کد خبر: ۵۱۹
با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد، مسئولان این سردخانه با هماهنگی دادستانی و دامپزشکی و محیط زیست و با عاملیت سازمان بازیافت شهرداری تهران 500 تن از این گوشت ها را هفته گذشته زیر خاک دفن کرده و با پاشیدن آهک بر روی آن معدوم کرده اند اما سوال اینجاست که چرا پس از هشت سال چنین گوشت های خطرناک و آلوده ای اسیر کاغذبازی های اداری شده و به تازگی معدوم می شود....
094221

جهان نیوز : سال های حضور اصلاح طلبان اتفاقی افتاد درباب ورود گوشتهای آلوده از اروپا و آلمان که در آن زمان جنون گاوی در آنجا مشهود شده بود.

با ورود این گوشتها از آلمان به کشورمان، رئیس وقت قوه قضائیه قاضی علیمردانی ریاست شعبه 26 دادگاه عمومی تهران را مامور رسیدگی سریع به این گوشتها کرد. بسیاری از افراد به عنوان متهم احضار و گوشتهای بسیاری توقیف شدند. پرونده نهایتا بدست این قاضی به صدور رای انجامید .

اگر چه در آن دوران فاز سیاسی بیشتر بر فاز فنی چربید و نزدیک به 2000 تن از این گوشتها در فارس و بندرعباس و اصفهان و تهران و خوزستان و.. توزیع و فروخته شد، اما کسی از معدوم نمودن باقی مانده این گوشتها یعنی هزار تن گوشت آلوده سخنی به میان نیاورد و با همین وقت کشی ها هشت سال از توقیف این گوشت ها در سردخانه های تهران گذشت.

عمده دلیل به طول انجامیدن این پرونده، رفت و برگشت رای در دادگاه صالحه و پس از آن نیز در سال های اخیر اختلافی بود که بر سر چگونگی اجرایی کردن این گوشت ها به وجود آمده بود. پودر کردن، تبدیل کردن به خوراک حیوانات، دفن در زمین و ... از راه هایی بود که مورد بحث قرار گرفته ولی به جمع بندی نمی رسید.

پس از اختلافات بسیار طی حکمی که از دادگاه صادر می شود سازمان بازیافت شهرداری تهران موظف به معدوم نمودن بخش اعظمی از این گوشت ها یعنی 500 تن که در سردخانه رازی تهران نگهداری می شد گردید اما مسئولان این سازمان با ذکر این نکته که این سازمان دستگاه دولتی نیست و از دولت بودجه دریافت نمی کند هزینه معدوم کردن آن را 120 میلیون تومان بیان کردند.

هر چند با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد، مسئولان این سردخانه با هماهنگی دادستانی و دامپزشکی و محیط زیست و با عاملیت سازمان بازیافت شهرداری تهران 500 تن از این گوشت ها را هفته گذشته زیر خاک دفن کرده و با پاشیدن آهک بر روی آن معدوم کرده اند اما سوال اینجاست که چرا پس از هشت سال چنین گوشت های خطرناک و آلوده ای اسیر کاغذبازی های اداری شده و به تازگی معدوم می شود.

تکلیف گوشت های باقی مانده در دیگر سردخانه ها که در یک سردخانه نزدیک به نود تن می باشد چه زمان مشخص و معدوم خواهد شد؟

 

 

نظر شما
ادامه