کد خبر: ۵۲۰۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ازپیشرفت قابل توجه مراحل ساخت دانشکده دامپزشکی آمل به عنوان نخستین دانشکده دامپزشکی شمال کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «پرفسور داوود دومیری گنجی» دوشنبه شب درحاشیه بازدید غلامی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری از ساختمان درحال ساخت دانشکده دامپزشکی آمل گفت: این دانشکده در سایت دونیم هکتاری پردیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در ۵ طبقه وبا زیربنای ۵هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی افزود: تاکنون از محل اعتبارهای تملک دارایی استانی وپیگیری های ملی ۷ میلیارد تومان هزینه شده وبرای تکمیل آن حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، با بیان اینکه این واحد به عنوان نخستین واحد تخصصی دانشگاهی درکشور درسال۸۸ با دانشکده دامپزشکی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرده بود،اضافه کرد: با اختصاص زمین حدود دو ونیم هکتار در ورودی روستای " کلاصفا" درجاده مواصلاتی آمل به محمودآباد پردیس این دانشگاه در قالب ۶ دانشکده مستقل در حال ساخت است.

پرفسور دومیری گنجی، با اشاره به اینکه اکنون حدود هزار و۴۰۰ دانشجو در ۲۰ رشته کاردانی، کارشناسی وکارشناسی ارشد در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل مشغول به تحصیل هستند، گفت: هدف گذاری واستراتژی این واحد دانشگاهی در راستای ایجاد نسل چهارم دانشگاه ها که تخصصی وحرکت به سمت فناوری های نوین است، ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه اینکه در طرح توسعه پردیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل هردانشکده ازجمله دامپزشکی نیاز به کلینک های آزمایشگاهی و خوابگاه دارد، افزود: از قابلیت های مهم فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی ازجمله رشته دامپزشکی، این هست که همه آنها افراد کارآفرین هستند ومی توانند دوباره دراین پردیس ادامه فعالیت دهند.

امضای ۴ تفاهم نامه دانشگاهی با کشورهای اروپایی

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به تعاملات بین المللی این واحد دانشگاهی نیز اشاره کرد وگفت: با وجود اینکه این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های کوچک تصور ودیده می شود، اما اکنون ارزش قراردادهای کارهای پژوهشی وتحقیقاتی محققان واساتید ودانشجویان این واحد به حدود ۱۰میلیارد تومان می رسد.

پرفسور دومیری گنجی افزود: درحال حاضر دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، ۱۱ تفاهم نامه داخلی و ۴ تفاهم نامه بین المللی بادانشگاه های معتبر کشورهای ایتالیا دو دانشگاه، فرانسه واسپانیا دارد.

وی یادآورشد، در این مدت به همت اساتید دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، ۴۲۳ مقاله علمی در نشریات معتبربین المللی منتشر و چندین جلد کتاب نیز به چاپ رسیده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
2
معلوم نیست این همه انتقاد و نامه نگاری در مورد ظرفیت پذیرش نجومی دانشجوی دامپزشکی در کشور و ۱۰ -۱۵ دانشکده دامپزشکی مازاد چه تاثیری روی این پورفسور ها ! گذاشته آخر چرا میخواهید عمر و جوانی صدها جوان دیگر را به یغما ببرید شمال نیاز به دامپزشک دارد بسیار خوب از شمالغرب کشور که ۵ دانشکده بیصاحب دارد دکتر جذب کنید ! باور کنید با یک آگهی شما ۵۰۰ نفر اعلام نیاز میکنند . تأسیس دانشکده دامپزشکی جدید در هر کجای کشور یعنی پر کردن جیب مافیای قدرت و ثروت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
1
0
ایکاش حتی برای نمونه هم که شده این دانشکده در حال تاسیس را بر اساس استاندارد های بین المللی یک دانشکده دامپزشکی بسازند. دانشکده ای با فارمهای آموزشی این دانشکده اگر از نظر تزییناتی کم داشته باشد به جایی برنمیخورد ولی قسمت آموزشی آن از همین بنای نخست درست گذاشته شود. به سایر دانشکده ها از تهران گرفته تا مشهد شیراز و....اگر نگاه کنید همه دارای ساختمان هایی هستند که در آنها دروس قدیمه تئوری فقط تدریس میشود. انشااله که در مورد این دانشکده اینطور نباشد.
نظر شما
ادامه