همانند زندگی سگ باشد .در سگ 10 خصلت پسندیده است که مومن به داشتن آنها سزاوار است :

1- لیس له مقدار بین الخلق و هو حال المساکین .

سگ در میان مردمان ، قدر و قیمتی ندارد که این حال « مساکین » است . (مؤمن به دنبالشهرت و انگشت نمائی نیست) .

2- ان یکون فقیرالیس له مال و لا ملک و هو صفة المجردین .

سگ ، مال و مِلکیندارد که این صفت « مجردین » است . ( مؤمن به دنیا دلبستگی ندارد) .

3- لیس له مأوی معلوم و الارض کلها له بساط و هو من علاماتالمتوکلین .

خانه و لانه مشخص و معینی ندارد و هر جا که رود همان جا را خوابگاه خود سازد و همۀ زمین بساط اوست که این از نشانه های « متوکلین » است . (مؤمن به فکر ویلا و برج های سر بهفلک کشیده نمی باشد) .

4- ان یکون اکثراوقاته جائعا و هو من علامات الصالحین .

اغلب اوقات گرسنهاست و این عادت « صالحین » است . ( مؤمن ، شکم پرست و همیشه به فکر شام و نهار الواننمی باشد) .

5- ان ضربه صاحبه لا یترک بابه و هو من علامات المریدین .

اگر صد ضربه تازیانه از صاحب خودش بخورد ، در خانه او را رها نمی کند و این صفت « مریدین » است . ( مؤمن به دیگرجانداران آزار نمی رساند) .

6- لا ینام من الیل الا القلیل و ذلک من اوصافالمحبین .

شبها به جز اندکی نمی آرامد و این از صفت های « محبین » و دوستداران است . ( مؤمن شبها برای آخرت کار می کند ، نه پای تلویزیون نشستن و 12 ساعت خوابیدن ...) .

7- انه یطرد ویخفی ثم یدعی فیجیبو و لا یحقد و ذلک من علاماتالخاشعین .

رانده می شود و ستم می بیند ، ولی اگر او را صدا کنند و فرا بخوانند ، بدون دلگیری و کینه بر میگردد و این از علامت های « خاشعین » و فروتنان است. ( مؤمن واقعی ، کینه توز و حسود نیست ) .

8- یرضی بما یدفع الیه صاحبه و هو حال القانعین .

به هر خوراک که صاحبش به او می دهد ، راضی است و این حال « قانعین » است . ( مؤمن ،بد خرجی و اسراف نمی کند و شاکر است) .

9- اکثر عمله السکوت و ذلک من علامات الخائفین .

بیش تر لب فروبسته و خاموش است و این از علامت های « خائفین » است . ( مؤمن،همیشه خدا ترس است) .

10- اذا مات لم یبق منه المیراث و هو حال الزاهدین .

وقتی می میرد ،ارثی از او باقی نمی ماند و این حال « زاهدین » است. ( مؤمن ، برای ورثه مال جمع نمی کند) .

منبع : کتاب در ثمین و ماء مَعین  تالیف آیت الله سید مجتبی حسینی میر صادقی زنجانی برگرفته از کتاب)لئالی الاخبار(

با احترام

دکتر هومن ملوک پور

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
0
0
در سکوت اساتید دانشگاه، نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی، انجمن های علمی و.... باز هم دست دکتر هومن درد نکنه...
سیمک
|
-
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
1
0
دکتر عزیز همه می دانیم مگس خوب و عزیز است جدای از اینکه بال آن دواست ولی جای آن سر سفره نیست
سگ هم همینطور
تمام مسائلی را که بیان کرده اید صحیح اما رد کردن آن بسیار آسان و ساده است که در اینجا به آن نمی پردازم /دوستان اگر نیاز داشتید بفرمایید تمامش را بیان کنم
مجیداسداله زاده.با هنر کرمان
|
-
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
0
با تشکر از دکتر ملک پور.امیدوارم این نامه دست مسئولین برسه.... .من به عنوان یک انسان با این طرح کاملا مخالفم(فقط به این لحظه فکرکنید که این قانون تصویب بشه و تو .... اعلام کنن توی ایران نگه داری حیوان خونگی جرومه!!!!!!!!!!!!!!!واقعا دنیا از خنده خواهد ترکید)و دوباره حرفو حدیثای .......... شروع میشه ، قطعا.
رزیدنت
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
0
0
سیمک استدلال های شما برای قانع کردن افراد در گروه سنی الف شاید کارساز باشد، البته آن هم به شرطی که اجازه پرسیدن سوال نداشته و طبق معمول، تنها مستمع باشند. ولی اگر مخاطب شما در اینجا افرادی هستند که حداقل شش سال از عمر خود را در دانشگاه گذرانده اند که فکر نمی کنم نیازی حتی به شنیدن دوباره باشد. شما واقعا دامپزشک هستید؟؟؟!!!
خبرنگار
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
1
0
ضمن احترام زياد براي دامپزشكان و به عنوان فردي كه به نوعي با دامپزشكان ارتباط دارد و همواره از حقوق آنان دفاع نموده است بايد به اطلاع برسانم اينجانب از اينكه فردي در مجمعه مسكوني ما در آپارتمانش سگ و هامستر و ميمون و مار و تمساح و........نگه ميدارد بسيار ناراحت بوده و امنيت جسمي خود و خانواده ام را در معرض خطر ديده و اين نه تنها حس من بلكه احساس مشترك تمامي 14 واحد از 15 واحد مسكوني مجتمع ماست دكتران عزيز به خاطر درصد ناچيزي از مردم علاقمند به نگاهداري اينگونه حيوانت موجب رنجش آحاد مردم نشويد قانوني كه نگاهداري اين حيوانت را در آپارتمانهاي مسكوني ويا اماكن عمومي ممنوع نمايد مورد خواست اكثريت مردم حتي اكثريت دامپزشكان ميباشد باور نداريد به راي بگذارييد چند درصد از دامپزشكان موافق نگاهداري اين حيوانات در آپارتمان خود ويافرزندان و اقوام ويا همسايگان مجتمع هاي مسكوني خود هستند خدا وكيلي قضاوت نماييد.
alireza
|
-
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
0
0
من واقعا از اقای دکتر ممنونم.بالاخره یکی جلوی این طرح وایساد.من دانشجوی دامپزشکی هستمو دست اقای دکت را از همین جا میبوسم.
sina
|
-
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۴
0
0
آقای دکتر خیلی ممنون چون بعضیا نمیدونن شاید دار و ندار یه خانوم مسنی که اتفاقا میلیاردر هم هستش یه سگ پاکوتاست که اگه ازش بگیرن شاید زندگیشو گرفتن و اون سگ همدم لحظه های تنهاییشه ممکنه یه عده ای به این قضیه بخندن ولی با نهایت احترام به اونا میگم که اصلا احساس ندارن اما نباید اینو رد کنم که رشته ی سنگینی مثل دامپزشکی و نگهداری حیوانات فعلا تو کشورمون جا نیفتاده مثل همیشه باید بگم ایشالا جا میفته چون وقتی یکی تو خیابون میبینه که یه سگ سرشو از پنجره ی بنز کمپرسور بیرون آورده سکترو میزنه بازم از آقای دکتر ملوک پور نهایت تشکر رو دارم
sahar
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
0
0
با سلام و تقدیم احترام خدمت جناب آقای دکتر. به نظر من متاسفانه در جامعه امروز مسایل مهم نا دیده گرفته میشوند به مسایل پیش پا افتاده توجه میشود. بهتر این بود که در صورت داشتن شاکی و یا نارضایتی از طرف شخصی با دارنده حیوان برخورد میشد نا با سگی که برای کسی ناراحتی ایجاد نمیکند و در داخل خودرو شخصی در عین نجس بودن باا کسی برخوردی ندارد.خواهشمندم نمایندگان محترم قبل از تصویب نهایی تمامی جوانب و شرایط را در نظر بگیرند و از این کار صرفه نظر کنند. با تشر
