کد خبر: ۵۲۰۲

حکیم مهر - شبکه دامپزشکی نیشابور اعلام کرد : این بره ازنژاد بلوچی با رنگ قهوه ای وسفید یکی از دوقل متولد شده گله 150راسی گوسفندان آقای براتعلی کمالی از دامداران روستای رستم اباد نیشابور بوده که دارای اندامهای حرکتی کاملا سالم است.
دکتر جوادی نژاد رئیس دامپزشکی نیشابور که لاشه این دام را معاینه کرده گفت : این حیوان دارای نواقص ژنتیکی خاصی بوده و بینی آن بطول6-7سانتی متر و بصورت خرطومی به بالای چشمها انتقال یافته است!
این مسئول همچنین گفت دو چشم این حیوا ن بهم چسبیده وادغام شده است که شکل صورت حیوان را بشدت به میمون نزدیک نموده است.
دکتر جوادی نژاد گفت : عوامل متعددی میتواند باعث بروز این بیماری شده باشد که نواقص ژنتیکی وتراتوژنیک در صدر آنها قرار دارد ومصرف بی رویه کودهای شیمیائی نیتراته ونیتریتی و فاضلاب نیز در اولویتهای بعدی قرار دارند.
مسئول شبکه دامپزشکی نیشابور همچنین گفت : با توجه به سلامت قل دوم گوسفند که کاملا برنگ قهوه ای میباشد این احتمال را می توان داد که تولد این بره ها در مرحله تقسیم تخمک ها وبعنوان دوقلوهای غیر متشابه صورت گرفته باشد.
شایان ذکر است این بره بعلت خورانیدن شیر خام توسط دامدار واحتمالا مشکلات تنفسی بوجود امده از ورود شیر به دستگاه تنفس بیش از هشت ساعت زنده نماند و به موزه حیات وحش نیشابور جهت تاکسیدرمی تحویل گردیده است.

 

 

نظر شما
ادامه