کد خبر: ۵۱۹۸۰

برپایی غیر قانونی میدان عرضه دام در دل شهر مادوان و درست در جوار جاده توریستی‌ شهر سی‌سخت سلامت مردم و حتی گردشگران و مسافران را به خطر انداخته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل تسنیم، شهر مادوان با جمعتی افزون بر 50 هزار نفر واقع در 5 کیلومتری یاسوج به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران شناخته می‌شود که این روزهای با مشکلات و دردهای فراوانی دست و پنجه می‌کند.

این شهر در مسیر راه ارتباطی یکی از توریستی‌ترین شهرهای جنوب ایران (سی سخت) واقع شده و همین محور نیز سبب شده در طول روز مسافران و گردشگران زیادی از شهر مادوان گذر کرده و از برخی خدمات در این محدوده استفاده کنند.

با وجود کارهای متنوع عمرانی از جمله بهسازی و آسفالت سطح شهر در چند سال اخیر توسط شهرداری مادوان ولی به دلیل بی توجهی‌ها گذشته توسط متولیان امر عمران روستایی یعنی بنیاد مسکن این شهر رنگ و رویی متزلزل دارد به گونه‌ای که میان شهر و روستا دست و پا می‌زند.

مادوان نه سیمای شهر دارد و نه همچون روستا آرام و بی سر و صدا و بکر مانده است و ناگفته نماند در برخی مناطق این شهر چیزی شبیه حلبی آباد مشاهده می‌کنیم که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

تازه ترین اقدام غیر قانونی در این شهر برپایی میدان عرضه دام درست در بین منازل مسکونی مردم و بر روی جاده اصلی بوده که از چشم مسئولان و متولیان نباید دور بماند و در کمترین زمان ممکن با مسببان و عامل این مهم برخورد شود زیرا سلامت شهروندان، مسافران و گردشگران را به خطر انداخته‌اند.

طبق آئین نامه‌های اجرایی و بندهای 15 و 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها ماموران شهرداری ابتدا با تذکر به افرادی که اقدام به نگهداری و عرضه دام زنده در محدوده شهری کرده‌اند انجام وظیفه می‌کنند و در صورت بی‌توجهی متخلفان، دام‌ها در محدوده شهر جمع آوری و به کشتارگاه منتقل می‌شوند ضمن اینکه پرونده تخلف با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تشکیل و به دادسراها ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد برپایی هرگونه میدان عرضه دام اعم از کوچک و بزرگ در محدوده شهر را غیر قانونی می‌داند و می‌گوید: هرچند این موضوع در محدوده شهرداری مادوان بوده ولی بدون شک موضوع را از هم اکنون بررسی می‌کنیم.

«دکتر عبدالله بهمنش» افزود: میدان عرضه دام در نزدیکی‌های پلیس راه یاسوج-اصفهان راه اندازی شده و شرایط خاص خود را برای عرضه دارد که انتظار می‌رود دامداران برای فروش دام خود به این مرکز مراجعه کنند.

«داریوش جهانبخش» شهردار مادوان نیز به تسنیم گفت: بدون وقفه موضوع توسط کارشناسان شهرداری بررسی و در صورت صحت نسبت به برخورد و جمع آوری آنان اقدام می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه