کد خبر: ۵۲۰۳۹

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان گفت: حمایت از دامپزشکی را وظیفه خود دانسته و با تمام توان از خدمات آن در چارچوب قانون حمایت خواهیم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دامپزشکی استان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب رئیس کل دادگستری استان، گریزی به حیطه گسترده وظایف دامپزشکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه در سه محور صیانت از سرمایه دامی کشور، مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دامها  و انسان و نیز نظارت بر مراکز تولید و عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی و مراکز خدماتی بخش خصوصی دارای شرح وظایف فراوانی است.

«دکتر عبداله بهمنش» خاطرنشان کرد: در این چرخه، افرادی سودجو و متخلف با فعالیت‌های خارج از ضوابط بهداشتی و قانونی، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند که برخورد قاطع با این افراد، مساعدت و همراهی دستگاه قضایی را می‌طلبد.

وی یادآور شد: وقتی بین ما و دستگاه قضایی تعامل مناسب باشد به ما کمک خواهد کرد تا با اعتماد به نفس بیشتری، نقش نظارتی و حاکمیتی خود را ایفا کرده و بتوانیم در تحقق شعار "نظارت بهداشتی از مزرعه تا سفره" موفق باشیم.

«دکتر نگین تاجی» رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مجموعه دامپزشکی استان در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه تصریح کرد: بمنظور ایجاد وحدت رویه در آراء متناظر با تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی ، برگزاری جلسات هم­‌اندیشی قضات و دامپزشکی و همچنین دستگاه های همکار در این خصوص حائز اهمیت است.

وی تشکیل شعب قضایی ویژه تخلفات بهداشتی دامپزشکی در محاکم قضایی استان در هر یک از شهرستان‌های استان را زمینه­‌ساز رسیدگی تخصصی به تخلفات بهداشتی ارجاع شده از سوی اداره کل دامپزشکی دانست.

رئیس شورای قضایی استان فعالیت‌های دامپزشکی را بسیار مهم و تاثیر گذار  توصیف کرد و افزود: بسیاری از مردم و مسئولان از اهمیت فعالیت های دامپزشکی و تأثیر عملکرد آن اطلاعات کافی نداشته که شایسته است دامپزشکی از ظرفیت رسانه‌ها و صداوسیما در این خصوص بهره گیرد.

وی تاکید کرد: بهداشت و سلامت جامعه و تأمین غذای سالم موضوعات ساده‌ای نیست که عده ای سودجو و منفعت طلب  بخواهند در این حوزه سوء استفاده نمایند، چرا که  می‌تواند امنیت اجتماعی را به مخاطره اندازد لذا دامپزشکی باید با تمام توان تلاش خود را بکار گرفته و در این اثنی دستگاه قضا را کنار خود ببیند و شک نکنید که ماهم در کنار شما بوده و هستیم.

 


نظر شما
ادامه