کد خبر: ۵۱۸۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ارگانیک و عاری بودن از داروهای جانبی و هورمون، بهترین امتیاز برای افزایش مصرف آبزیان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهرام فلاحی» روز یکشنبه با اشاره به خواص استفاده از گوشت ماهی، ابراز داشت: باید سرانه مصرف گوشت ماهی در استان به عنوان یک پروتئین سالم از طریق فرهنگسازی و با کمک رسانه افزایش یابد.

وی یادآور شد: میانگین سرانه سالانه مصرف گوشت ماهی در استان سمنان به ازای هر یک نفر پنج کیلو گرم و در کشور ۱۱ کیلوگرم است که آمار گویای پایین بودن سرانه مصرف ماهی در  استان است.

وی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی استان سمنان به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان کلاس‌های آموزشی و ترویجی درباره آشنایی با روش پخت انواع غذا با ماهی اقدام کرده است.

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که محدودیت وزنی در مصرف گوشت ماهی وجود ندارد، اظهار داشت: استاندارد وزن ماهی قزل‌الا ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم است، اما ذائقه مردم در مصرف ماهی‌های سردآبی مانند قرل آلا ۵۰۰ گرم به بالاست و در این زمینه محدودیت و منع مصرف وجود ندارد.

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: ماهیان گرم آبی از یک کیلو و ۵۰۰ گرم به بالا مورد پسند بازار است .

وی با بیان اینکه بازار برای عرضه مستقیم گوشت ماهی در استان سمنان وجود ندارد، یادآور شد: فقط فروشگاه های کوچک فروش گوشت ماهی در شهر وجود دارد.

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۲ تعاونی آبزی پروری در شهرستان سمنان و شاهرود با ۵۰ عضو ثبت شده است و در  بقیه شهرستان‌ها نیز تعاونی آبزی‌پروری در حال تشکیل است.

فلاحی با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ تن گوشت ماهی سال گذشته در استخرهای پرورش ماهی استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان افزایش یابد، ابراز داشت: بیشترین تولید ماهیان سردابی مربوط به شاهرود و مناطق شمالی شهرستان‌های استان سمنان است

در استان سمنان ۲۴۵ استخر پرورش ماهی وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۵ استخر مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و بقیه مربوط به ماهیان گرم‌آبی است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
2
عریز دلم ارگانیک میدونی چیه و شرایطش چیه اصلا شرایط تولید ارگانیک وجود داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
1
ایشون هنوز معنی ارگانیک را نمی داند!!!!!
نظر شما
ادامه