کد خبر: ۵۱۹۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

شهر بجنورد که از اطراف به روستاهای زیادی احاطه می شود این امر موجب شده است که سگ های ولگرد به داخل شهر هجوم بیارند حتی مرکز شهر نیز از این امر مستثنی نیست. شنیده شده که پیمانکاران پس از زنده گیری سگ ها را به شهروندان می فروشند که این امر غیر قانونی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، شهر بجنورد که از اطراف به روستاهای زیادی احاطه می شود این امر موجب شده است که سگ های ولگرد به داخل شهر هجوم بیارند حتی مرکز شهر نیز از این امر مستثنی نیست. وجود سگ های ولگرد درداخل کوچه ها و خیابان های شهروندان را گلایه مند کرده است که این امر موجب شده است تا توسط پیمانکاران شهرداری این سگ ها جمع آوری و در مکانی نگهداری شوند.

اما شنیده شده است که این پیمانکاران پس از زنده گیری سگ ها را به شهروندان می فروشند که این امر غیر قانونی است.

یکی از شهروندان بجنورد که دامدار نیز است افزود: پیمانکار دو قلاد سگ که در محل نگهداری سگ های ولگرد بوده است را به آن فروخته است این در حالی است که باید رایگان تحویل می داد.

محمد درتومی افزود: متاسفانه پیمانکاران از این فرصت سو استفاده می کنند و سگ ها را با قیمت بالا نیز به شهروندان می فروشند.

معضل وجود سگ های ولگرد و ترس و دلره شهروندان در شهر بجنورد نیز بی داد می کند، بعضا حضور گله ای باعث وحشت بیشتر می شود.

طبق صحبت های مسئولان خدمات شهری شهرداری سگ های ولگرد نژاددار به دامداران واگذار مي شود، زنده گیری تعداد زیادی سگ در سایت های خبری نیز گزارش شده است که به 300 قلاده می رسد ، اما روند واگذاری سگ ها به دامداران و متقاضیان شفاف نیست.

با وجود اینکه پیمانکاران با گرفتن هر سگ مبلغی حدود 400 هزار ریال را دریافت می کنند اما بار دیگر همین سگ ها را به متقاضیان به فروش می رسانند که به احتمال مسائل و مشکلاتی نیز مواجه خواهند شد چرا که برخی از این سگ ها بیماری نیز دارند.

حتی گفته می شود که اگر همه سگ ها نيز جمع آوري شود احتمال مواجه شدن با مشكل بزرگ تر ورود گرگ و شغال به محدوده شهر را خواهيم داشت كه معضل بزرگ تري است.

هم اکنون وجود سگ ها در داخل شهر خود معضلی شده است، یکی از شهروندان بجنوردی با بیان اینکه در چهار راه امیریه سگی به آن حمله ور شده است افزود: در پیاده رو حرکت می کردم که یگ سگ به یکباره ساق پایم را به دندان گرفت که این امر منجر به عمل جرای نیز شد.

وجود تعدادی سگ در اطراف شهر نیز به نوعی شهروندان را از خطرمواجه با گرگ و شغال دور می کند، اما هم اکنون نحوه نگهداشت سگ ها، تغذیه و همچنین فروش آنان جای سوال است.
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
4
اینکه سگهای سالمی که اقدامات مناسب بهداشتی در مورد آنها اعمال شده ، در برابر دریافت مبلغی به افرادی که صلاحیتشان تایید شده واگذار میشود به خودی خود امر نادرستی نیست .حتی اتفاقا" در اکثر کشورهای پیشرفته نیز به همین ترتیب عمل می شود و این پرداخت از طرف افراد خواهان سگ، از نظر روانی و در عمل ،موجب بی مقدار دیده شدن سگ بی پناه نخواهد شد .
فرشادآقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
1
0
خیلی خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
2
ادرستون کجاست چند تا سگ برای دامداری میخواستم بیام بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
0
آدرس کجاست چندتا سگ لازمم داریم
نظر شما
ادامه