کد خبر: ۵۲۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

شهر والونیا دومین شهر بلژیک است که ذبح حیوان بدون شوک الکترویکی در آن ممنوع شده است و این مسئله میان محافل اسلامی در بلژیک جنجال برانگیز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، شهر والونیا دومین شهر بلژیک پس از فلاندرز است که ذبح حیوانات بدون استفاده از شوک الکتریکی در آن ممنوع شده است؛ این مسئله موجی از نگرانی را در میان مسلمانان ایجاد کرده است، زیرا مسلمانان براساس مضامین دینی شان گوشت حلال تناول می کنند و مسلمانان این دو شهر با مشکلات جدی روبه رو هستند.

مسلمانان بلژیک نیم میلیون از جمعیت 11 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند. شماری از مسلمانان در دو شهر فلاندرز و والونیا مقیم هستند و با اجرای این قانون، مسلمانان نمی توانند گوشت مورد نیاز خود در این دو شهر را تامین کنند.

براساس مضامین دین اسلام، حیوانی که ذبح می شود، باید از نظر بهداشتی سالم باشد، همچنین نباید از شوک الکترویکی یا بیهوشی قبل از عملیات ذبح استفاده شود و باید خون حیوان ریخته شود.

مسئله ذبح حلال به مسئله جنجال برانگیز تبدیل شده است، به طوری که مدافعان حقوق حیوانات معتقدند که ذبح حیوانات بدون شوک و بیهوشی، دردناک است و این اقدام نقض حقوق حیوانات است.

براساس مضامین اسلامی، چاقویی که برای ذبح استفاده می شود، باید تیز باشد تا به سرعت و با دقت عمل ذبح انجام گیرد و از احساس درد در حیوان جلوگیری می کند.

مسئله ممنوعیت ذبح حلال در این دو شهر بلژیک، برای یهودیان نیز مشکل ساز شده است،  زیرا یهودیان نیز براساس مضامین دینی شان ذبح حلال موسوم به  «کوشر» دارند و یهودیان به مانند مسلمانان در موقع ذبح باید خون حیوان را بریزند و نمی توانند از بیهوشی و شوک الکتریکی استفاده کنند.

منبع: یورونیوز عربی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
1
دستشون درد نکنه.
هر کی ناراحته و اینقدر براش مهمه برگرده کشور خودش.پیشنهاد بهتر اینه که مهاجرت کنن عربستان سعودی که تمام قوانین شریعت اجرا میشه.
نظر شما
ادامه