کد خبر: ۵۱۸۸۶
 

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: با اعلام وصول طرح مقابله با حیوان آزاری در مجلس، حیوان آزاران زیر ذره بین قانون قرار خواهند گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «اصغر دانشیان» اظهار کرد: برای مقابله با حیوان‌آزاری در حدود دو سال گذشته لایحه‌ای با مشارکت سازمان محیط زیست تدوین و برای پیگیری در مجلس ارائه شد که در آن مقطع مجلس به مفاد آن ایراد گرفته و گفته شد ماده‌ای به قانون مجازات اسلامی اضافه خواهد شد که در راستای مقابله با حیوان‌آزاری باشد؛ هر چند این قضیه مسکوت ماند تا اینکه اخیرا حرکت‌های مناسبی در راستای تصویب این قانون مهم برداشته شد.

وی افزود: اخیرا لایحه جدیدی در خصوص مقابله با حیوان آزاری در مجلس اعلام وصول شده و امیدواریم با پیگیری و تصویب آن بر اساس قوانین جاری کشور در مواجهه با حیوان آزاری اقدامات بازدارنده مناسبی انجام شود.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص بازدارنده بودن قوانین مربوط به تخلفات صید و شکار نیز یادآور شد: متاسفانه قوانین موجود آن‌چنان از قدرت بازدارندگی برخوردار نبوده و به‌دلیل محدودیت در استفاده محیط بانان از ابزارآلات دفاعی با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

دانشیان ادامه داد: لایحه حمایتی اخیرا در مجلس به تصویب رسیده و ضوابط و مقررات آن که به سود محیط زیست و محیط بانان کشور خواهد بود، اعلام گشته است.

معاون امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: قانون حمایت از محیط‌بانان در دفاع از حیات وحش به تصویب مجلس رسیده و در حال حاضر مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

دانشیان یادآور شد: تصویب و نهایی شدن این قانون به‌نوعی بازدارنده خواهد بود تا شکارچیان متجاوز طبیعت جسورتر نشده و احساس امنیت نکنند.
 
نظر شما
ادامه