کد خبر: ۵۱۹۰۸

مقامات دانشگاه کمبریج با هدف کمک به محیط زیست، در منوی غذای دانشجویان تغییراتی ایجاد کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، کترینگ دانشگاه کمبریج با حذف گوشت گاو و گوسفند از منوی غذایی دانشجویان، میزان کربن منتشر شده توسط خود را تا ۱۱ درصد کاهش داد.

از آنجا که در منوی غذایی جدید این دانشگاه بیشتر غذاها مبتنی بر مواد گیاهی هستند، تیم کترینگ دانشگاه هم در هزینه‌های خود کاهش داشته‌ است.

البته این تغییر در منوی غذایی، فقط خدمات کترینگ دانشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وعده‌های غذایی که در سالن‌های غذاخوری کالج‌های دانشگاه مصرف می‌شود را تغییر نمی‌دهد.

تیم کترینگ این دانشگاه خبر داده‌اند که در هر کیلو از مواد غذایی خریداری شده، ۳۳ درصد از انتشار گازهای کربن را کاهش داده‌اند.

این تغییرات غذایی تحت تاثیر سیاست‌های غذایی پایدار دانشگاه انجام شد که باعث کاهش مصرف گوشت، افزایش دسترسی به غذاهای گیاهی و به حداقل رساندن زباله‌های مواد غذایی گردید.

در حال حاضر یک منوی معمولی در سالن اصلی ناهارخوری دانشگاه کمبریج شامل گزینه‌هایی مانند بادمجان و لازانیا با کدو حلوایی است.

سرآشپزهای این دانشگاه هم در نظر دارند منوهای جدید سازگار با محیط زیست ارائه دهند و حتی امید دارند که در آینده ایده‌هایی را برای تهیه ظروف جدید گیاهی ارائه دهند.

«چارلی هوسون» از جامعه بین‌المللی مهربانی اظهار کرد، ما از این موضوع خوشحالیم که دانشگاه کمبریج اعتبارنامه‌هایی مربوط به دفاع از محیط زیست و حیوانات ارائه داده است.

منبع: دیلی‌میل







نظر شما
ادامه