sara
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
با سلام
من یکی از دوستداران حیوانات هستم و واقعا معتقدم این دنیا اول قلمرو آنها بوده و بعدا ماهم به عنوان موجودی جدید به این سیستم وارد شده ایم . آیا واقعا معقولانه است که ساکنان اولیه را کشتار کنیم و آنها را نجس بخوانیم . حدود7 سال پیش راهی مالزی برای ادامه تحصیل شدم و پس از دو هفته به دلیل افسردگی شدید که برای سگم اتفاق افتاد خانواده آنرا برای من بارنامه کرده و به مالزی فرستادند . برایم برخورد مردم عادی جامعه مخصوصا مسلمانان خارق العاده به نظر می رسید . با فردی که مسئول مسجدی در منطقه پتالینگ جایا بود صحبت می کردم .می گفت از نظر اسلام سگ ولگرد ناپاک است اما همان هم ما اجازه آزار و اذیت نداریم فقط باید از آن دوری کنیم حتی می توانیم به همین حیوان ولگرد اب و غذا بدهم .چالبتر آنکه در اسلام به گفته این روحانی سنی مسجد این بود که سگی که با انسان و گله زندگی می کند نجس نیست . خلاصه این مسئله جالب اول بود و مسئله دوم : در آپارتمانی 24 طبقه زندگی می کردم و سگی در طبقه بالا شبها زوزه می کشید و سگ من هم از پایین پارس می کرد مدام باید مواظب بودم پارس نکند . یک روز صبح همزمان با خانم همسایه از در خارج شدیم و من هم که شب قبل سگم حسابی خل شده بود و با سگ طبقه بالا رقابت کرده بود از خانم همسایه مسلمان عذر خواهی کردم و جوابی که با لبخند به من داد بسیار دلنشین بود . گفت سگ شما در خانه شما پارس می کند هروقت آمد در خانه من پارس کرد از شما خواهش می کنم فکری به حالش کنید در ضمن همون اندازه که من روی زمین حق زندگی دارم او هم حق دارد . خدا از حیوان آزاری همانقدر بیزار است که از مردم آزاری . بعد از چند سال به ایران بازگشتم و خداراشکر به سگ هم در این مدت آموزش دادم پارس نکند. سپس در یکی از مناطق خوب شهر اپارتمانی اچاره کردم و مدت 3 سال را همانجا زندگی کردم تا اینکه این قانون عجیب و غریب به مجلس رفت و انگاه آزار و اذیت یک همسایه فهیم که دندان پزشک هسنند شروع شد که وقتی این سگ را بغل می کنید که داخل پارکینگ بروید ممکن است یک زن حامله بترسد یا بجه ای وحشت زده شود و یا اسانسور از نفس سگ نجس شود و هزار و یک بهانه دیگر . و برایم بسیار جالب بود که این اقای دندان پزشک نگران زباله های بیمارستانی که هر روز در کیسه زباله ای بسیار نازک کنار دقیقا دقت کنید کنار سطل زباله اصلی و نه داخل آن می گذارد و گربه نیمه شب آن را پاره می کند و پنبه های خونی همه جا پخش می شود و عامل هزار بیماری خطرناک است نبود اما نگران نجس شدن آسانسور از نفس سگ من بود .
خلاصه اینکه متأسفانه در ایران مسائل مهم مملکت به کناری گذاشته شده و به مسئله سگ پرداخته می شود و متاسفانه تعدادی افراد با ارزشهای فکری بسیار پایین و اغلب با ادعای بسیار بالا از مسئله سو استفاده کرده و باعت نگرانی و ناراحتی بیشتر اطرافیان خود می شوند . سگ خانگی که هفته ای 2 -3 بار حمام می کند واکسنها سر موعد میزند . مدام ناخنهایش چک و تمیز می شود به نظر من که بسیار تمیز تر از بجه بعضی خانواده های بالا شهری است که هفته ای یک بار حمام می کنند و ناخنهای دراز دارند و هزار و یک مسله دیکر . با نهایت تشکر . سارا و پسرش
دکتر محمد لطفی زاده / دامپزشک و مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
0
0
با سلام و احترام
بیننده محترم : نجاست سگ ارتباطی با موضوع بهداشت لزوماً ندارد. البته اهل تسنن در احکام بعضاً با ما متفاوت هستند. مثلاً ما خواب را سبب باطل شدن وضو می دانیم اما آنان می گویند اگر این خواب روی سجاده و به انتظار نماز باشد و در حد یک چرت زدن باشد تا اذان تمام شود و نماز بخوانند وضو را باطل نمی کند! و امثال این موارد. در فقه شیعه سگ نجس است و تفاوتی در ولگرد و غیره نیست. البته نوع پرداخت به این مسئله هم مهم است.
توصیه می کنم در این زمینه سری به آدرس های زیر هم بزنید :

