کد خبر: ۵۱۹۰۳

رئیس شبکه دامپزشکی سقز گفت: چهار واحد مرغداری غیرمجاز و فاقد پروانه بهره‌برداری و بهداشتی معتبر دراین شهرستان با حکم دستگاه قضایی پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایرنا، «علی بابائیان» روز چهارشنبه اظهار داشت: باتوجه به احتمال شیوع بیماری‌های مختلف همچون آنفلوانزای پرندگان، برای پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها و با دستور قضایی از سوی دادستانی، چهار واحد مرغداری غیرمجاز در سقز پلمب شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۴ واحد مرغداری گوشتی، ۳۰ واحد تخم گذار و ۲ واحد مرغداری مادر گوشتی در سقز وجود دارد، افزود: اکیپ های شبکه دامپزشکی سقز به صورت مستمر از این واحدها در راستای جلوگیری از هرگونه تخلف ممانعت می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سقز به وجود کارخانه بسته‌بندی و قطعه‌بندی، ۲ سردخانه و ۲ کارخانه تولید خوراک دام و طیور و یک کارخانه فراوری کود اشاره و اضافه کرد: شبکه دامپزشکی  سقز به صورت هفتگی، بر تولیدات و فرآورده های خام دامی این واحدها نظارت می‌کند.

بابائیان از شهروندان سقزی خواست تا از خرید مرغ از دستفروشان غیرمجاز و سیار خودداری کنند و گفت: مردم از واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه مرکز بهداشت و برچسپ دامپزشکی و مرکز بهداشت، گوشت را تهیه و خریداری کنند.

وی به وجود یک کشتارگاه دام و یک کشتارگاه طیور در سقز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به نظارت‌های مداوم و روزانه کارشناسان از کشتارگاه‌های دام و طیور سقز، بهترین کیفیت گوشت را در سقز داریم.

رئیس شبکه دامپزشکی سقز اضافه کرد: شهروندان برای اطمینان از بهداشتی و سالم بودن مرغ، از واحدهای صنفی که مرغ پرکنده توزیع می‌کنند، مرغ را خریداری کرده و از خرید مرغ زنده به دلیل بیماری‌های آنفلوآنزای مرغی خودداری کنند، ضمن اینکه مرغ پرکنده از لحاظ اقتصادی هم به صرفه‌تر است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.



نظر شما
ادامه