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=5596

http://hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=2145

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=1173

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=1965

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=1117

س-شعبانی
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
من دست دکتر هومن رو می بوسم. خیلی خوشحالم که بالاخره یه حرف منطقی در مجلس منعکس شد. چون واقعا باید این مساله درست بررسی بشه نه با داد و بیداد. به جای این قبیل تصمیمات خشک و بی روح که گویا حیوانات خانگی مثل دیگ و قابلمه و مبل خونه ها هستند بهتره مقررات مناسب و قابل اجرا مثل مقررات راهنمایی و رانندگی گذاشته بشه.مثل همراه داشتن قلاده، شناسنامه، جاهای مخصوص برای سگ ها و حمل سگ با باکس در خودرو و غیره. و یا برخورد شدید تر با افرادی بشه که شاکیان خصوصی دارند نه فقط 1 شاکی!
تصور کنین بچه شما رو بگیرن ببرن یا بکشن چه نتیجه و عواقبی داره! حالا چه قبول داشته باشیم چه نه سگ برای بعضی ها مثل بچه شونه.


وحيد رضاخاني
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
با سلام آقاي دكتر همكار محترم
ممنونم از صراحت كلام حضرتعالي
اميدوارم موفق باشيد.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
0
0
با سلام و عرض تشکر از آقای دکتر ملوک پور، ای کاش مسئولین دیدگاه منطقی تری درباره این طرح داشته باشند. امیر
صفري
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
0
0
با تشكر از نامه آقاي دكتر ملوك پور ، پرسشي در ذهن مطرح ميگردد كه ايا مملكت 70 ميليوني ايران كه همواره با مشكلات جدي اقتصادي،سياسي و بعضا فرهنگي در طول ظهور پربركت انقلاب اسلامي مواجه بوده تمامي مسايل و مشكلات خود را توسط نمايندگان ... و مطلع مجلس كه همواره نتايج تصميمات و طرحهاي انان در جامعه بارقه هاي اميد را ..... مينمايد حل گشته كه اينك به موضوع بسيار حساس كه سرنوشت كشور و انقلاب به ان بستگي دارد پرداخته اند.جاي تاسف دارد براي برخي از نمايندگان مجلسي ....... و همواره در بررسي و تحليل مسايل كشورو ... جز ...... ........
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
با تشکر از نامه بسیار صریح ومستدل شما امیدوارم آقایان به خود زحمت خواندن وبررسی بدهند ..........- شهرام
مریم
|
-
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
0
ممنون از شما دکتر مهربان ، امیدوارم نماینده ها ............................. زحمت خواندن و فکر کردن و تحقیق در این مورد رو به خودشون بدن .
پریسا
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
0
ما انسانیم.اشرف مخلوقات.شرم بر ما باد که این حق رو بخودمون بدیم که در مورد مخلوق خدا تصمیم گیری کنیم.خدا از آفریدن ما پشیمون شده.خدا هیچ چیز رو بی حکمت نیافرید.ما حق نداریم در مورد مرگ و زندگی آفریده خدا تصمیم بگیریم.بیچاره حیوونها.بیچاره کوهها.بیچاره درختها.بیچاره دریا.روزی متوجه میشیم که اشتباه کردیم که خیلی دیر شده.مرسی از شما دکتر محترم که تلاش میکنید.امیدوارم فرشته هایی مثل شما بیشتر بشن
نظر شما
ادامه